مشاهده خبر

دو شنبه 24 مهر 1402

سازمان ملل؛ گروگان سیاست‌های غربی

یک کارشناس سیاسی آمریکایی گفت: باید از سازمان ملل پرسید که واقعا تا کنون چقدر در مقابل اسرائیل موضع دقیق اتخاذ کرده است و تا کنون چند بار او را محکوم کرده است؟ چند قطعنامه علیه اسرائیل صادر شده است؟ متاسفانه سازمان ملل تا حد زیادی گروگان سیاست‌ کشورهای غربی است.

0

برنامه نقش جهان با موضوع پوشش حملات اسرائیل به مردم فلسطین روز یکشنبه از شبکه افق پخش شد.

در بخش اول این برنامه کوین برت، استاد دانشگاه آمریکا و تحلیل‌گر مسائل سیاسی توضیحاتی پیرامون اتفاقات اخیر در فلسطین اشغالی ارائه کرد.

وی گفت: ما شاهد این هستیم که اسرائیل در یک وضعیت منفعلانه قرار دارد و همواره به این فکر بودند که یک موضع تهاجمی داشته باشند اما این دفعه رودست خوردند و هنوز هم گیج هستند.

وی افزود: وضعیت منطقه در یک وضعیت نابسامان قرار دارد و تحلیلگران الان متفق هستند که دست پیروزی و برد با حماس هست.

برت گفت: آمریکا یک سیاست ثابتی را اجرا می‌کند و آنان می‌خواستند از ابتدا با همه کارت‌های خود با مقابل مردم غزه بازی کنند و به دنبال این بودند تا با سیاست تهدید، کارهای خود را پیش ببرند و این نشان دهنده سیاست ضد مقاومت است.

برت در پاسخ به این سوال که آیا سازمان‌های بین‌المللی مانند سازمان ملل، کاری برای توقف جنگ خواهد کرد؟ افزود: باید از سازمان ملل پرسید که واقعا تا کنون چقدر در مقابل اسرائیل موضع دقیق اتخاذ کرده است و تا کنون چند بار او را محکوم کرده است؟ چند قطعامه علیه اسرائیل صادر شده است؟ متاسفانه سازمان ملل تا حد زیادی گروگان سیاست‌ کشورهای غربی است.

وی گفت: اسرائیل بر اساس سیاست‌های پاک‌سازی نژادی خود به دنبال حمله نظامی زمینی به غزه است اما باید دید که آیا اسرائیل این ظرفیت را دارد یا نه؟ من معتقدم که اسرائیل آب در هاون می‌کوبد و یک سری حرف‌های بی‌اساس می‌گوید

 

جیم کاوانا، استاد دانشگاه آمریکا مهمان دیگر این بخش از برنامه بود که او نیز تحلیلی از شرایط موجود در درگیری اسرائیل با مردم غزه ارائه کرد.

وی گفت: امروز شاهد یک نقطه عطفی در تاریخ هستیم. اسرائیل و هم‌پیمانانش در یک وضعیت بحرانی به سر می‌برند و آنان یک سیلی محکمی از محور مقاومت خوردند.

وی افزود: اگرچه که غزه مظلوم زیر حملات شدید قرار دارد اما آنچه که اتفاق افتاده است نشان می‌دهد که غیرت مردم غزه در دفاع از خود تغییری نکرده است.

کاوانا گفت: اسرائیل به دنبال تحریک آمریکا برای حمایت‌های نظامی زمینی است اما در حال حاضر به دنبال این است که شمال غزه را با خاک یکسان کند.

در میز منطقه نیز به آخرین تحولات مربوط به درگیری اسرائیل با غزه اختصاص داشت و مختار حداد، کارشناس مسائل فلسطین در این باره توضیحاتی ارائه کرد.

وی گفت: تجربه تحرکات نظامی زمینی اسرائیل نشان از شکست‌پذیر بودن آنان دارد و از سال 2000 به بعد هر اقدام نظامی زمینی آنان با شکست مواجه شده است.

حداد افزود: حقیقتی وجود دارد که مردم غزه بسیار مردم مقاوم و قوی هستند. نیروهای مقاومت فرزندان همین اهل غزه هستند. طبیعتا همین مردم امروز حامی و اساس مقاومت هستند و بسیاری خود را فدای مقاومت می‌کنند.

آخرین اخبار

اکران کمپین محیطی «جهان به افق فلسطین» در سطح کشور جنایات رژیم صهیونیستی در مستند «منهای ۷۵» پخش سریال «طلوع فجر» در اولین سالگرد عملیات طوفان الاقصی + تیزر «به افق فلسطین» یک برنامه پر مخاطب شجاعت و درایت تؤامان یک رهبر مستند «وداع با اسلحه» در کافه مستند ۲۴ ساعت به افق فلسطین؛ بزرگداشت سالگرد برنامه‌ای که تاریخ‌ساز شد از قانا تا بیروت روایت پیروزی مقاومت نبردی نهایی برای صهیونیست‌ها و مقاومت «مرزهای مقاومت» به کافه مستند رسید وقتی ترور جواب نمی‌دهد «نسیم حیات» روایتی از ۳۳ روز مجاهدت در برابر پنجمین ارتش قدرتمند دنیا روایت «قدر‌ مطلق» از یک جنایت رژیم صهیونیستی «قهرمانان مقاومت» با روایتی از شهید ابو مهدی المهندس به روی آنتن افق مستند اسرائیلیسم در کافه مستند تدارک ویژه شبکه افق در پی شهادت سیدحسن نصرالله راه او و هدف او جاری است فصل جدید سلام به آینده در راه است مستند بانو؛ روایتی از ایثارگری یک مادر شهید وقتی ثانیه شمار عمر صهیونیست‌ها چمشک می‌زند از تجهیزات بنجل غربی تا تشکیل یگان زرهی سپاه «سلام به آینده» چطور استعدادها را شناسایی کرد/ نخبگانی که کمتر دیدیم ویژه برنامه «جهان‌آرا» در هفته دفاع مقدس مروری بر زندگی علما در مستند «سعادتمندان» یادی از شهیدان کشوری و شیرودی در سریال «سیمرغ» اسناد منتشر نشده جنگ روی میز شبکه افق نجار زندگی؛ از چوب تا زندگی دوباره رنگ و بوی دفاع مقدس در مستندهای افق ّسفرنامه‌ای قرآنی به روی آنتن افق سیما هفته پایانی تابستان همراه با افق سیما بلوغ سینمای دفاع مقدس در دهه 90 تثبیت شد مستند ویژه شبکه افق در هفته وحدت فلسفه رویکرد آزمون و خطا در کنکور هر سال چیست؟ ادبستان آل طاها؛ الگویی برای تربیت نسل آینده مستندهای ویژه افق در هفته پایانی تابستان بررسی «عملیات دماوند» در کافه مستند فیلم‌های سینمایی آدینه شبکه افق بازپخش مستند «سرزمین ستاره ها» با نگاهی به جلسات خانگی قرآن روایتی متفاوت از بافتار اجتماعی و سیاسی زمانه امامین عسکریین «کنشگری عفاف و حجاب در فضای مجازی» با حضور سعیدیسم در افق برنامه مورد علاقتو گوش کن! بازپخش پرده خوانی سینمای جنگ از دریچه افق سیما «جعبه سیاه» آدم‌ها رو می‌شود نوشت افزار ایرانی و مسئله هویت‌یابی نسل فردا صنعت هزار توی خودرو در ایران: شرکت‌هایی که به جای ایمن‌سازی، گاوداری می‌کنند مجموعه مستند «خسته نباشید» به روی آنتن افق سیما مهرآفرین؛ روایتی جدید از بزرگراه همت سفر به اعماق ایران با شبکه افق؛ از رخ مادر تا پرده‌خوانی سینمای دفاع مقدس عقلانیت حسینی یا کارناوال حکومتی؟ بررسی جریان شناسی حوادث حوزه مروی از ابتدا تا کنون

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها