مشاهده خبر

یک شنبه 28 آبان 1402

تاثیر سرنوشت فلسطین بر مسائل استراتژیک جهانی

یک فعال رسانه‌ای گفت: سرنوشت فلسطین به منافع راهبردی بسیاری از کشورها گره خورده و نتیجه این نبرد منافع و امنیت کشورها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

0

برنامه به افق فلسطین با پوشش آخرین تحولات در غزه روز شنبه از شبکه افق پخش شد.

در بخش اول این برنامه شهاب اسفندیاری، استاد دانشگاه مهمان برنامه بود.

وی گفت: امروزه شاهد یک بیداری جدی در میان دانشجویان هستیم. به خصوص دانشجویان آمریکا، جایی که بیشترین سیطره رسانه‌ای رژیم صهیونسیتی وجود دارد.

وی افزود: چیزی که شاهد آن هستیم این است که نه تنها دفاع از فلسطین از سوی دانشجویان در حال انجام است بلکه از اقدامات حماس نیز دفاع می‌شود و این موضوع را در گزارش‌های روزنامه‌های معتبر آمریکایی می‌توان دید.

این استاد دانشگاه گفت: کسانی که خود را روشنفکر می‌نامند بر این باورند که ما نباید فلسطینی‌تر از فلسطینی‌ها باشیم! برخی از اصحاب رسانه و تریبون مانند روزنامه‌نگاران و نخبگان هم از دو دهه قبل به گونه‌ای مسئله فلسطین را بیان کردند که گویی این موضوع یک موضوع حل شده است.

اسفندیاری گفت: هر آنکس که دارای دامنه نفوذی بین مردم هست باید در روشنگری از آرمان مردم فلسطین گام بردارد تا ماهیت واقعی این رژیم را برای مردم روشن کند.

وی گفت: مسئله فلسطین یک مسئله فراجناحی است و از نظر انسانی بسیار اهمیت دارد. این مسئله، مسئله ایران و گروه‌های وابسته به ایران نیست بلکه به ماهیت این رژیم باز می‌گردد.

وی افزود: آنچه که امروز از دانشجویان انتظار می‌رود این است که با توجه به اتفاقاتی که در صحنه بین‌الملل رخ می‌دهد نگاه بازتر و درست‌تری به مسئله فلسطین داشته باشند.

در بخش بعدی این برنامه مازن بلباسی، خبرنگار اختصاصی به افق فلسطین در غزه گفت: رسانه‌ها و خبرنگاران حاضر در غزه به خاطر تمام شدن سوخت و نداشتن برق، چند روز هیچ ارتباطی با دنیا نداشتند.

وی افزود: همه غزه نا امن است و رژیم صهیونیستی در هر نقطه، ممکن است هر کس را هدف قرار دهند.

وی گفت: دغدغه امروز آوارگان فلسطینی در غزه، پیدا کردن روزانه آب و نان است.

علیرضا دبیر، پیشکسوت کشتی مهمان برنامه بود. وی گفت: کل ورزش سیاسی است. وقتی که کشورهای مختلف تلاش می‌کنند با فشار رشته‌های ورزشی خود را وارد المپیک کنند، یعنی سیاسی است.

وی افزود: یکسال ورزشکاران امید ما تلاش کردند اما نزدیک مسابقات، آلمان اعلام کرد که بخاطر عملکرد دولت شما به شما ویزا نمی‌دهیم بعد می‌گویند ورزش سیاسی نیست.

دبیر گفت: ما نتوانستیم خوب با جوانان ارتباط برقرار کنیم و الا این جوان از خیلی از مدعیان، صادق‌تر و پای آرمان‌ها ایستاده‌تر است.

 

مهمان دیگر برنامه عبدالحمید قدیریان، نقاش و مدیر هنری سینما بود.

وی گفت: نباید صهیونیسم را فقط در رژیم صهیونیستی و کابینه نتانیاهو خلاصه کرد؛ تفکر صهیون مانند کوه یخی است که آنچه زیر آب قرار دارد، اندیشه‌ای است که در بسیاری از کشورهای غربی و حتی کشورهای منطقه است.

وی افزود: اندیشه اومانیسم که حتی در کشور ما وجود دارد نشئت گرفته از این تفکر است و امروز مشخص شده است که طرفداران این اندیشه در شک فرو رفته‌اند و طوفان الاقصی چشم جهان را باز کرد و نشان داد تفکری که مردم دنیا می‌خواستند زندگی‌شان را روی آن بسازند، این قدر وحشی و این قدر وحشتناک است.

قدیریان گفت: فلسطین به عنوان یک سنگ محک جهانی است. اگر قبلاً یک مرز بین خیر و شر در منطقه بود اما امروزه در دنیا صدا کرده است و غربی که به این رژیم تکیه زده بود الان زیر پای آن خالی شد و خطی که بین حق و باطل ایجاد می‌کند ادامه دار بوده و مرگ تفکر غرب را با خود به همراه دارد.

مهدی فضائلی، فعال رسانه‌ای مهمان دیگر این برنامه بود. وی گفت: یکی از دلایلی که مردم در

جهان نسبت به فلسطین حساس هستند و دنبال می‌کنند، نزدیکی انسانی است و مردم احساس می‌کنند که یک مشکلی برای انسان در حال وقوع است. سرنوشت فلسطین به منافع راهبردی بسیاری از کشورها گره خورده است و نتیجه این نبرد منافع و امنیت کشورها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی افزود: گزارش‌هایی از ۲۰ سال قبل در دسترس هست که نشان از سرمایه‌گذاری‌های هنگفت رژیم صهیونسیتی برای بزک کردن چهره خود در جهان دارد اما اتفاقات اخیر این چهره را تغییر داد و خیلی از کشورهایی که به دنبال عادی سازی بودند، از مواضع خود عقب نشستند.

فضائلی گفت: تکنیک رسانه‌ای دروغ بزرگ تکنیکی است که یهودیان از آن استفاده می‌کنند و در روزهای نخستین این درگیری با اعلام اینکه چهل کودک صهیونسیت توسط حماس کشته شده‌اند، تلاش کردند که چهره مظلومی از خود به جامعه جهانی نشان دهند. این دروغ‌پردازی‌ها به نحوهای دیگر مانند بهانه وجود پناهگاه حماس در بیمارستان‌ها ادامه پیدا کرد برای اینکه بتواند یک توجیهی برای جنایات خود داشته باشد.

 بهروز افخمی، کارگردان سینما مهمان دیگر این برنامه بود. وی گفت: باید فیلم‌هایی با مخاطب جهانی درباره فلسطین بسازیم. موضع ایرانی‌ها مشخص است و نیازی نیست فیلم‌هایی که در مورد فلسطین می‌سازیم، فقط مخاطب داخلی داشته باشند، باید به سینماهای خارج از ایران فکر کنیم و در این بین «بازمانده» اینطور بوده است.

وی افزود: اگرچه هالیوود سالی دو سه فیلم در دفاع از هولوکاست می‌سازد اما نمی‌توان مطمئن بود که با چهره امروزی صهیونیسم، بتوان انتظار داشت که فیلم‌های آنان موفق باشد.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها