مشاهده خبر

پنج شنبه 30 شهریور 1402

اختناق رحم؛ ترسناک ولی با درمانی ساده

متخصص طب سنتی گفت: اختناق رحم یا هیستری یعنی که حالتی شبیه غش یا کاهش هوشیاری است. این کاهش هوشیاری در حدی است که با یک سری تدابیر ساده برطرف می‌شود.

3

برنامه انارستان با موضوع اختناق رحم و با حضور دکتر مریم مقیمی، پزشک و متخصص طب سنتی روز چهارشنبه از شبکه افق پخش شد.

وی گفت: اختناق رحم یا هیستری یعنی که حالتی شبیه غش یا کاهش هوشیاری است. این کاهش هوشیاری در حدی است که با یک سری تدابیر ساده برطرف می‌شود.

مقیمی گفت: اختناق رحم یعنی تجمع مواد زائد در رحم است. وقتی مواد زائد در رحم جمع شود، بخارات آن به سمت  قلب و مغز بالا می‌رود و علائمی را برای مریض ایجاد می‌کند که ساده‌ترین آن، غش کردن و کاهش سطح هوشیاری است.

وی افزود: علت جمع شدن مواد زائد در رحم این است که خانم پریود نامنظم دارد، چند ماه پریود نشدن، مدت کم پریود، نشان دهنده این است که خونی که لازم است از بدن خارج شود، خارج نمی‌شود و این در رحم می‌ماند. تجمع و از بین نرفتن خون در رحم یا موادی که باید از رحم خارج شود که مانند منی زنان نیز که به دلیل تجرد یا عدم تجربه رابطه جنسی در رحم باقی بماند یا عدم ارضای زن حین رابطه جنسی از سوی زنان عواملی است که می‌تواند به اختناق رحم منجر شود.

این متخصص طب سنتی گفت: یک سری علائم برای اختناق رحم وجود دارد. کسانی که دچار علائم حاد اختناق رحم می‌شوند، عبارتند از سردرد خفیف، احساس ضعف، سرگیجه، تاری دید، تنگی نفس، درد زیر ناف علائم بروز اختناق رحم است که حدود یک ساعت یا نیم ساعت قبل از حمله اتفاق می‌افتد. حین حمله این علائم وجود دارد: خواب آلودگی، متوجه نشدن صحبت، مات و مبهوت شدن، سرخ شدن صورت و چشم که مریض بلافاصله غش می‌کند.

وی افزود: غشی که در اختناق رحم، کفی از دهان خارج نمی‌شود یا حرکات غیر طبیعی بدن مانند صرع نیست، گازگرفتگی زبان وجود ندارد. کسی که دچار اختناق رحم است، پس از این اتفاق دیگر هیچ علائمی ندارد. زمان حمله نیز ممکن است با استفراغ، باد مقعد، خارج شدن چیزی از واژن به پایان می‌رسد.

وی گفت: اگر مریضی دچار حمله اختناق رحم شد، می‌توان با بلند صدا زدن فرد در گوش او، یا سیلی زدن به او، تکان دادن مریض، قرار دادن دست و پای فرد در آب گرم و نمک، پاشویه با بابونه، قرار دادن بوهای ناخوش‌آیند جلوی بینی مثل کبریت سوخته، سیر و پیاز و...

این متخصص طب سنتی گفت: افرادی که رحم‌های سردی دارند، احتمال احتباس حیض و منی بیشتر است. بنابراین کسانی که رحم سرد دارند، می‌توانند با تدابیری، آن را گرم کنند. آبگوشت نخودی که در آن کنجد باشد، باعث گرم شدن رحم و تنظیم عادت ماهانه می‌شود، اضافه کردن ادویه‌هایی مانند زیره، رازیانه، دمنوش بادرنجبویه و رازیانه و گل قند عسلی به صورت ناشتا، دم کرده بومادران، زعفران نیز می‌تواند بسیار مفید باشد.

وی گفت: مهمترین و بهترین درمان برای اختناق رحم، ازدواج است و هیچ درمانی به اندازه ازدواج نمی‌تواند این مشکل را حل کند.

آخرین اخبار

صنعت هزار توی خودرو در ایران: شرکت‌هایی که به جای ایمن‌سازی، گاوداری می‌کنند مجموعه مستند «خسته نباشید» به روی آنتن افق سیما مهرآفرین؛ روایتی جدید از بزرگراه همت سفر به اعماق ایران با شبکه افق؛ از رخ مادر تا پرده‌خوانی سینمای دفاع مقدس عقلانیت حسینی یا کارناوال حکومتی؟ بررسی جریان شناسی حوادث حوزه مروی از ابتدا تا کنون اگر بنیانگذار تلگرام به جای فرانسه در ایران دستگیر می‌شد، رسانه‌ها چه می‌کردند؟ پذیرایی از زائران عراقی حرم رضوی در «السلطان» فرشتگان؛ روایتی جدید از بزرگراه همت رازهای رهبری حزب الله به روی آنتن افق پخش مستندهای «قطعه‌ای از بهشت» و «السلطان» به مناسبت شهادت امام رضا(ع) مجموعه مستند «تجربه ماندگار» یک یادگاری برای روزگار آینده‌مان «ظهر داغ تابستان؛ خیابان پاستور» در شبکه افق روایتی متفاوت از شکل گیری حزب الله لبنان در مستند «حبیب مقاومت» داستان «الکترو دوستی» نوجوان کرمانی از قاب شبکه افق «یکه سوار»، داستان یک انقلابی ناشناخته «آقای دادستان» از شبکه افق «سفره داران» با روایتی از خادمی جانبازان دفاع مقدس «یک سال پاکی» برای زائر حسین(ع) شدن از اربعین تا مبارزه با طاغوت پهلوی؛ هفته‌ای پر بار با مستندهای شبکه افق یک قدم باقی ست تا آن اجتماع قلب‌ها چرا آمریکایی‌ها به دنبال آتش‌بس در مذاکرات دوحه نیستند؟ رونمایی از یک مستند چالشی و مطالبه‌گر/ کار بانک بنگاهداری نیست! مستند «تنبیه» به روی آنتن افق سیما/ چه تسلیحاتی انتظار رسیدن به خاک تل‌آویو را دارند؟ تناقض در رفتار بانک‌ها به روایت مستند «کار بانک بنگاه داری نیست!» کارنامه دولت سیزدهم در تامین کالاهای اساسی طلبه‌ای خلاق، مدرسه‌ای قرآنی؛ روایتی جدید از بزرگراه همت رونمایی مستند «کار بانک؛ بنگاه داری نیست!» در خبرگزاری مهر افق جدیدی از مستند‌ها را با شبکه افق تجربه کنید مستند «نومن» با روایتی از مسلمان شدن سه شهروند آلمانی «در برابر تاریکی»؛ معرفی اسطوره‌های ورزشی حامی فلسطین و ضد صهیونیسم جهانی روایتی از حذف مخالفین رژیم صهیونیستی در کافه مستند افق روایتی از کشتی گیر فوق سنگین آزاد کشورمان در تازه نفس باند تروریستی که دولتش می‌نامند! آیا می‌توانم یک ویژگی اخلاقی در خودم پیدا کنم که بسیار مهم باشد؟ «محرم دل» از افق دمشق روزهای داغ بعد از واقعه «خانه حنیفا» قصه امید در دل کوره‌های آجرپزی تاریخچه‌ای از مقاومت فلسطین در مستندهای هفتگی شبکه افق بررسی ابعاد مختلف ترور شهید اسماعیل هنیه آزادی غربی و نمایش عریان اباحه‌گری در افتتاحیه المپیک پاریس فصل دوم «نجلا» با یک ملودرام عاشقانه در قاب افق دستان کوچک، آینده‌ای بزرگ با «سلام به آینده» آنچه از عملیات مرصاد ناگفته مانده است کودک کار دیروز ، کارآفرین برتر امروز مستندهای شبکه افق از اقتصاد مقاومتی تا مفاخر ایران زمین روایتی از راهکار شهید فخری‌زاده برای زیارت حرم سیدالشهدا(ع) «داستان کافی» با روایتی از مبارزات انقلابی آیت الله کافی مستندهای آدینه شبکه افق بازخوانی موقعیت ژئوپولیتیک یمن در «چرا یمن؟»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها