مشاهده خبر

شنبه 29 مهر 1402

ایرانیان از شهادت نمی‌ترسند؛ داوطلب شدن کادر پزشکی برای اعزام به فلسطین

رئیس سازمان جمعیت هلال احمر گفت: در جمهوری اسلامی ایران و در گروه مقاومت این اعتقاد و باور وجود دارد که شهادت هنر مردان خداست و ما از شهادت نمی ترسیم. به همین دلیل جمعیت خیلی زیادی از بانوان و آقایان از کادر پزشکی داوطلب اعزام به این منطقه هستند.

1

ویژه برنامه به افق فلسطین پنجشنبه شنبه از شبکه افق پخش شد. در بخش نخست برنامه به اخبار مهمی که طی ساعات گذشته منتشر شده بود، اشاره شد.

در بخش دیگری از برنامه ارتباط زنده‌ای با سرباز روح الله رضوی از جنوب لبنان برقرار شد و درباره تحولات جنوب لبنان صحبت کرد.

وی گفت: طی 5 روز اخیر، مقاومت لبنان 30 عملیات علیه نقطه نظامی رژیم صهیونیستی انجام داده است و درگیری ها در جنوب لبنان به شدت بالا است. اسرائیل ده ها کشته داده است و 13 تن از نیروهای حزب الله به شهادت رسیده‌اند.

در بخش دیگر برنامه کولیوند، رئیس سازمان جمعیت هلال احمر مهمان برنامه بود.

وی گفت: گذرگاه رفح همچنان بسته است. در نامه‌ای به سازمان هلال احمر درخواست کردیم که سازه‌های بیمارستان سیار را از این گذرگاه انتقال دهیم و آنجا برپا کنیم و یا اگر ممکن نباشد، برخی از مجروحان را به بیمارستان‌های هدف منتقل کنیم.

کولیوند گفت: داوطلبان زیادی از طریق سامانه جمعیت هلال احمر همچنین متخصصین، پزشکان و پرستاران زیادی به صورت فیزیکی جهت اعزام ثبت نام کرده‌اند تا برای مداوای مصدومین و مجروحین کمک کنند. در هر صورت گروه‌های ما آماده هستند همچنین سه بیمارستان سیار آماده کرده‌ایم تا به محض اینکه اجازه پرواز دهند دو هواپیما با تجهیزات کامل اعزام خواهند شد.

علاوه بر این ما به اندازه 60 تن بار اقلام تجهیزات پزشکی دارو و اقلام زیستی و بسته‌های غذایی آماده کردیم که با هواپیما ارسال کنیم. کشتی هم از طریق دریا را با وزن و حجم بیشتری اعزام خواهیم کرد.

وی درباره خطر مرگ کادر پزشکی گفت: در جمهوری اسلامی ایران و در گروه مقاومت این اعتقاد و باور وجود دارد که شهادت هنر مردان خداست و ما از شهادت نمی ترسیم. به همین دلیل جمعیت خیلی زیادی از بانوان و آقایان داوطلب اعزام به این منطقه هستند.

در بخش دیگری یوسفعلی میرشکاک، شاعر و نویسنده و منتقد گفت و گو کرد.

وی گفت: اسرائیل حاضر است هیچ مسلمان و هیچ انسانی جز خودش آزاد باشد و سرزمین داشته باشد و انتقام بلاهایی که سر خودشان آوردند را از بشریت می‌گیرند. روشنفکری در مقابل این مساله مرده است و کافیست که روشنفکران از این مساله دفاع کنند، اخراج می شوند. هنرمند، متفکر، روشنفکر، نویسنده و شاعر جرات نمی‌کند با چشم انداز اهریمنی که بر جهان حاکم است، دربیافتد.

میرشکاک گفت: از بین بردن آرمان وطن‌پرستی بخشی از پروژه مدرنیسم یا جهانی شدن است. فرهنگ این پروژه تماما دست غربی هاست. جهانی شدن شرقی، آسیایی ایرانی، مسلمان یعنی محو شدن در فرهنگ اروپای بعد از رونشگری است که کل دنیا را در برگرفته است. اگر کسی در حاشیه باشد صدایش نباید دربیاید اگر دربیایید برچسب‌های ضد حقوق بشر، ضد دموکراسی و ضد لیبرالیسم و غیره به او می زنند و مجال به خود اندیشی را به ما نمی دهند. اگر سران کشورهای اسلامی به خودشان می آمدند، این درگیری را به پایان می دادند. این تاثیر پذیری از صهیونیسم است که من فقط خودم و خانوادم در رفاه و آسایش و بدور از تنش باشند.

در بخش دیگری محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران گفت و گو کرد.

وی گفت: اتفاقی که در فلسطین افتاد، هیبتی که سیستم امنیتی که اسرائیل داشته را کاملا از بین برد، ارتش اسرائیل فرض بر این بوده که ارتش خیلی قوی و نفوذناپذیر است، این توهم را در هم شکست. در نتیجه از نظر جنگی و روانی واقعا هیمنه اسرائیل کاملا زیر سوال رفته است و آن‌ها با قساوت‌هایی که خرج می‌کنند و جرم و جنایاتی که انجام می‌دهند، تلاش می‌کنند که آبروی از دست رفته خودشان را اولا بین طفدارانشان بدست بیاورند و دولت نتنیاهو سقوط نکند و حفظ شود و از طرفی چون پشت اسرائیل آمریکا و کشورهای غربی در نتیجه هیبت آن‌ها هم دچار مشکل شده است.

مصطفی خوش چشم، کارشناس مسائل راهبردی در بخش پایانی این برنامه گفت‌وگو کرد.

وی گفت: رژیم صهیونیستی همچنان هزینه می دهد، ظاهر صحنه چیزیست که می بینیم، اما این جنگ واقعیت و پدافند اسرائیل را به صورت خیلی راحت هدف قرار داد و وارد شد.

یکی از دستاوردهای مقاومت، راهبرد دکترین نظامی اسرائیل را از بین برد و اسرائیل تا اینجا هیچ دستاوردی نداشته است و راهبرد به راحتی باز نمی‌گردد، ده ها سال این مساله طول خواهد کشید. بنابراین عملیات حماس یک برد راهبردی مداوم بود و تازه اول کار است. بعد از 10 روز از جنگ، فرماندهی جنگ دست آمریکایی هاست، اما برد سیاسی این است که اگر روزی این اتفاقات تمام شد، حتما فرماندهان اسرائیلی از مناصبشان برکنار می‌شوند و عار این باخت تا همیشه روی پیشانیشان خواهد اند.

وی تاکید کرد: این جنگ، یک جنگ معمولی نیست. این عملیات، محصول کار و اطلاعات و تلاش بسیار زیاد گروه‌های فلسطینی است. حماس عملیات را انجام داده است و یک دستاورد راهبردی داشت و آن دکترین دفاعی اسرائیلی را در هر چهار رکنش از بین برده  و غیر قابل اطمینانش کرده است در حدی که آمریکا را مجبور کرده است تا با دو ناو هواپیمابر و کلی تجهیزات بیاید تا این آبروی رفته را برگرداند. اسرائیل راه پس و پیش ندارد. اما تا امروز اسرائیل دستاوردی نداشته است و در غرب به یکباره خسران انتفاعی در افکار عمومی جهان داشته است.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها