مشاهده خبر

چهار شنبه 17 آبان 1402

برخی سران عرب از شر صهیونیست‌ها به آمریکا پناه می‌برند!

عضو مصلحت تشخیص نظام گفت: برخی سران کشورهای عرب به صورت خودخواسته از شر رژیم صهیونیستی به آمریکا پناه می‌برند، آمریکایی که بارها اعلام کرده که دست از حمایت رژیم صهیونیستی برنمیدارد. همین الان اجر کودک‌کشی‌های رژیم صهیونیستی را در کنگره آمریکا با رقم 14 میلیون دلاری دادند.

0

در بخش نخست برنامه به افق فلسطین، به اخبار و اتفاقات مهمی که طی ساعات گذشته در غزه افتاده است، اشاره شد.

در بخش نخست گفت‌وگو محمدحسین صفارهرندی، عضو مصلحت تشخیص نظام مهمان برنامه بود.

وی گفت: ما در جنگ‌های مختلف دنیا شاهد فجایع و کشتارهای زیادی بودیم، اما در جنگ غزه ما جلوه های زیبایی از مردم غزه و مقاومتشان می‌بینیم که در هیچ جنگی نبود. همینطور کودکان و بچه‌های فلسطینی به حدی از بلوغ رسیده‌اند که در مواجهه با این سختی‌ها خدا را شکر میکنند. شاهد یک اتفاق دیگر هم نیز هستیم، غربت بعضی از بچه‌هایی که خانواده‌هایشان شهید شده‌اند و به دنبال آغوش گرم می‌گردند. ما در غزه شاهد کمبود آغوش هستیم.

صفار خاطرنشان کرد: آمریکا وسط جنگ و در اوج بمباران غزه و کودک‌کشی‌های رژیم صهیونیسی حضورش را اعلام کرد. بایدن در روزهای نخست آمد و کنار نتنیاهو ایستاد و گفت ما کنار رژیم صهیونیستی  هستیم و مجموعه‌ای از مستشارین نظامی‌اش را روانه این جنگ کرد.

آمریکا و غرب بوجود آورنده رژیم صهیونیستی  هستند، طبیعیست وقتی به خطر می افتد، به کمکش می‌آیند و رژیم صهیونیستی  را پاره تنشان می‌دانند. برخی سران کشورهای عرب با حماقت خودخواسته از شر رژیم صهیونیستی به آمریکا پناه می برند، آمریکایی که بارها اعلام کرده که دست از حمایت رژیم صهیونیستی برنمیدارد. همین الان اجر کودک‌کشی‌های رژیم صهیونیستی را در کنگره آمریکا با رقم 14 میلیون دلاری دادند.

عضو مصلحت تشخیص نظام گفت: همه تصوراتی که آمریکایی‌ها از این منطقه داشتند، دود شد. طرح ابراهام (ابراهیم) که در زمان دونالد ترامپ پایه‌گذاری شد، بعد از این اتفاق از بین رفت. آمریکا کیش شده است، امروز همه چیز از بین رفته است. همین سیمایی که از جهان مشاهده میکنیم و مقاومتی در این باریکه زندانی شده مشاهده میکنیم، بلایی سر رژیم صهیونیستی  آوردند که عربها در هیچکدام از جنگ‌ها نتوانستند بیاورن. افراد زیادی به واسطه این اتفاق مسیر زندگی و نگاهشان به آمریکا و غرب و اتفاقات منطقه عوض خواهد شد.

سید ظهیر الحسن نقوی، فعال فرهنگی پاکستانی مقیم آمریکا، در بخش دوم گفت‌وگوی حضوری برنامه به افق فلسطین درباره تظاهرات اخیر در آمریکا صحبت کرد.

وی گفت: ابتدای جنگ مردم آمریکا نگاهشان به موضوع فلسطین و مسلمان‌ها منفی بود و فضای عمومی به این شکل بود که حماس ظلمی در حق رژیم صهیونیستی کرده و کودکان را به قتل رسانده است، که بر اثر آن ما شاهد قتل یک کودک مسلمان توسط یک پیرمرد در آمریکا بودیم همینطور نوعی خشم در نگاه مردم آمریکایی به مسلمانان بود.

وی افزود: اما با انتشار تصاویر زیادی از غزه و کودکان غزه و جنایت‌هایی که رژیم صهیونیستی مرتکب آن شده است، فضای افکار عمومی آمریکا به کلی عوض شده است. مردم  آمریکا به خوبی این مساله را متوجه شده اند، احساساتشان عوض شده است و از خشم تبدیل به یک همدلی شده است. یک آمریکایی حین صحبت کردن درباره این جنگ گریه میکرد. چون خیلی خوب دارند می بینند که آن ارزش‌های آمریکایی مثل آزادی‌خواهی و حقوق بشر و غیره دیگر نیست. مظلومیت فلسطینیان برای مردم آمریکا به شدت واضح شده است. رای و فکر و احساسات مردم آمریکا تغییر کرده است.

سعید طاووسی، استاد تاریخ دانشگاه علامه طباطبایی، مهمان میز گفت‌وگوی پایانی برنامه به افق فلسطین بود.

وی درباره اماکن مقدس موجود در فلسطین گفت: کل فلسطین زمین مقدس است. تقریبا اکثر پیامبران الهی در این منطقه بودند. الخلیل، آرامگاه حضرت ابراهیم است که ساره زن حضرت ابراهیم و حضرت و یعقوب در آن دفن شده اند. نکته مهم درباره رژیم صهیونیستی این است که آنها ادعا می‌کنند یهودی هستند ولی در واقع آنها دشمن خدا هستند، الخلیل مکان مقدسی برای تمام ادیان است ولی آنها به آنجا هتک حرمت کردند و به آن حمله کردند و مردم در حال عبادت را به خاک و خون کشیدند.

وی افزود: یکی دیگر از اماکن مقدس در شهر بیت لحم محل تولد حضرت عیسی است که پیامبر وقتی به معراج می رود در آنجا نماز می‌خواند. مهمترین کلیسا به نام قیامت یا رستاخیز در فلسطین است. کنعان در تاریخ همان فلسطین است .

طاووسی گفت: غزه، مدفن هاشم جد پیامبر است و مرقد ایشان علیرغم تلاش وهابیون برای تخریب آن، اما موجود است. این شهر یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان است. غزه اهمیت تاریخی در دوره باستانی و هم در دوره اسلامی دارد و نماد خانواده پیامبر در آن قرار داد. هاشم جد همه سادات است و سید لقبی بوده که خداوند به دلیل شدت شرافتی که هاشم داشت، به او داده بود.  در برخی منابع، غزه را غزه الهاشم عنوان کردند.

وی گفت: انبیای زیادی در فلسطین بودند، صهیونیستها مدعی هستند که مسجد الاقصی بر هیکل سلیمان بنا شده است و این مکان به آنها تعلق داشته است. البته اطلاعاتی که از هیکل ارائه می‌کنند بیشتر اطلاعات اسطوره‌ای و غیر تاریخی است و تصاویری که از آن رسم می‌کنند بیشتر به خیال شبیه است تا تاریخ. در طول تاریخ این مکان تغیر کرده است و آنها با این ادعا بدنبال تخریب این مکان مقدس هستند.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها