مشاهده خبر

چهار شنبه 24 آبان 1402

پلتفرم‌های قدیمی خودرو در ایران سود ده هستند!

يک کارشناس خودرو گفت: ما باید شرایطی ایجاد کنیم که انگیزه افزایش کیفیت خودرو در خودروسازان داخلی را ایجاد کنیم، نباید اینگونه باشد که پلتفرم قدیمی به اندازه پلتفرم جدید سودده باشد.

0

برنامه فرامتن با موضوعات فرهنگی و اجتماعی روز سه شنبه از شبکه افق پخش شد.

در بخش خبرهای خوب این برنامه به این خبرها اشاره شد: احداث ۸۰۰ خانه روستایی مددجویان هرمزگانی با همکاری سپاه، احیای ۲۰۰ هکتار از مراتع سوخته منطقه حفاظت شده بیجار، ساخت و ساز ۷۰۰ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی قزوین، انجام مرحله نخست جداسازی دوقلوهای بهم چسبیده در شیراز، افتتاح مدرن‌ترین فرودگاه در کیش.

در بخش میز فرهنگ و هنر این برنامه به موضوع کنفرانس حمایت از فلسطین و با حضور عشرت شایق، مدیر کارگروه اقشار ویژه اتاق وضعیت کنفرانس حمایت از فلسطین به عنوان مهمان برنامه پرداخته شد.

وی گفت: یکی از اقدامات کارگروه اقشار ویژه بررسی‌های حقوقی شکایت‌هایی است که از سوی مردم فلسطین نسبت به متجاوزان مانند خلبانانی که کودک‌کشی کردند، مادر کشی کردند، بمب افکنی کردند و... که با مستندات موجود شکایاتی از آنان شده است را پیگری کرده‌اند. همچنین به دنبال حمایت‌های درمانی و دارویی مردم فلسطین هستیم و هر زمان که شرایط فراهم شود، اعزام صورت خواهد گرفت.

در بخش بعدی این برنامه به موضوع موانع رشد صنعت خودروسازی بر آلودگی و با حضور رسول سلیمانی، کارشناس خودرو به عنوان مهمان برنامه پرداخته شد.

وی گفت: صنعت خودروسازی حتی در کشورهای برتر مثل کره ابتدا با مونتاژ کار خود را شروع و سپس به قطعه سازی روی آوردند و صادر کردند اما ما در کشور سنگ بنایی را که نهادیم این بود که گفتیم خودمان خودرو بسازیم تا ارزبری کمتری داشته باشد و با ایجاد انحصار و تعرفه گذاری سنگین بر خودروهای خارجی عملا خودروساز هیچ علاقه‌ای نداشت که محصول خود را ارتقا دهد.

وی افزود: توانمندی‌های زیادی در میان متخصصان خودرو وجود دارد اما به دلیل اینکه بنگاه‌ها از تخصص این افراد استفاده نمی‌کنند آن‌ها هم علاقه‌ای به کار در داخل ندارند و برای خودروسازان خارجی فعالیت می‌کنند.

سلیمانی گفت: پلتفرم‌هایی که برای صنعت خودروسازی وجود دارد، به نحوی نیست که بتوان با بهتر خودرو ساختن کیفیت خودرو رو افزایش داد و نیازمند جایگزین هستند.

این کارشناس خودرو گفت: اگر خودروساز داخلی که عملا مونتاژ کار است در کنار اجازه واردات خودرو، مشوق‌هایی برای آن در نظر گرفت که بتواند خودرویی بسازد که قابل رقابت باشد، می‌توان به بهبود وضعیت امیدوار بود زیرا الان عمده کسانی که به دنبال واردات خودرو هستند، خودروهای گران قیمت را می‌خواهند وارد کنند.

وی گفت: در پلتفرم‌های قدیم مشکلی که وجود دارد این است که از فولاد استحکام بالا استفاده نمی‌شود، طراحی آن‌ها با سیستم‌های کامپیوتری بهینه نشده است و این باعث می‌شود در تصادف شدید، خودروی روبه‌رو عملا وارد کابین بشود و سرنشین با اجزای ماشین برخورد مستقیم خواهد کرد و تلفات جدی می‌بیند.

این کارشناس خودرو گفت: تست‌هایی که برای تصادف خودرو وجود دارد، اگرچه که اجباری است اما با حداقل کیفیت انجام می‌شود.

وی افزود: در موضوع ایربگ به دلیل اینکه کار بسیار حساسی است، خودروساز آن را نمی‌سازد و کل فرایند آن توسط قطعه ساز ساخت و گارانتی می‌شود.

وی افزود: ما باید شرایطی ایجاد کنیم که انگیزه افزایش کیفیت خودرو در خودروسازان داخلی را ایجاد کنیم. نباید اینگونه باشد که پلتفرم قدیمی به اندازه پلتفرم جدید سودده باشد. سود پلتفرم جدید زیاد و پلتفرم قدیمی حذف شود.

آخرین اخبار

روایتی از کودتای نوژه در مستند «آنچه گذشت» روایتی از امید و توسل در مستند «فرشی برای رُستن» کار جهادی؛ مسیری امتحان پس داده پیش روی دولت چهاردهم شبکه افق در اولین روز محرم سیاه پوش می‌شود فصل اول «نجلا» در قاب افق «خانه‌های نورانی» با روضه‌های سید الشهدا (ع) مستندهای افق رنگ و بوی محرم گرفت مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها