مشاهده خبر

سه شنبه 16 آبان 1402

کنترل حالات روحی و روانی با طب سنتی

یک متخصص طب سنتی گفت: والدین باید تلاش کنند که فرزندان خود را تک بعدی بار نیاورند. یکی از عواملی که باعث افسردگی می‌شود، تک بعدی بار آوردن فرزند است.

0

یک متخصص طب سنتی گفت: والدین باید تلاش کنند که فرزندان خود را تک بعدی بار نیاورند. یکی از عواملی که باعث افسردگی می‌شود، تک بعدی بار آوردن فرزند است.

برنامه انارستان با موضوع کنترل حالات روحی و روانی با طب سنتی با حضور دکتر محسن ناصری، متخصص طب سنتی روز دوشنبه از شبکه افق پخش شد.

وی گفت: ابن سینا تئوری دارد با نام تئوری انرژی‌ها که یک‌سری عوامل این انرژی را بالا می‌برد و یک سری عوامل انرژی و روحیه ما را پایین می‌برد. ویلیام آسلر پدر علم طب جدید می‌گوید که قانون ابن سینا کتاب مقدس پزشکی است.

این متخصص طب سنتی گفت: یکی از کارهایی که باید در موضوع کنترل انرژی موثر باشد این است که به درستی مصرف شود. اینکه چگونه انرژی خود را کنترل کنیم، می‌تواند فرد را در آرامش قرار دهد. یکی از مهمترین چیزهایی که مصرف کننده انرژی است، کلام است. هر چقدر بتوان کلام را کنترل کنیم، انرژی ما کنترل می‌شود.

وی گفت: یکی دیگر از چیزهایی که انرژی را مصرف می‌کند، چشم است. در قانون آمده است که چشم، سفیر مغز است و اگر زیادی استفاده شود، انرژی انسان را تخلیه می‌کند.

ناصری افزود: عجله کردن یکی دیگر از مواردی است که انرژی انسان را خالی می‌کند. ما اکثر کارهامون عجله عجله‌ای است.

این متخصص طب سنتی گفت: بوی خوش و ملاقات با کسانی که دوستشان داریم و شنیدن صدای کسی که علاقه به آن داریم در کنترل حالات روح و روان ما موثر است.

وی گفت: والدین باید تلاش کنند که فرزندان خود را تک بعدی بار نیاورند. یکی از عواملی که باعث افسردگی می‌شود، تک بعدی بار آوردن فرزند است.

ناصری افزود: اگر انسان نتوانند مسئله‌ای را حل کند، افسرده می‌شود. امروزه حل مسئله یکی از عوامل ایجاد افسردگی است.

این متخصص طب سنتی گفت: پدر علم نوین طب، می‌گوید ایمان یک نیروی محرک بزرگ و انگیزه بخش برای رفع افسردگی است.

وی گفت: غذاها از دیدگاه ابن سینا به دو دسته تقسیم می‌شوند. غذاهای گرم و غذاهای سرد. غذاهای گرم غذاهایی هستند که انرژی انسان را افزایش می‌دهند و متابولیسم بدن را افزایش می‌دهند. غذاهای سرد انرژی انسان را کاهش می‌دهد و متابولیسم را کاهش می‌دهند.

ناصری افزود: یکی از غذاهایی که می‌تواند به انسان انرژی دهد و رفع افسردگی می‌کند، سوپ جوجه است. دویست گرم مرغ را جوشانده و کف روی آب را دور بیندازیم. یک پیاز اضافه و در زمان پخت به اندازه یک عدس، زعفران به آن اضافه شود و بلافاصله از روی گاز برداشته و صاف شود. عصاره به دست آمده را مصرف کنند.

وی گفت: خواص این سوپ شامل بهبود دهنده هورمون تیروئید، گردش خون و گرمابخشی بدن است. به و انار و زیتون از مواردی است که به شدت می‌تواند انرژی انسان را افزایش دهد. همینطور از دیگر غذاهای مفید برای افزایش انرژی، خورشت کدو مسمایی و به است.

آخرین اخبار

صنعت هزار توی خودرو در ایران: شرکت‌هایی که به جای ایمن‌سازی، گاوداری می‌کنند مجموعه مستند «خسته نباشید» به روی آنتن افق سیما مهرآفرین؛ روایتی جدید از بزرگراه همت سفر به اعماق ایران با شبکه افق؛ از رخ مادر تا پرده‌خوانی سینمای دفاع مقدس عقلانیت حسینی یا کارناوال حکومتی؟ بررسی جریان شناسی حوادث حوزه مروی از ابتدا تا کنون اگر بنیانگذار تلگرام به جای فرانسه در ایران دستگیر می‌شد، رسانه‌ها چه می‌کردند؟ پذیرایی از زائران عراقی حرم رضوی در «السلطان» فرشتگان؛ روایتی جدید از بزرگراه همت رازهای رهبری حزب الله به روی آنتن افق پخش مستندهای «قطعه‌ای از بهشت» و «السلطان» به مناسبت شهادت امام رضا(ع) مجموعه مستند «تجربه ماندگار» یک یادگاری برای روزگار آینده‌مان «ظهر داغ تابستان؛ خیابان پاستور» در شبکه افق روایتی متفاوت از شکل گیری حزب الله لبنان در مستند «حبیب مقاومت» داستان «الکترو دوستی» نوجوان کرمانی از قاب شبکه افق «یکه سوار»، داستان یک انقلابی ناشناخته «آقای دادستان» از شبکه افق «سفره داران» با روایتی از خادمی جانبازان دفاع مقدس «یک سال پاکی» برای زائر حسین(ع) شدن از اربعین تا مبارزه با طاغوت پهلوی؛ هفته‌ای پر بار با مستندهای شبکه افق یک قدم باقی ست تا آن اجتماع قلب‌ها چرا آمریکایی‌ها به دنبال آتش‌بس در مذاکرات دوحه نیستند؟ رونمایی از یک مستند چالشی و مطالبه‌گر/ کار بانک بنگاهداری نیست! مستند «تنبیه» به روی آنتن افق سیما/ چه تسلیحاتی انتظار رسیدن به خاک تل‌آویو را دارند؟ تناقض در رفتار بانک‌ها به روایت مستند «کار بانک بنگاه داری نیست!» کارنامه دولت سیزدهم در تامین کالاهای اساسی طلبه‌ای خلاق، مدرسه‌ای قرآنی؛ روایتی جدید از بزرگراه همت رونمایی مستند «کار بانک؛ بنگاه داری نیست!» در خبرگزاری مهر افق جدیدی از مستند‌ها را با شبکه افق تجربه کنید مستند «نومن» با روایتی از مسلمان شدن سه شهروند آلمانی «در برابر تاریکی»؛ معرفی اسطوره‌های ورزشی حامی فلسطین و ضد صهیونیسم جهانی روایتی از حذف مخالفین رژیم صهیونیستی در کافه مستند افق روایتی از کشتی گیر فوق سنگین آزاد کشورمان در تازه نفس باند تروریستی که دولتش می‌نامند! آیا می‌توانم یک ویژگی اخلاقی در خودم پیدا کنم که بسیار مهم باشد؟ «محرم دل» از افق دمشق روزهای داغ بعد از واقعه «خانه حنیفا» قصه امید در دل کوره‌های آجرپزی تاریخچه‌ای از مقاومت فلسطین در مستندهای هفتگی شبکه افق بررسی ابعاد مختلف ترور شهید اسماعیل هنیه آزادی غربی و نمایش عریان اباحه‌گری در افتتاحیه المپیک پاریس فصل دوم «نجلا» با یک ملودرام عاشقانه در قاب افق دستان کوچک، آینده‌ای بزرگ با «سلام به آینده» آنچه از عملیات مرصاد ناگفته مانده است کودک کار دیروز ، کارآفرین برتر امروز مستندهای شبکه افق از اقتصاد مقاومتی تا مفاخر ایران زمین روایتی از راهکار شهید فخری‌زاده برای زیارت حرم سیدالشهدا(ع) «داستان کافی» با روایتی از مبارزات انقلابی آیت الله کافی مستندهای آدینه شبکه افق بازخوانی موقعیت ژئوپولیتیک یمن در «چرا یمن؟»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها