مشاهده خبر

یک شنبه 21 آبان 1402

طوفان الاقصی تاریخ جهان را عوض کرد

یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس گفت: طوفان الاقصی تاریخ جهان را در یک مقطعی عوض کرد. نفرتی که امروز در دنیا بر علیه صهیونیسم و آمریکا وجود دارد، دیگر درست نمی‌شود. این جنگ بالاخره تمام خواهد شد، ولی بعد از آن دیگر رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت و از بین می‌رود.

0

برنامه به افق فلسطین، روز پنجشنبه از شبکه افق پخش شد و به آخرین اخبار از غزه و اتفاقات اخیر پرداخته شد.

در گفت‌وگوی نخست ابوالقاسم طالبی، کارگردان سینما و تلویزیون مهمان برنامه بود.

وی درباره علت فیلم نساختن درباره فلسطین گفت: چند پیشنهاد برای فیلمسازی درباره فلسطین داشتم و دو بار هم به لبنان سفر کردم ولی فیلمسازی من به شکلی است که باید نسبت به یک مساله دغدغه‌مند شوم، این اتفاق برایم نیافتاد و نساختم.

وی افزود: فضای اینستگرام میدان رژیم‌صهیونیستی است، در واقع مجال نمیدهند که جواب کسانی که مدافع صهیونیستها و جرایمشان هستند را بدهیم. متاسفانه جریان غرب زده در داخل که با شبکه ماهواره یا اینستگرام شارج می شود عفونت در اینهست و هر کس  از این مجموعه تقلید می‌کند، عفونت در ذهنش منتقل خواهد شد.

طالبی خاطرنشان کرد: چطور بعضی از هنرمندان ناله‌های کودکان غزه را نمیبینند، چطور دلشان به رحم نمی افتد، ما نمی‌گوییم برید بجنگید، حداقل یک کلمه‌ای بگویید یا بنویسید، چرا ساکت شده‌اید.

موسی حقانی، تاریخ‌پژوه مهمان دیگر برنامه به افق فلسطین بود.

وی گفت: رژیم صهیونیستی از مردم ایران نفرت داشتند و دارند و دلیل آن این بود که ما مردم ایران جزو اولین کسانی بودیم که در مقابل شکل گیری رژیم صهیونستی ایستادیم و نسبت به این مساله حساس بودیم. علمای شیعه به کشورهای مختلف سفر میکردند و مردم را نسبت به اتفاقاتی که می افتاد آگاه کنند. این‌ها مسائلی بود که باعث شد رژیم صهیونیستی نسبت به مردم ایران کینه جدی داشته باشد.

حقانی افزود: انقلاب اسلامی باعث شد که ستون پنجم رژیم صهیونیستی در این منطقه متلاشی شود. رژیم پهلوی ایران را به ستون پنجم رژیم صهیونیستی تبدیل کرده بود، شعار صهیونیستها از نیل تا فرات برای حاکمیت بر جهان است.

هنری فورد میگوید فلسطین قلب زمین است و معتقدند که کسی میتواند حاکم بر جهان باشد که بر قلب زمین مسلط باشد. یک نظریه بین استراتژیست‌های نظامی به نام هاردلند است و معتقدند که قلب زمین در این نقطه واقع شده است.

این تاریخ پژوه گفت: سه مساله اصلی وجود دارد، اول اینکه اسلام قلب سرزمین‌های اسلامی است دوم جغرافیای سیاسی و سوم نفت و انرژی است که اهمیت این منطقه را دو چندان کرده است. من معتقدم که قلب زمین یک قلب دارد که فلسطین، سوریه عراق و افغانستان است. صهیونیسم بین‌الملل معتقد است که با کمک آمریکا و انگلیس قلب زمین را بگیرد و حاکم بر جهان بشود.

وی افزود: رژیم صهیونیستی در زمان رژیم پهلوی بیشترین اشیاء باستانی را از ایران برد و به کانون قاچاق اشیای باستانی و اشیای قدیمی ایران تبدیل شد.

 محسن رفیق دوست، از فرماندهان دوران دفاع مقدس مهمان آخر میز گفت‌وگوی برنامه به افق فلسطین بود.

رفیق‌دوست درباره گروگان‌های منطقه گفت: من گفتم در منطقه گروگان زیاد داریم، خوشبختانه امروز غیر از رژیم اشغالگر قدس، در منطقه دشمنی نداریم، با کشورهای عربستان سعودی و امارات روابط فعالی داریم، منظور من از گروگان‌هایی که داریم رژیم صهیونیستی است و پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه است. اگر  خدایی ناکرده به کشور ما بخواهد تعرضی صورت بگیرد، این گروگان‌ها نابود خواهند شد.

وی افزود: سال ۵۸ کنگره چهارم فتح در دمشق برگزار شد و یکی از سخنرانان این کنگره بودم. در سخنانم به عرفات گفتم که بزرگترین اشتباهت این بود که بجای تفنگ، شاخه زیتون به دست گرفتی. آزادی فلسطین با شاخه زیتون نمیشود و با لوله تفنگ حاصل می‌شود.

وی افزود: حرکت طوفان الاقصی تحقق یکی از آیات قرآن کریم است، (أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ ) . یک ملتی ۷۵ سال در یک زندان بی‌سقف قرار دارند اینها حقشان بود که به زمین‌های اشغال شده حمله کنند و از خودشان دفاع کنند. با این کشتارها انتفاضه فلسطین تمام نمی‌شود و تازه شروع انقلاب فلسطین است و پیروزی حق مردم فلسطین است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: طوفان الاقصی تاریخ جهان را در یک مقطعی عوض کرد. نفرتی که امروز در دنیا بر علیه صهیونیسم و آمریکا وجود دارد، دیگر درست نمی‌شود. این جنگ بالاخره تمام خواهد شد، ولی بعد از آن دیگر رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت و از بین می‌رود.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها