مشاهده خبر

دو شنبه 24 مهر 1402

سازمان ملل؛ گروگان سیاست‌های غربی

یک کارشناس سیاسی آمریکایی گفت: باید از سازمان ملل پرسید که واقعا تا کنون چقدر در مقابل اسرائیل موضع دقیق اتخاذ کرده است و تا کنون چند بار او را محکوم کرده است؟ چند قطعنامه علیه اسرائیل صادر شده است؟ متاسفانه سازمان ملل تا حد زیادی گروگان سیاست‌ کشورهای غربی است.

0

برنامه نقش جهان با موضوع پوشش حملات اسرائیل به مردم فلسطین روز یکشنبه از شبکه افق پخش شد.

در بخش اول این برنامه کوین برت، استاد دانشگاه آمریکا و تحلیل‌گر مسائل سیاسی توضیحاتی پیرامون اتفاقات اخیر در فلسطین اشغالی ارائه کرد.

وی گفت: ما شاهد این هستیم که اسرائیل در یک وضعیت منفعلانه قرار دارد و همواره به این فکر بودند که یک موضع تهاجمی داشته باشند اما این دفعه رودست خوردند و هنوز هم گیج هستند.

وی افزود: وضعیت منطقه در یک وضعیت نابسامان قرار دارد و تحلیلگران الان متفق هستند که دست پیروزی و برد با حماس هست.

برت گفت: آمریکا یک سیاست ثابتی را اجرا می‌کند و آنان می‌خواستند از ابتدا با همه کارت‌های خود با مقابل مردم غزه بازی کنند و به دنبال این بودند تا با سیاست تهدید، کارهای خود را پیش ببرند و این نشان دهنده سیاست ضد مقاومت است.

برت در پاسخ به این سوال که آیا سازمان‌های بین‌المللی مانند سازمان ملل، کاری برای توقف جنگ خواهد کرد؟ افزود: باید از سازمان ملل پرسید که واقعا تا کنون چقدر در مقابل اسرائیل موضع دقیق اتخاذ کرده است و تا کنون چند بار او را محکوم کرده است؟ چند قطعامه علیه اسرائیل صادر شده است؟ متاسفانه سازمان ملل تا حد زیادی گروگان سیاست‌ کشورهای غربی است.

وی گفت: اسرائیل بر اساس سیاست‌های پاک‌سازی نژادی خود به دنبال حمله نظامی زمینی به غزه است اما باید دید که آیا اسرائیل این ظرفیت را دارد یا نه؟ من معتقدم که اسرائیل آب در هاون می‌کوبد و یک سری حرف‌های بی‌اساس می‌گوید

 

جیم کاوانا، استاد دانشگاه آمریکا مهمان دیگر این بخش از برنامه بود که او نیز تحلیلی از شرایط موجود در درگیری اسرائیل با مردم غزه ارائه کرد.

وی گفت: امروز شاهد یک نقطه عطفی در تاریخ هستیم. اسرائیل و هم‌پیمانانش در یک وضعیت بحرانی به سر می‌برند و آنان یک سیلی محکمی از محور مقاومت خوردند.

وی افزود: اگرچه که غزه مظلوم زیر حملات شدید قرار دارد اما آنچه که اتفاق افتاده است نشان می‌دهد که غیرت مردم غزه در دفاع از خود تغییری نکرده است.

کاوانا گفت: اسرائیل به دنبال تحریک آمریکا برای حمایت‌های نظامی زمینی است اما در حال حاضر به دنبال این است که شمال غزه را با خاک یکسان کند.

در میز منطقه نیز به آخرین تحولات مربوط به درگیری اسرائیل با غزه اختصاص داشت و مختار حداد، کارشناس مسائل فلسطین در این باره توضیحاتی ارائه کرد.

وی گفت: تجربه تحرکات نظامی زمینی اسرائیل نشان از شکست‌پذیر بودن آنان دارد و از سال 2000 به بعد هر اقدام نظامی زمینی آنان با شکست مواجه شده است.

حداد افزود: حقیقتی وجود دارد که مردم غزه بسیار مردم مقاوم و قوی هستند. نیروهای مقاومت فرزندان همین اهل غزه هستند. طبیعتا همین مردم امروز حامی و اساس مقاومت هستند و بسیاری خود را فدای مقاومت می‌کنند.

آخرین اخبار

مستندهای شبکه افق از اقتصاد مقاومتی تا مفاخر ایران زمین روایتی از راهکار شهید فخری‌زاده برای زیارت حرم سیدالشهدا(ع) «داستان کافی» با روایتی از مبارزات انقلابی آیت الله کافی مستندهای آدینه شبکه افق بازخوانی موقعیت ژئوپولیتیک یمن در «چرا یمن؟» مستندهای شبکه افق در دومین ماه تابستان؛ از زائر غریب کربلا تا بزرگراه همت و رخ مادر عملکرد سه ساله مدیریت شهری تهران روی میز جهان آرا «تازه نفس» با روایتی از نخبه قرآنی ایران صریح و شفاف با دبیر هیئت رئیس مجلس: ما هم باید پاسخگو باشیم «فرزند کبیر کوه»، روایتی از شهید هسته‌ای در شبکه افق سیما فصل دوم مجموعه مستند «رخ‌ مادر» به افق رسید انتخابات آمریکا و بایسته‌های سیاست خارجی واقع‌بینانه از تبلیغ تا آبادانی، داستان یک طلبه در محروم‌ترین نقطه ایران پخش مستند «شکارچی مجازی» با موضوع آزار و اذیت دختران و زنان «دل‌نوا» دل عاشقان حسین (ع) را تا کربلا می‌برد راهکارهای عملی برای زندگی سالم با محوریت طب سنتی در «انارستان» سومین قسمت ویژه برنامه «خیابان آزادی» به روی آنتن افق راز خوانش انقلاب اسلامی از سوژه‌ها مستند «اشک» روایتی متفاوت از سوگواری بر سالار شهیدان روایتی از شهید تاسوعا از قاب شبکه افق تله‌تئاتر «کاتب اعظم» تاسوعا و عاشورا پخش می‌شود روایت یکی از کهن‌ترین عزاداری محرم در مستند «آبی برای سقایی» گنجینه نواهای عاشورایی «مثل سرو» نمادی از حیات شهدا «سید معطر» ذاکری که تنها به عشق اهل بیت می‌خواند تدارک مستندهای ویژه شبکه افق برای ایام محرم افق محرمی سیما «گوهرشاد» به روی آنتن افق هفته عفاف و حجاب با ویژه برنامه «خیابان آزادی» در ستاد امر به معروف چه می‌گذرد؟ این است حقیقت غرب: بازداشت به خاطر چند پست در صفحه شخصی روایتی از کودتای نوژه در مستند «آنچه گذشت» روایتی از امید و توسل در مستند «فرشی برای رُستن» کار جهادی؛ مسیری امتحان پس داده پیش روی دولت چهاردهم شبکه افق در اولین روز محرم سیاه پوش می‌شود فصل اول «نجلا» در قاب افق «خانه‌های نورانی» با روضه‌های سید الشهدا (ع) مستندهای افق رنگ و بوی محرم گرفت مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها