مشاهده خبر

چهار شنبه 26 مهر 1402
به افق فلسطین

طوفان الاقصی تا بهار الاقصی ادامه دارد

نماینده حماس در ایران گفت: مردم ما ۷۵ سال زیر جرم و جنایات رژیم صهیونیستی بودند، امروز دیگر این طوفان خاموش نخواهد شد، طوفان الاقصی تا بهار الاقصی ادامه خواهد داشت.

1

ویژه برنامه به افق فلسطین سه شنبه ساعت 20 از شبکه افق پخش شد.

در بخش نخست برنامه به اخبار مهم و اخیر فلسطین اشاره شد. در بخش گفت‌وگو علی مطهری، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی مهمان برنامه بود.

وی گفت: نیروهایی که به عنوان محور مقاومت شناخته می شوند و تحت امر ایران هستند وارد غزه بشوند. اگر اسرائیل در جنگ زمینی در غزه ، موفق شود مردم غزه را کوچ بدهد و نیروهای حماس را از بین ببرد، دوباره به سال 1948 باز خواهیم گشت. نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: اسرائیل رویا و ایدئولوژی گرفتن کل اراضی منطقه را در سر می پروراند، طبیعتا اگر در این جنگ موفق شود، توقف نخواهد کرد و به دنبال گسترش سرزمین خودش عمل خواهد کرد. شعارشان از نیل تا فرات است طبیعتا برای همه مردم منطقه خطر خواهند داشت.

مطهری گفت: الان زمان ورود به جنگ است و برای نیروهای نیابتی الان فرصتی خیلی خوبی است که بلندی های جولان را بازپس بگیرند.

اگر نیروهای کشورهای اسلامی همگی متحد شوند و علیه اسرائیل حمله کنند بی شک اسرائیل از بین خواهد رفت.

همانطور که سال 1973 ارتش مصر به طرف صحرای سینا حمله کرد و توانستند خطی که رژیم اشغالگر قدس  ایجاد کرده بودند را بشکنند و هیمنه اسرائیل را در هم شکنند.

وی افزود: موضوع غزه جدید نیست و از سال 48 میلادی بسیاری از روشنفکران و علما نسبت به این مساله موضع داشتند و درباره مظلومیت مردم فلسطین و آزادی کشور فلسطین بیانیه می دادند. موضوع فلسطین یک موضوع انسانی است و هر انسانی وظیفه دارد از مظلوم دفاع کند. ما مسلمان هستیم وظیفه مضاعف داریم که از این ملت دفاع کنیم، هر مسلمانی که ندای کمک امت مسلمانی را بشنود و بی توجه باشد اساسا مسلمان نیست.

مطهری خاطرنشان کرد: مردم ایران اکثریت قاطعشان حامی این حکومت هستند و اینکه بخواهند مردم ایران را از حکومتشان جدا کنند، حرف قابل قبولی نیست. مردم اگر حامی این حکومت نبودند، این حکومت باقی نمی ماند. غرب این غده سرطانی را در وسط کشورهای اسلامی ایجاد کردند و پایگاه زدند تا مانع پیشرفت کشورهای اسلامی شوند و همواره ملت مسلمان را به این مساله مشغول کنند.

در بخش دیگر برنامه ، خالد القدومی نماینده حماس در ایران مهمان گفت‌وگوی برنامه بود.

وی درباره وضع آب و برق و غذا گفت: وضعیت بحرانی است و یک زلزله جرایم جنگی و کشتار جمعی علیه مردم فلسطین انجام داده اند. فاضلاب های شهرک های صهیونیستی به سمت غزه می رود و به آبهای زیزمینی وارد می شود و به طور عملیاتی آب شرب را آلوده می کنند.

وی درباره عملیات طوفان الاقصی گفت: بعد از توفیق خدا طوفان الاقصی به امضای فلسطینی کامل بود و به هیچ عنوان با کشور و یا گروهی هماهنگ نکردیم. این طوفان برای غافلگیر کردن رژیم اشغالگر قدس بود و  برنامه کامل مقاومت فلسطینی ها بود.

در این عملیات از گجت الکترونیکی استفاده نکردند. 5 هزار مجاهد در این عملیات شرکت کرده بودند و 3500 سرباز مجاهد مقاومت کارشان تعامل با خط اول ارتش رژیم صهیونیستی با سبک جنگ ترکیبی از راه هوایی و سایبری و زمینی و دریایی بود. در ساعات اولیه کار مجاهان ایجاد تشویش بر برج های مراقبت رژیم صهیونیستی از راه پهپاد که داخل مناطق اشغالی وارد شد. 5 هزار راکت اولیه شلیک کرد.

قدومی خاطر نشان کرد: مردم ما ۷۵ سال زیر جرم و جنایات رژیم صهیونیستی بودند، امروز دیگر این طوفان خاموش نخواهد شد، طوفان الاقصی تا بهار الاقصی ادامه خواهد داشت.

مردم فلسطین بعد از دیدن جرایم جنگیمتوجه شدند که دشمن جز زبان زور نمی فهمد و ما ادامه خواهیم داد، از مردم منطقه برای این همبستگی و آمادگی کمال تشکر را داریم.

وی افزود: مردم فقط به خیابان ها نیایند حرکتهای نمادین در مقابل اماکن صلیب سرخ و اماکن دیگر اعتصاب کنند و به مردم فلسطین نشان بدهند که صدایشان را شنیده‌اند. متاسفانه چقدر باید شهید بدهیم تا ارتش کشورهای عرب بیدار شود و علیه این غده سرطانی شورش کنند.

در بخش دیگری منصور براتی، کارشناس مسائل اسرائیل گفت و گو کرد.

وی گفت: اگر بخواهیم براساس مستندات تحلیل بی طرفانه داشته باشیم می توان اینگونه گفت که نشانه های زیادی وجود دارد که اسرائیلی‌ها در حقیقت غافلگیر شدند، تحلیل اینکه آنها برای حناس تله گذاشتند چندان قابل قبول نیست اگر اینگونه باشد باید بگوییم آن‌ها گرفتار این تله شدند چرا تعداد تلفات طرف اسزائیلی از همیشه بیشتر بوده و در تاریخ 75 ساله اسرائیلی 1500 نفر در یک درگیری کشته شوند و 200 نفر اسیر گرفته شوند و بیش از ۳۰۰۰ نفر زخمی، بی‌سابقه است.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها