مشاهده خبر

پنج شنبه 18 آبان 1402

خطر آنفولانزا و کرونا یکسان شده است

یک متخصص طب سنتی گفت: علائم آنفولانزا و کرونا الان خیلی با هم تفاوت ندارند و شبیه هم هستند و مانند سرماخوردگی است با این تفاوت که سرماخوردگی زود برطرف می‌شود اما آنفلوآنزا و کرونا طولانی مدت هستند.

1

برنامه انارستان با موضوع شناسایی علائم آنفلوآنزا و کرونا در شکل جدید و با حضور مریم مقیمی، پزشک و متخصص طب سنتی روز چهارشنبه از شبکه افق پخش شد.

وی گفت: علائم آنفولانزا و کرونا الان خیلی با هم تفاوت ندارند و شبیه هم هستند و مانند سرماخوردگی است با این تفاوت که سرماخوردگی زود برطرف می‌شود اما آنفلوآنزا و کرونا طولانی مدت است.

مقیمی افزود: به دلیل اینکه در خانم‌های باردار مصرف بسیاری از چیزها از جمله دمنوش‌ها ممنوعیت دارد، روند درمان دشوارتر است.

این متخصص طب سنتی گفت: ضعف، بدن درد، سردرد، بی‌حالی و علائم گوارشی مانند بی‌اشتهایی، تهوع، سرفه خشک و خلط دار است.

وی گفت: هدف اول این است که افراد خصوصا خانم‌های باردار از بیماری پیشگیری کنند. مفیدترین چیزی که می‌توان توصیه کرد شربت آبلیمو و عسل هست که آب ولرم یا جوش باشد که می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.

مقیمی افزود: همچنین سیب یا آب سیب یکی دیگر از تقویت‌کننده‌هایی سیستم ایمنی بدن است که برای خانم‌های باردار نیز ضرری ندارد و اگر به این گلاب و عسل نیز اضافه شود، بهتر است.

این متخصص طب سنتی گفت: رب به یکی از چیزهایی است که می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. حتی رب به می‌تواند برای کاهش تهوع و استفراغ خانم‌های باردار نیز موثر باشد.

وی گفت: بادام درختی خام پوست کنده شده نیز از دیگر خوردنی‌هایی است که می‌تواند برای سیستم ایمنی بدن موثر باشد.

مقیمی افزود: برای ضدعفونی کردن سطوح نیز یکی از ترکیبات مفید ترکیب سرکه و گلاب و یا سرکه و آب است که می‌تواند به اندازه الکل در ضدعفونی کردن موثر باشد.

این متخصص طب سنتی گفت: تکه‌های کوچک سیر یا پیاز یا نارنج یکی از چیزهایی است که می‌تواند برای پاکسازی هوای محیط از ویروس‌ها موثر باشد.

وی گفت: در شرایط مریضی از خوردن حلیم، کله‌پاچه ، ماکارونیو غذاهای غلیظ باید پرهیز شود.

مقیمی افزود: همچنین از خوردن قهوه، نسکافه و کاکایو نیز در این شرایط کاملا باید پرهیز کرد.

این متخصص طب سنتی گفت: دقت شود که دارچین برای خانم‌های باردار زیاد نباید مصرف شود و میزان آن باید اندک باشد.

وی گفت: یکی از مواردی که به کاهش تب کمک می‌کند، بنفشه است اما باید توجه داشت که خانم باردار نباید استفاده کند زیرا شانس سقط را افزایش می‌دهد. همچنین خطمی و پنیرک برای سرفه‌های خشک مفید است اما در خانم‌های باردار نباید استفاده شود.

مقیمی افزود: برای کاهش بی‌حالی در ایام بیماری،  دو قاشق آرد در دو لیوان آب سرد روی گاز گذاشته و پنج قاشق شکر و پنج قاشق گلاب، مقدار کمی دارچین و یک قاشق روغن زیتون و مقداری زعفران اضافه شود و روی حرارت کم همزده شود تا شبیه فرنی شود و در زمان بی‌حالی یک نعلبکی مصرف شود.

آخرین اخبار

صنعت هزار توی خودرو در ایران: شرکت‌هایی که به جای ایمن‌سازی، گاوداری می‌کنند مجموعه مستند «خسته نباشید» به روی آنتن افق سیما مهرآفرین؛ روایتی جدید از بزرگراه همت سفر به اعماق ایران با شبکه افق؛ از رخ مادر تا پرده‌خوانی سینمای دفاع مقدس عقلانیت حسینی یا کارناوال حکومتی؟ بررسی جریان شناسی حوادث حوزه مروی از ابتدا تا کنون اگر بنیانگذار تلگرام به جای فرانسه در ایران دستگیر می‌شد، رسانه‌ها چه می‌کردند؟ پذیرایی از زائران عراقی حرم رضوی در «السلطان» فرشتگان؛ روایتی جدید از بزرگراه همت رازهای رهبری حزب الله به روی آنتن افق پخش مستندهای «قطعه‌ای از بهشت» و «السلطان» به مناسبت شهادت امام رضا(ع) مجموعه مستند «تجربه ماندگار» یک یادگاری برای روزگار آینده‌مان «ظهر داغ تابستان؛ خیابان پاستور» در شبکه افق روایتی متفاوت از شکل گیری حزب الله لبنان در مستند «حبیب مقاومت» داستان «الکترو دوستی» نوجوان کرمانی از قاب شبکه افق «یکه سوار»، داستان یک انقلابی ناشناخته «آقای دادستان» از شبکه افق «سفره داران» با روایتی از خادمی جانبازان دفاع مقدس «یک سال پاکی» برای زائر حسین(ع) شدن از اربعین تا مبارزه با طاغوت پهلوی؛ هفته‌ای پر بار با مستندهای شبکه افق یک قدم باقی ست تا آن اجتماع قلب‌ها چرا آمریکایی‌ها به دنبال آتش‌بس در مذاکرات دوحه نیستند؟ رونمایی از یک مستند چالشی و مطالبه‌گر/ کار بانک بنگاهداری نیست! مستند «تنبیه» به روی آنتن افق سیما/ چه تسلیحاتی انتظار رسیدن به خاک تل‌آویو را دارند؟ تناقض در رفتار بانک‌ها به روایت مستند «کار بانک بنگاه داری نیست!» کارنامه دولت سیزدهم در تامین کالاهای اساسی طلبه‌ای خلاق، مدرسه‌ای قرآنی؛ روایتی جدید از بزرگراه همت رونمایی مستند «کار بانک؛ بنگاه داری نیست!» در خبرگزاری مهر افق جدیدی از مستند‌ها را با شبکه افق تجربه کنید مستند «نومن» با روایتی از مسلمان شدن سه شهروند آلمانی «در برابر تاریکی»؛ معرفی اسطوره‌های ورزشی حامی فلسطین و ضد صهیونیسم جهانی روایتی از حذف مخالفین رژیم صهیونیستی در کافه مستند افق روایتی از کشتی گیر فوق سنگین آزاد کشورمان در تازه نفس باند تروریستی که دولتش می‌نامند! آیا می‌توانم یک ویژگی اخلاقی در خودم پیدا کنم که بسیار مهم باشد؟ «محرم دل» از افق دمشق روزهای داغ بعد از واقعه «خانه حنیفا» قصه امید در دل کوره‌های آجرپزی تاریخچه‌ای از مقاومت فلسطین در مستندهای هفتگی شبکه افق بررسی ابعاد مختلف ترور شهید اسماعیل هنیه آزادی غربی و نمایش عریان اباحه‌گری در افتتاحیه المپیک پاریس فصل دوم «نجلا» با یک ملودرام عاشقانه در قاب افق دستان کوچک، آینده‌ای بزرگ با «سلام به آینده» آنچه از عملیات مرصاد ناگفته مانده است کودک کار دیروز ، کارآفرین برتر امروز مستندهای شبکه افق از اقتصاد مقاومتی تا مفاخر ایران زمین روایتی از راهکار شهید فخری‌زاده برای زیارت حرم سیدالشهدا(ع) «داستان کافی» با روایتی از مبارزات انقلابی آیت الله کافی مستندهای آدینه شبکه افق بازخوانی موقعیت ژئوپولیتیک یمن در «چرا یمن؟»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها