مشاهده خبر

سه شنبه 9 آبان 1402

رهبری «بازمانده» را از توقیف درآورد!

تهیه کننده فیلم بازمانده گفت: رهبری فرمودند مشکل فیلم چیست که عرض کردم مسئله حجاب بازیگران است که ایشان فرمودند نگاه فیلم‌ساز آنقدر نجیب است که روسری نداشتن چند بازیگر به چشم نمی‌آید.

1

برنامه به افق فلسطین دوشنبه از شبکه افق پخش شد، در این برنامه به اخبار و اتفاقات اخیر غزه اشاره شد.

در گفت‌وگوی نخست برنامه، منوچهر محمدی، تهیه کننده فیلم بازمانده گفت‌و‌گو کرد.

وی گفت: اگر شروع هفت اکتبر ۲۰۲۳ بگذاریم، حق با صهیونیست‌هاست، اما در واقع این یک دام رسانه‌ایست. اگر با یک نگاه موشکافانه نگاه بکنیم سیستم روایت سازی رژیم صهیونیستی دارد یک پلی می‌زند بین ۱۹۴۰ تا ۴۴ و ۷ اکتبر ۲۰۲۳ . شروعش می‌شود جنگ جهانی دوم و هولوکاست و اتفاقی که در هفت اکتبر می افتد، این وسط ۷۵سال را عملا دارند صهیونیستها، نادیده می‌گیرند.

محمدی افزود: ما سال‌هاست وارد دوره جنگ روایت‌ها شده‌ایم. روایتی که امروز طی این بیست و چند روز رژیم صهیونیستی دنبال می‌کند، هلوکاست را پیوست میدهد به هفت اکتبر، ما نباید در این دام بیافتیم که فقط از طوفان الاقصی صحبت کنی.

 ما باید از این ۷۵ سال روایت کنیم مردمی که طی این سال‌ها درد و رنج و فقر کشیدند. به نظر من، ما توی جنگ روایت‌ها خیلی موفق عمل نکردیم  از رسانه ملی شکایت جدی دارم که در این زمینه این درد و رنج و الان این مردم را نتوانسته به درستی و به زیبایی و هنرمندانه به تصویر بکشد.

وی گفت: از دفتر رهبری با من تماس گرفتند و اعلام کردند که رهبر می‌خواهند فیلم را ببینند، بعد از تماشای فیلم، رهبر از پرسیدند که چرا جلوی این فیلم را گرفته‌اند و من گفتم، می‌گویند چرا بعضی خانم ها حجاب ندارند؟ ایشان گفتند من در این فیلم بی‌حجابی ندیدم، نگاه فیلمساز آنقدر نجیب است، که روسری نداشتن چند بازیگر به چشم نمیاید.

علی باقری‌کنی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه مهمان دیگر برنامه به افق فلسطین بود.

وی گفت: مقاومت به یک بلوغی رسیده که می تواند برای یک آینده دور برنامه‌ریزی کند در حال حاضر مقاومت خودش را در قامت یک سامانه حکمرانی بروز می‌دهد مقاومت حماسه ای که حماس در طول چندین سال گذشته تکع غزه در محاصره صهیونیست‌ها بود وانست به خوبی این منطقه را حفاظت بکند، این جلوه‌ای از درایت و هوشمندی اوست نکته مورد تاکید مقاومت است، این اتفاق هفت اکتبر و عملیات طوفان الاقصی یک زلزله غیرقابل ترمیم بر سامانه نظامی امنیتی رژیم صهیونیستی وارد کرد، نکته مهم، سامانه فکری راهبردی جهان غرب به رهبری آمریکا و یک جانبه گرایی دیکتاتور مآبانه آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها این زلزله وارد شد.

وی گفت: آمریکا مسئول استمرار و گسترش درگیری‌ها از طریق کمک و پشتیبانی‌های بی محابا که از صهیونیست ها انجام می‌دهند و لذا مسئول اصلی جنایات صهیونیست‌ها آمریکایی‌ها هستند.

باقری‌کنی ادامه داد: آمریکایی‌ها به خوبی به این مسأله اشراف دارند که جبهه مقاومت توانمندی های بسیار جدی برای دفاع از کیان کشورها و ملت‌ها دارند. صهیونیست‌ها در جنگ سی‌وسه روزه لبنان و حزب‌الله را آزمون کردند. همچنین غزه و فلسطین را تجربه کردند. آمریکایی‌ها طی این مدت غیر از کمک‌های مشورتی و استشاری که به صهیونیست‌ها می‌دهند، کمک‌های تسلیحاتی هم ارائه کرده‌اند، اما جریان مقاومت طی این مدت توانسته به خوبی در مقابل این وحشی‌گری‌ها ایستادگی کند.

بنابراین اینکه جنگ گسترش یابد به جریان مقاومت بازمی‌گردد، اگر تصمیم بگیرد از کیان خودش محافظت کند، در اختیار جبهه مقاومت است. اما نکته مهم این است که آمریکایی‌ها در یک ابهام راهبردی به سر می‌برند و نمی‌توانند بازی مقاومت را از قبل بخوانند و براساس آن تصمیم بگیرند. گسترش جنگ در منطقه چیزی از اسراییل باقی نمی‌ماند.

خسرو معتضد، تاریخ‌نگار در بخش پایانی به افق فلسطین گفت‌وگو کرد.

وی گفت: یهودیان صهیونیست روزهای نخستی که به فلسطین آمدند با این شعار «آلمان نازی ما را نابود کرد شما ما رانابود نکنید» به عنوان مهمان آمدند، ولی بعد تبدیل به گروه‌های تروریستی شدند و جنگ‌های زیادی را به راه انداختند و با زور زمین‌های فلسطینیان را گرفتند.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها