مشاهده خبر

یک شنبه 7 آبان 1402

سنگین‌ترین ضربه حماس به رژیم صهیونیستی چه بود؟

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: ضربه ای که بسیار سنگین تر از دیگر ضربات حماس به رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود ضربه رسانه ای و افکار عمومی بود. کسی باور نمی‌کرد مردم دنیا علیه اسرائیل بسیج شوند و ضد او در جهان تظاهرات و تجمعات فراوان شرکت کنند.

0

ویژه برنامه به افق فلسطین چهارشنبه از شبکه افق پخش شد. در بخش نخست برنامه به اخبار مهمی که طی ساعات گذشته منتشر شده بود، اشاره شد.

در بخش دیگر برنامه حمیدرضا آصفی، سخنگوی اسبق وزارت امورخارجه مهمان برنامه بود.

وی گفت: موضوع فلسطین قبل از اینکه اسلامی ایرانی و قبل از اینکه متعلق به یک قوم باشد، انسانی است. رژیم صهیونیستی و فلسطین بعد از اتفاق 15 مهر مثل قبل نخواهد بود. این عملیات نقطه عطفی در تاریخ است. بخشی از آن به نوع عملیاتی که حماس انجام داده بود، بر میگردد. عملیات بسیار پیچیده، حساب شده و بدون اطلاع هیچکس بود. بخش دوم آن در پیشدستانه بودن حمله بود. خسارت هایی که بر رژیم صهیونیستی وارد شد، بی سابقه بود. در این جنگ تعداد کشته های رژیم صهونیستی حدود 2 هزار نفر بود. نکته ای که رژیم صهیونیستی را کلافه کرده است، فروپاشی توهم و تبلیغ شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی و سرویس اطلاعاتی اوست. کل دنیا به رژیم صهیونیستی سرویس های اطلاعاتی  میدادند، دنیا از این اتفاق متحر و متعجب شد.

آصفی افزود: چیزی که در اولویت رژیم صهیونیستی قرار داشت، امنیت و امن بودن سرزمین های اشغالی‌اش بود. اما الان دیگر جای امنی نیست. اسرائیل در افکار عمومی، در رسانه، در میدان باخته است. و نکته حائز اهمیت این است که اعتماد به نفس مسلمانان و جایگاه مقاومت و مسلمانان در جهان بیشتر شده است.

سخنگوی اسبق وزارت امورخارجه خاطرنشان کرد: تحریم کالاها به صورت کلی باید انجام شود و باید مشخص شود که اسرائیل، یک رژیم نجس و شرور است. رژیم صهیونیستی در هر نهادی که حساب کشی در آن باشد حضور ندارد و نشان می دهد که رژیم صهیونیستی یک ماهیت شرورانه دارد که ادامه بقایش جز با حمایت همه جانبه آمریکا میسر نبوده است. به همین دلیل رهبر آمریکا را از رژیم صهیونیستی جدا نمی داند.

در بخش دیگری از این برنامه عبدالله عیسی الموسوی، تحلیلگر سیاسی کویتی درباره بازتاب اتفاقات اخیر غزه در رسانه های کویت گفت‌وگو کرد.

وی گفت: ملت و دولت کویت از شروع طوفان الآقصی و شروع عملیات جنایتکارانه صهیونیست علیه مردم بی‌گناه غزه، با مردم غزه همدردی کرد و تجمعات اعتراضی علیه این جنگ برپا کردند. همچنین کمک های مالی زیادی برای غزه جمع آوری کردند. مردم کویت، فعالان رسانه همه جا چفیه فلسطینی (معروف به کوفیه) را روی دوش خود گذاشته‌اند تا همبستگی خود با مردم غزه و فلسطین را اعلام کنند.

در بخش دیگری از برنامه سجاد نوروزی، فعال فرهنگی، درباره حوزه هنرمندان عرب درباره این اتفاقات گفتوگو کرد.

وی گفت: در میان هنرمندان کشورهای عربی ،هنرمندان تونسی در این قضیه سردمدار هستند مخصوصا در حوزه موسیقی. اکثریت هنرمندان معروف تونس مثل صابر الرباعی به شدت در این روزها فعالیت می‌کنند. و نکته حائز اهمیت این است که با هشتگ طوفان الاقصی واکنش نشان دادند.

در بخش پایانی برنامه به افق فلسطین، حسین شریعتمداری، نماینده ولی فقیه و مدیر مسئول روزنامه کیهان، گفت‌وگو کرد.

وی گفت: در فتنه 88 شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران، اولین بار توسط تارنمای وزارت خارجه اسرائیل مطرح شد. این تارنما صرفا چند ماه قبل از اینکه فتنه 88 صورت بگیرد به میدان آمده بود.

وی افزود: بیانات حضرت آقا حجت است و برخااسته از جایگاه حکیمانه ایشان است. طوفان الاقصی چیزی معجزه بعد بود و هیچ کس انتظارش را نداشت و فقط ماجرا در دل یک عده بسیار معدود و محدود بود. حتی بخش هایی از حماس از آن آگاهی نداشتند. این حملات اولا به لحاظ نظامی بسیار شدید بود. شارون از غزه به عنوان جهنم یاد میکرد. بسیار کوبنده و شدید بود. ضربه دیگر، ضربه اطلاعاتی بود، عملیاتی به این وسعت حداقل 7-8 ماه روی آن کار شده بود و اسرایل با تمام ادعای جاسوس داشتن در همه جا نتوانسته بود آن را کشف کند.  اسرائیل روی سه محور تکیه دارد، محور نظامی، که فروپاشید، محور اطلاعاتی که فقط موساد نیست بلکه با سرویس های زیادی از کشورهای اطراف همکاری بسیار نزدیک دارد. ضربه دیگری که مهم است و بسیار سنگین تر از دیگر ضربات است، ضربه رسانه ای و افکار عمومی بود. کسی باور نمی‌کرد افکار عمومی همه علیه اسرائیل بسیج شوند و ضد او در جهان تظاهرات وتجمعاتی علیرغم شرایط سختی که کشورهایشان اعمال کرده بود، کنند.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها