مشاهده خبر

پنج شنبه 25 آبان 1402

جنگ غزه، مقدمه فروپاشی رژیم صهیونیستی است

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: نتانیاهو برای اینکه به منافع خود دست یابد این جنگ را طولانی کرد تا بتواند تظاهرات در داخل سرزمین‌های اشغالی را عقب بیندازد اما نبرد در غزه، مقدمه فروپاشی رژیم صهیونیستی خواهد بود.

1

برنامه به افق فلسطین با پوشش آخرین تحولات در غزه روز چهارشنبه از شبکه افق پخش شد.

کاظم غریب‌آبادی ، معاون بین‌الملل قوه قضائیه مهمان نخست برنامه به افق فلسطین بود.

وی گفت: نمایشگاهی مملو از انواع و اقسام جنایات را در نوار غزه شاهد هستیم. وظیفه سازمان‌‌های بین‌الملل مدعی حقوق بشر ان است که جلوی این جنایات را بگیرد. اما متاسفانه این روزها شاهد این هستیم که ادعاها در مورد حقوق بشر و سازمان‌های بین المللیی هیچ خاصیت ندارند و ما انواع معاهدات حقوق بشری را داریم که برای جلوگیری از این تجاوز اصلا کارامد نبوده‌اند و هیچ خاصیت و اثری ندارند.

وی افزود: در آستانه ۷۵ مین سالگردین اعلامیه جهانی حقوق بشر هستیم میخواهند جشن بگیرند کدام جشن؟ در زمانی که هیچ کدام از اعلامیه و معاهدات در توقف جنگ و جنایت علیه غزه موفق نبوده، آیا باید به وجود چنین سازمان‌هایی افتخار بکنیم و مضحک این است که رژیم صهیونیستی، در هفت معاهده حقوق بشری عضو است! عضویتی که نمادین و پرستیژی باشد به دردی نمیخورد و ما نیاز به اقدام‌ از سوی کشورها هستیم.

غریب‌آبادی گفت: ما برای احصای جنایت‌های رژیم صهیونیستی یک فهرست ۳۰ صفحه‌ای با همکارانم گردآوری کردیم که شامل ۳۴۰۰ عملیات کشتار و آوارگی هفت میلیون فلسطینی در ۷۵ سال گذشته و شهادت ۱۰۰ هزار نفر بود. اما متاسفانه ۵۱۲  قطعنامه در مجمع عمومی و شورای حقوق بشر سازمان ملل و همچنین شورای امنیت در مورد فلسطین صادر شده که هیچ کدامشان اجرایی نشده و ۵۵ مورد از آنها توسط آمریکا وتو شده است.

وی افزود: رژیم آمریکا که ادعای حقوق بشر دارد خودش به یک طرف جنگ تبدیل شده است و حمایت‌های مالی، نظامی و حتی دیپلماتیک از این رژیم می‌کند.

فریدون عباسی ، نماینده مجلس شورای اسلامی مهمان دیگر میز گفت‌وگوی برنامه به افق فلسطین بود.

وی گفت: طوفان الاقصی ضربه جبران ناپذیر است برای رژیم صهیونیستی چرا که این رژیم از رسانه زیاد استفاده میکردند و تبلیغات میکردند که رژیم دموکراتیک و پایدار است و ارتشش مجهز و غیر قابل ضربه زدن بود. وقتی حماس رفتن دیدند که پوشالی‌است و به راحتی میتوانند وارد آن بشوند. بر اثر این عملیات هیمنه‌اش فرو ریخت که یک گروه سیاسی و کوچک نه یک کشور، میتواند به رژیمی که مجهز به سلاح‌های کشنده است و  به کشورهای اروپایی و آمریکا وصل است، ضربه بزند.

عباسی گفت: نتانیاهو برای اینکه به منافع خود دست یابد این جنگ را طولانی کرد تا بتواند تظاهرات در داخل سرزمین‌های اشغالی علیه او عقب بیافتد. اما نتیجه این جنگ، آوارگان صهیونیستی زیاد شدند و مهاجرت‌های زیادی صورت گرفته و اقتصادش فلج خواهد شد و اینها مقدمات فروپاشی رژیم صهیونیستی است.

مسعود اسداللهی، تحلیلگر و کارشناس مسائل غرب، مهمان دیگر برنامه بود.

وی گفت:اتفاقا حماس باتوجه با توجه به تجربه‌هایی که در دو جنگ قبل داشت می‌دانست که رژیم صهیونیستی پاسخ ویرانکنندهای خواهد داشت بنابراین غافلگیر نشده است. همچنین نباید با ملاکهای جنگ کلاسیک،  حملات حماس را بررسی کرد؛ در جنگ نامتقارن،  همیشه طرف کوچکتر تلفات زیادی را متحمل میشود ولی در نهایت طرف قدرتمندتر، شکست میخورد مثل جنگ آمریکا با ویتنام یا نبرد شوروی و افغانستان.

وی افزود: رمز پیروزی گروههای کوچکتر در راهبرد نظامی آنهاست،  جنگی فرسیاشی در بازه بلند مدت انجام میدهند ولی هر بار با ضربات کوچک و مداوم، ارتش کلاسیک طرف دیگر جنگ را شکست می‌دهند.
این کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: نتانیاهو به دلیل اینکه نتوانسته تا الان دستاوردی داشته باشد، به دنبال طولانی کردن جنگ است و هیچ آتش بسی را قبول نمیکند با این امید که بتواند چهره‌های اصلی حماس را از بین ببرد. به همین دلیل رژیم صهیونیستی از آمریکا یک مهلت دو هفته‌ای خواسته است.

اسداللهی خاطرنشان کرد: آمریکا خواستار آتشبس پنج روزه شده تا اسرای زن و نوجوان از هر دو طرف آزاد شوند ولی نتانیاهو میداند به خاطر فشار افکار عمومی مردم دنیا، بعد از آتشبس پنج روزه، دیگر نمیتواند جنگ را شروع کند .نخست وزیر کانادا و اسپانیا علیه رژیم صهیونیستی صحبت کردند و خواستار توقف این جنایات شدند. چیزی که امروز بی‌سابقه است و آن موج حرکت غربی علیه اسرائیل و حمایت از فلسطین و فزه است. بی سابقه است که در دانشگاه‌های آمریکا که پیش از کسی نمیتوانست نگاه چپ به پرچم رژیم صهیونیستی بکند، پرچم می‌سوزانند. موج یهود ستیزی بر اثر این جنگ اوج گرفته که خودشان عامل آن هستند. کشتار و تخرب و ویرانی خصوصیت جنگ نامتقارن است ولی همیشه طرف کوچکتر پیروز است.

جواد فروغ،  تیرانداز المپیکی ایران یکی دیگر از مهمانان برنامه به افق فلسطین بود و در این باره گفت‌وگو کرد.

وی گفت: جنایات در غزه و صحنه‌هایی که میبینیم واقعا وجدان هر انسانی را  به درد می آورد. متاسفانه عملکرد کمیته بین‌المللی المپیک، سازمان بهداشت جهانی، صلیب سرخ جهانی و سایر مجامع بینالمللی،  مناسب نبود و خروجی و عملکردی که از آنها انتظار داشتیم را ندیدیم.
این تیرانداز المپیک گفت: مساله فلسطین را باید سوای سلایق دید. مساله فلسطین یک مساله انسانی است. ولی متاسفانه برخی به دلیل نارضیاتی از اتفاقاتی که در داخل می‌افتد حمایت از فلسطین را وابسته به یک گروهی خاص میدانند و موضع‌گیری نمی‌کنند. در حالیکه این مساله ربطی به سیاست ندارد.
 فروغی گفت: فدراسیونهای جهانی میگویند سیاست را در ورزش دخالت ندهید ولی با برخی از کشورها خلاف این مساله رفتار میکنند، مثلا این‌ها روسیه را سر جنگ اوکراین از همه مسابقات جهانی کنار گذاشتند. اما در مساله مسابقه دادن با رژیم صهیونیستی، می گویند ورزش را سیاسی نکنید.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها