مشاهده خبر

یک شنبه 7 آبان 1402

چگونه با طب ‌سنتی لاغر شویم؟

یک متخصص طب سنتی گفت: کاهش وزن مثل پازل است و باید تکه‌های مختلف این پازل را کنار هم بگذاریم تا موفق شویم.

0

برنامه انارستان با موضوع رژیم‌های لاغری و با حضور اسدزاده پزشک و متخصص طب سنتی روز شنبه از شبکه افق پخش شد.

وی گفت: اولین گام برای هر کاری از جمله لاغری این است که انگیزه کافی داشته باشیم. تا زمانی که انگیزه کافی وجود نداشته باشد یا سست باشیم، نمی‌توان انتظار موفقیت در نهایت کار را داشت.

اسدزاده افزود: دنیا، دنیای اطلاعات است و ما باید اطلاعات خود را افزایش دهیم؛ رو‌ش‌های متعددی برای برای لاغری وجود دارد اما باید بهترین راه را اختیار کرد و نکته مهم این است که ما شروع کنیم.

این متخصص طب سنتی گفت: کاهش وزن مثل پازل است و باید تکه‌های مختلف این پازل را کنار هم بگذاریم تا موفق شویم؛ روحیه داشتن، انگیزه داشتن، تحرک زیاد، آرامش روحی، داروهای گیاهی و براساس روشی که انتخاب می‌کنیم، در کاهش وزن ما موثر خواهد بود.

وی گفت: گاهی اوقات پیش می‌آید که روحیه داشتن یک رژیم سفت و سخت را داشته باشیم   و نکته مهم این است که ما باید شرایط روحی کامل را داشته باشیم.

اسدزاده افزود: طب نوین درباره بسیاری از مسائل به دیدگاه طب سنتی رسیده است. برای مثال در بحث اصلاح سبک زندگی که از قدیم مرتبط با طب سنتی بوده است اما امروزه وارد طب نوین نیز شده است.

این متخصص طب سنتی گفت: اگر هیچ کدام از اصول سبک زندگی سالم را رعایت نکنیم، نمی‌توان انتظار داشت که در رژیم لاغری موفق بشیم.

وی گفت: رژیم‌های مختلف را به دسته‌های مختلف تقسیم می‌کنند. مثلاً لاغری، ورزشی، سلامتی و هدفدار، تثبیتی و...

اسدزاده افزود: غذاهایی که مصرف می‌کنیم جنبه‌ تغذیه‌ای دارند و گاهی اوقات هم جنبه دارویی دارند و به عنوان داروی سلامتی استفاده می‌شود.

این متخصص طب سنتی گفت: باید گفت امروزه در یک جنگ تغذیه‌ای برای تضعیف نیروی انسانی یک کشور هستیم. با وارد کردن برخی سموم به میوها و تغذیه‌ و... باعث از بین بردن یا ضعف مردم می‌شود.

وی گفت: یک مدل رژیم غذایی هست که امروز مردم دنیا به دنبال آن هستند که به آن رژیم نامحدود گفته می‌شود. منظور این است که برخلاف مدل‌هایی که کالری شمار است این اتفاق نمی‌افتد و با بررسی‌هایی که انجام می‌شود، نوع غذا و ساعت غذا آزاد است و بر اساس خواسته‌هایی که فرد دارد، آنچه که مضر است حذف می‌شود و مابقی به صورت آزادانه مصرف می‌شود.

اسدزاده افزود: رژیم‌های کالری شمار به دنبال میزان مصرف کالری‌هایی است که فرد دریافت می‌کند و در طول روز برنامه‌ریزی می‌کنند تا فرد چه میزان می‌تواند در روز کالری دریافت کنند.

این متخصص طب سنتی گفت: آنچه که امروز اهمیت پیدا کرده است در کنار کالری، متوجه شده‌اند که برخی از خوراکی‌ها کالری سوز هستند مانند تخم کتان که چگونه می‌تواند سوخت و ساز بدن را تغییر دهد.

وی گفت: در طب سنتی چاقی به دلیل رطوبت بدن است، رطوبت سرد و گرم. قدم اول این است که گرمی و سردی که غالب شده است برطرف شود تا سوخت و ساز بدن افزایش یابد.

اسدزاده افزود: در کنار نکته گفته شده شش اصل ضروری که نکات اصلی سلامت هستند نیز وارد عمل می‌شود.

این متخصص طب سنتی گفت: برخی از رژیم‌های موجود ایجاد کننده محدودیت است. مانند کتوژنیک و ... اما رژیم روزه داری یا فستینگ یکی از انواع مفید و طرفداری هست که می‌تواند برای روح و جسم مفید باشد.

وی گفت: در کنار همه انواع شیوه‌هایی که برای کاهش وزن وجود دارد، برخی از چیزهایی که به شدت مضر هستند مانند نوشابه و... به کلی باید از برنامه غذایی حذف شود.

آخرین اخبار

صنعت هزار توی خودرو در ایران: شرکت‌هایی که به جای ایمن‌سازی، گاوداری می‌کنند مجموعه مستند «خسته نباشید» به روی آنتن افق سیما مهرآفرین؛ روایتی جدید از بزرگراه همت سفر به اعماق ایران با شبکه افق؛ از رخ مادر تا پرده‌خوانی سینمای دفاع مقدس عقلانیت حسینی یا کارناوال حکومتی؟ بررسی جریان شناسی حوادث حوزه مروی از ابتدا تا کنون اگر بنیانگذار تلگرام به جای فرانسه در ایران دستگیر می‌شد، رسانه‌ها چه می‌کردند؟ پذیرایی از زائران عراقی حرم رضوی در «السلطان» فرشتگان؛ روایتی جدید از بزرگراه همت رازهای رهبری حزب الله به روی آنتن افق پخش مستندهای «قطعه‌ای از بهشت» و «السلطان» به مناسبت شهادت امام رضا(ع) مجموعه مستند «تجربه ماندگار» یک یادگاری برای روزگار آینده‌مان «ظهر داغ تابستان؛ خیابان پاستور» در شبکه افق روایتی متفاوت از شکل گیری حزب الله لبنان در مستند «حبیب مقاومت» داستان «الکترو دوستی» نوجوان کرمانی از قاب شبکه افق «یکه سوار»، داستان یک انقلابی ناشناخته «آقای دادستان» از شبکه افق «سفره داران» با روایتی از خادمی جانبازان دفاع مقدس «یک سال پاکی» برای زائر حسین(ع) شدن از اربعین تا مبارزه با طاغوت پهلوی؛ هفته‌ای پر بار با مستندهای شبکه افق یک قدم باقی ست تا آن اجتماع قلب‌ها چرا آمریکایی‌ها به دنبال آتش‌بس در مذاکرات دوحه نیستند؟ رونمایی از یک مستند چالشی و مطالبه‌گر/ کار بانک بنگاهداری نیست! مستند «تنبیه» به روی آنتن افق سیما/ چه تسلیحاتی انتظار رسیدن به خاک تل‌آویو را دارند؟ تناقض در رفتار بانک‌ها به روایت مستند «کار بانک بنگاه داری نیست!» کارنامه دولت سیزدهم در تامین کالاهای اساسی طلبه‌ای خلاق، مدرسه‌ای قرآنی؛ روایتی جدید از بزرگراه همت رونمایی مستند «کار بانک؛ بنگاه داری نیست!» در خبرگزاری مهر افق جدیدی از مستند‌ها را با شبکه افق تجربه کنید مستند «نومن» با روایتی از مسلمان شدن سه شهروند آلمانی «در برابر تاریکی»؛ معرفی اسطوره‌های ورزشی حامی فلسطین و ضد صهیونیسم جهانی روایتی از حذف مخالفین رژیم صهیونیستی در کافه مستند افق روایتی از کشتی گیر فوق سنگین آزاد کشورمان در تازه نفس باند تروریستی که دولتش می‌نامند! آیا می‌توانم یک ویژگی اخلاقی در خودم پیدا کنم که بسیار مهم باشد؟ «محرم دل» از افق دمشق روزهای داغ بعد از واقعه «خانه حنیفا» قصه امید در دل کوره‌های آجرپزی تاریخچه‌ای از مقاومت فلسطین در مستندهای هفتگی شبکه افق بررسی ابعاد مختلف ترور شهید اسماعیل هنیه آزادی غربی و نمایش عریان اباحه‌گری در افتتاحیه المپیک پاریس فصل دوم «نجلا» با یک ملودرام عاشقانه در قاب افق دستان کوچک، آینده‌ای بزرگ با «سلام به آینده» آنچه از عملیات مرصاد ناگفته مانده است کودک کار دیروز ، کارآفرین برتر امروز مستندهای شبکه افق از اقتصاد مقاومتی تا مفاخر ایران زمین روایتی از راهکار شهید فخری‌زاده برای زیارت حرم سیدالشهدا(ع) «داستان کافی» با روایتی از مبارزات انقلابی آیت الله کافی مستندهای آدینه شبکه افق بازخوانی موقعیت ژئوپولیتیک یمن در «چرا یمن؟»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها