مشاهده خبر

پنج شنبه 20 مهر 1402

قالیشویی‌های غیر مجاز را چگونه بشناسیم؟

رییس اتحادیه قالیشویان گفت: یکی از معضلات و مشکلاتی در این صنف وجود دارد، مربوط به قالیشویان غیرمجاز است، ما برای حل این مشکل اطلاع رسانی کردیم که مردم برای اطلاع از قالیشویی های معتبر و مجاز وارد سایت صنف قالیشویان شوند. هم لیست آنها یکجا هست و هم می توانند با جست و جوی اسم مورد نظر، اطلاعات آن را به صورت کامل دریافت کنند.

0

برنامه فرامتن با موضوعات فرهنگی و اجتماعی روز چهارشنبه از شبکه افق پخش شد.

در بخش خبرهای خوب و امیدبخش به خبرهای خوب 24 ساعت گذشته در میهن اسلامی ایران پرداخته شد که از جمله آن‌ها می‌توان به این خبرها اشاره کرد: جلوگیری از خروج 5.5 میلیون دلار ارز توسط دانش بنیان های همدان، درمان بیماری سالک با داروی دانش بنیان ایرانی، رونمایی از دستگاه برداشت لوبیا در چهار محال و بختیاری، 10 هزار شغل امسال در سمنان ایجاد شد.

در بخش میز فرهنگ و هنر نیز به موضوع همخوانی بیانات رهبری پرداخته شد و میثم یاوری، دبیرخانه اندیشه ولایت به عنوان مهمان این بخش از برنامه بود.

وی گفت: سلسله نشست هایی برای تعمق در بیانات رهبری برگزار می کنیم. حدود یک سال است که  در تهران آغاز شد و اشخاصی از قم به صورت مجازی به نشست های ما پیوستند و بعد از بسط دادن این نشست ها از استان های مختلف نیز به ما به صورت مجازی پیوستند.

بخش بعدی برنامه به موضوع مطالبات و مشکلات قالیشویان اختصاص داشت و حجت محمدی کمسرخ، رییس اتحادیه قالیشویان تهران به عنوان مهمان برنامه در این باره گفت و گو کرد.

محمدی کمسرخ گفت: یکی از معضلات و مشکلاتی در این صنف وجود دارد، مربوط به قالیشویان غیرمجاز است، ما برای حل این مشکل اطلاع رسانی کردیم که مردم برای اطلاع از قالیشویی های معتبر و مجاز وارد سایت صنف قالیشویان شوند. هم لیست آنها یکجا هست و هم می توانند با جست و جوی اسم مورد نظر، اطلاعات آن را به صورت کامل دریافت کنند.

وی افزود: نرخ شست و شو در همه قالیشویی ها باید یکسان باشد، تمام مولفه های اثرگذار بر نرخ تاثیر می گذارد. نرخ بعد از اینکه به ادارات مختلف ارسال می شود بعد از 6 ماه اگر مصوب شود، به دست ما می رسد. در این 6 ماه این نرخ دیگر مناسب نیست. مثلا بانک مرکزی اعلام می کند تورم این شش ماه، 30 درصد است بنابراین این نرخ مناسب نیست، مساله و مشکل ما نرخ گذاری است. این نرخ برای یک سال آینده است.

رییس اتحادیه قالیشویان خاطرنشان کرد: اگر قالیشویی که مجاز باشد، نرخی غیر از نرخ مصوب و موجود روی سایت ما را از مشتری بگیرد، آن قالیشویی گرانفروشی کرده است. مشتری می تواند از طریق سایت ما شکایت خود را ثبت کند و بعد از بررسی به او اطلاع داده می شود. خوشبختانه سایت فعالی داریم و از این بابت مردم نگران نباشند.

محمدی گفت: استقبال جوانان ایرانی از کار در قالیشویی کم است به همین دلیل ما از نیروهای اتباع استفاده می کنیم. به یک کارگر در شروع کار، حقوق پایه ای کارگری پرداخت می شود و با توجه به مراحلی که قانون کار دارد، حقوقش افزایش پیدا میکند.

وی تاکید کرد: تقریبا حدود 70-80 درصد کارگران این صنف بیمه هستند و کسانی که بیمه نیستند معمولا به صورت فصلی یا کوتاه مدت کار می کنند و بیمه به آنها تعلق نمی گیرد.

محمدی در پایان گفت: قالیشویی باد جزو مشاغل سخت باشد چرا که کارگر مدام با مواد شیمایی کار می کند، اجسام سنگین بلند می کند و بعد از 30 سال یک کار سخت طاقت فرسا است. متاسفانه اکثر کار حالت مکانیزه ندارد و همه اش دستی انجام می شود. ما درخواست دادیم که سختی کار برای کارگران درنظر گرفته شود اما فعلا جوابی حاصل نشده است.

آخرین اخبار

روایتی از کودتای نوژه در مستند «آنچه گذشت» روایتی از امید و توسل در مستند «فرشی برای رُستن» کار جهادی؛ مسیری امتحان پس داده پیش روی دولت چهاردهم شبکه افق در اولین روز محرم سیاه پوش می‌شود فصل اول «نجلا» در قاب افق «خانه‌های نورانی» با روضه‌های سید الشهدا (ع) مستندهای افق رنگ و بوی محرم گرفت مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها