مشاهده خبر

شنبه 22 مهر 1402

«خلیل آفریقا» به افق می‌آید / طرح «آندینیا» در افق بررسی می‌شود

در این هفته، مجموعه‌ای از مستندهای تک قسمتی یا مجموعه مستند با موضوعات اجتماعی، علمی، فرهنگی و تاریخی از شبکه افق سیما پخش می‌شود.

0

مستند «نسل سوم» شنبه ساعت 20  از شبکه افق پخش می شود. این مستند در اصل پرتره‌ای از فرزندان شهدایی است که در حوزه کار و فعالیت خود افراد موفقی هستند و به نوعی مسیر پدر را طی می‌کنند.

مجموعه مستند «خلیل آفریقا» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی روح‌الله رفیعی و کاری از گروه مستند روایت فتح با موضوع جنبش اسلامی در نیجریه شنبه تا چهارشنبه ساعت 20:30 به روی آنتن افق می‌رود.

مستند «ترانه‌های بازگشت» که به تاریخچه شعر مقاومت و فلسطین و دیدار رهبر انقلاب با شعرای عرب زبان می پردازد. این مستند 70 دقیقه ای به زبان عربی توسط موسسه فرهنگی پژوهشی انقلاب اسلامی تهیه شده است. این مستند شنبه 22 مهر ماه ساعت 22 از آنتن افق پخش می‌شود.

مستند «رهبران استقلال» مجموعه‌ای هشت قسمتی که هر قسمت این مجموعه به یکی از رهبران بزرگ ضد استعماری جهان و مبارزات آنها برای استقلال طلبی می پردازد. تهیه کننده و کارگردان این مجموعه وحید فرجی است. این مجموعه یکشنبه ها ساعت ۲۰ پخش خواهد شد.

مستند «تجربه ماندگار» دیگر مستندی است که روز یکشنبه ساعت 21 از شبکه افق پخش می‌شود. این مستند در بنیاد روایت فتح تولید شده و زندگی حرفه‌ای نادر طالب زاده را مرور کرده است.

مجموعه مستند "فناورانه" به تهیه‌کنندگی صندوق نوآوری و شکوفایی و با هدف روایت توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان از شبکه افق سیما روز دوشنبه‌، ساعت 20 از شبکه افق پخش می‌شود.

مستند «غزه مبارزه برای آزادی» با موضوع وضعیت کنونی مردم در نوار غزه دوشنبه 24 مهر ماه ساعت 22 در قاب شبکه افق نقش بست.

فصل دوم مستند «سلام به آینده» با محوریت تبلیغ و ترویج مهارت‌های مختلف نیز چهارشنبه این هفته ساعت 20 به روی آنتن افق می‌رود.

مجموعه مستند سه قسمتی «گنج شایگان» که در هر یک از قسمت‌ها به یکی از ظرفیت‌های اقتصادی کشور می‌پردازد که سه‌شنبه این هفته ساعت 22 به روی آنتن شبکه نمایش داده می‌شود.

«پرچم افتخار» با موضوع ورزشکارانی که در مسابقات پارالمپیک جاکارتا موفق به کسب مدال شده اند، روز سه‌شنبه این هفته ساعت 23 از شبکه افق پخش خواهد شد.

مجموعه مستند «تازه نفس» قصه جوانان دهه شصتی و هفتادی است که در رشته و تخصص خود از مفاخر ایران زمین محسوب می شوند.؛ مجموعه مستند تازه نفس از تولیدات گروه مستند شبکه افق چهارشنبه ها ساعت 20:00 روی آنتن شبکه می رود.

مستند «طرح آندینیا» در مورد موضوع جنجالی قصد صهیونیستها برای تأسیس کشوری یهودی در منطقه پاتاگونیا در آرژانتین و شیلی است که طی دهه‌های گذشته همواره بحث‌های زیادی را دامن زده است؛ علاقه مندان می‌توانند این مستند را چهارشنبه این هفته ساعت 22 از شبکه افق به تماشا بنشینند.

بازپخش سری دوم مستند مسابقه «فرمانده» پنجشنبه و جمعه این هفته ساعت 16 در شبکه افق آغاز می‌شود. علاقمندان به این مسابقه جذاب می توانند از این پس شاهد پخش این مجموعه باشند.

مجموعه مستند «فرشی از عشق» عنوان محوریت تاریخ فرش ایران به پیشینه فرش ایران از ۲۵۰۰ سال پیش تا قبل از دوره صفوی می پردازد وعصر طلایی فرش ایران از دوره های افشاریان تا زمان معاصر را بررسی می‌کند. این مجموعه مستند پنجشنبه ساعت 20 از شبکه افق پخش می‌شود.

مجموعه مستند ۱۰ قسمتی «تارکد»، ۱۰ پرونده مهم در تاریخ انقلاب را به روایت اسناد لانه جاسوسی، ساواک، سیا، وزارت خارجه آمریکا و اسناد محرمانه داخلی بیان می‌کند. این مجموعه مستند پنجشنبهها ساعت 21 به روی  آنتن افق می‌رود.

قسمت آخر مجموعه مستند «پرده‌خوانی سینمای دفاع مقدس» هم از شبکه افق پخش خواهد شد. زمان پخش این مستند ساعت 22 روز پنجشنبه است. این مستند مروری بر تولیدات فیلم‌های اجتماعی دفاع مقدس از ابتدا تا کنون و تحلیل و بررسی آنها با حضور کارشناسان، کارگردانان و تهیه کنندگان این فیلم ها است.

مستند «دردانه ها» با موضوع خانواده و سبک زندگی ایرانی اسلامی ساعت 20 روی آنتن شبکه افق سیما می‌رود.

مستند «لاتارینو» دیگر مستند این هفته است که در این مستند به نقد و بررسی اکوسیستم استارتاپی ایران در یک دهه اخیر پرداخته و سیاست‌های معاونت علمی ریاست جمهوری در دوره تصدی سورنا ستاری را مورد تحلیل و نقد و بررسی قرار داده است. مخاطبان می‌توانند این مستند را جمعه ساعت 20:30 از قاب افق سیما تماشا کنند.

مستند «ایرانگرد» جمعه این هفته ساعت 22 پخش خواهد شد؛ این مستند نگاهی متفاوت در معرفی طبیعت بکر شهرهای مختلف کشور و زندگی در میان عشایر و مردمان ییلاقی و غارنشین شهرها و روستاهای ایران برای مخاطبان دارد.

برچسب ها :

آخرین اخبار

شجاعت و درایت تؤامان یک رهبر مستند «وداع با اسلحه» در کافه مستند ۲۴ ساعت به افق فلسطین؛ بزرگداشت سالگرد برنامه‌ای که تاریخ‌ساز شد از قانا تا بیروت روایت پیروزی مقاومت نبردی نهایی برای صهیونیست‌ها و مقاومت «مرزهای مقاومت» به کافه مستند رسید وقتی ترور جواب نمی‌دهد «نسیم حیات» روایتی از ۳۳ روز مجاهدت در برابر پنجمین ارتش قدرتمند دنیا روایت «قدر‌ مطلق» از یک جنایت رژیم صهیونیستی «قهرمانان مقاومت» با روایتی از شهید ابو مهدی المهندس به روی آنتن افق مستند اسرائیلیسم در کافه مستند تدارک ویژه شبکه افق در پی شهادت سیدحسن نصرالله راه او و هدف او جاری است فصل جدید سلام به آینده در راه است مستند بانو؛ روایتی از ایثارگری یک مادر شهید وقتی ثانیه شمار عمر صهیونیست‌ها چمشک می‌زند از تجهیزات بنجل غربی تا تشکیل یگان زرهی سپاه «سلام به آینده» چطور استعدادها را شناسایی کرد/ نخبگانی که کمتر دیدیم ویژه برنامه «جهان‌آرا» در هفته دفاع مقدس مروری بر زندگی علما در مستند «سعادتمندان» یادی از شهیدان کشوری و شیرودی در سریال «سیمرغ» اسناد منتشر نشده جنگ روی میز شبکه افق نجار زندگی؛ از چوب تا زندگی دوباره رنگ و بوی دفاع مقدس در مستندهای افق ّسفرنامه‌ای قرآنی به روی آنتن افق سیما هفته پایانی تابستان همراه با افق سیما بلوغ سینمای دفاع مقدس در دهه 90 تثبیت شد مستند ویژه شبکه افق در هفته وحدت فلسفه رویکرد آزمون و خطا در کنکور هر سال چیست؟ ادبستان آل طاها؛ الگویی برای تربیت نسل آینده مستندهای ویژه افق در هفته پایانی تابستان بررسی «عملیات دماوند» در کافه مستند فیلم‌های سینمایی آدینه شبکه افق بازپخش مستند «سرزمین ستاره ها» با نگاهی به جلسات خانگی قرآن روایتی متفاوت از بافتار اجتماعی و سیاسی زمانه امامین عسکریین «کنشگری عفاف و حجاب در فضای مجازی» با حضور سعیدیسم در افق برنامه مورد علاقتو گوش کن! بازپخش پرده خوانی سینمای جنگ از دریچه افق سیما «جعبه سیاه» آدم‌ها رو می‌شود نوشت افزار ایرانی و مسئله هویت‌یابی نسل فردا صنعت هزار توی خودرو در ایران: شرکت‌هایی که به جای ایمن‌سازی، گاوداری می‌کنند مجموعه مستند «خسته نباشید» به روی آنتن افق سیما مهرآفرین؛ روایتی جدید از بزرگراه همت سفر به اعماق ایران با شبکه افق؛ از رخ مادر تا پرده‌خوانی سینمای دفاع مقدس عقلانیت حسینی یا کارناوال حکومتی؟ بررسی جریان شناسی حوادث حوزه مروی از ابتدا تا کنون اگر بنیانگذار تلگرام به جای فرانسه در ایران دستگیر می‌شد، رسانه‌ها چه می‌کردند؟ پذیرایی از زائران عراقی حرم رضوی در «السلطان» فرشتگان؛ روایتی جدید از بزرگراه همت رازهای رهبری حزب الله به روی آنتن افق

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها