مشاهده خبر

چهار شنبه 29 شهریور 1402

درمان نازایی با طب سنتی

یک متخصص طب سنتی گفت: تعداد، حجم و شکل‌های غیرطبیعی و حرکت پایین اسپرم، باعث نازایی در افراد می‌شود بنابراین برای درمان چنین مشکلی کسی که پزشک طب سنتی است یک سری راه‌کارها می‌تواند ارائه کند.

1

برنامه انارستان با موضوع نازایی و با حضور دکتر حسن یوسفی، پزشک و متخصص طب سنتی روز سه شنبه از شبکه افق پخش شد.

وی گفت: یکی از مواردی که می‌تواند در نازایی مردان موثر باشد، تغییر ساده مزاجی است. بوعلی معتقد است که اختلاف مزاج زوجین، می‌تواند عامل موثری در باروری باشد بنابراین می‌توان با یک تغییر مزاج ساده یا تغییر عادات غذایی، بسیاری از مشکلات را برطرف کرد.

یوسفی گفت: تعداد، حجم و شکل‌های غیرطبیعی و حرکت پایین اسپرم، باعث نازایی در افراد می‌شود بنابراین برای درمان چنین مشکلی کسی که پزشک طب سنتی است یک سری راه‌کارها می‌تواند ارائه کند.

وی افزود: تعداد اسپرم برای تولید مثل حداقل باید 20 میلیون باشد و اگر تعداد کمتر از این بود و نازایی اتفاق افتاده بود، 250 گرم نخود خام با خارخاسک مخلوط شود به همراه 5 کیلو شیر میش یا گوسفند حرارت داده شود به صورت کامل تا شیر بخار شود، سپس در آفتاب باید خشک شود و با دو کیلو نبات آسیاب شود و روزی یک قاشق غذاخوری به مدت 2 ماه مصرف شود، تعداد اسپرم‌ها از این طریق به شدت افزایش می‌دهد.

وی گفت: برای کسانی که حرکت اسپرم کم دارند، 100 گرم گرده لقاح یا بوی خرما به همراه 50 گرم زنجبیل و عسل داغ هر روز در شیر یا آب گرم به مدت 64 روز مصرف شود، می‌تواند حرکت اسپرم را افزایش دهند.

این متخصص طب سنتی گفت: ممکن است کسی که چسبندگی بالایی در اسپرم داشته باشند، 125 گرم شیر خش در 150 سی سی شیر مخلوط شود و 15 روز مصرف شود می‌تواند چسبندگی زیاد اسپرم را کاهش دهد.

وی گفت: گاهی ممکن است اسپرم‌ها طبیعی نباشند. برای چنین مشکلی بمصرف هر ماده‌ای که تخم دارد مانند سیر، پیاز، جعفری، شلغم و... می‌تواند به طبیعی کردن اسپرم‌ها کمک کند. دارویی با نام جوارش زرعونی که می‌تواند برای درمان این مورد نیز بسیار موثر باشد.

وی افزود: در خانم‌ها تنظیم عادات ماهیانه برای نازایی بسیار موثر است. کسانی که برای باروری اقدام می‌کنند، تنظیم عادت ماهیانه است. برای تنظیم عادت ماهیانه در صورتی که عقب بیفتد، دو راه وجود دارد: 100 گرم رازیانه یا بادیون با 50 گرم بارهنگ آسیاب شود و با نیم کیلو عسل قاطی شود و روزانه یک قاشق غذاخوری به همراه نصف استکان رازیانه به مدت یک ماه مصرف شود. همچنین بومادران نیز می‌تواند برای این موضوع بسیار موثر باشد.

یوسفی گفت: اگر خانمی دچار سردی رحم هستند، باید داروهای گرم استفاده کنند. از جمله این داروها داروهای دوای بلغم یا جوشانده ترکیب یک قاشق زنیان، کلپوره، هل سبز، بادیون و زیره  به مدت 20 الی 30 روز مصرف شود، بسیار موثر است.

وی افزود: خانم‌هایی سقط دارند یا دیر حامله می‌شوند حتما ماهیانه سه روز کمر خود را بچسبانند به این صورت که تخم مرغ با ارد نخود و عسل روی کمر ماساژ داده شود و بسته شود. همچنین در سه روز اول پریودی نیز کاچی مصرف شود، بسیار موثر است.

این متخصص طب سنتی اضافه کرد: یکی از مواردی که در باروری موثر است، پیشگیری‌های بانوان است. همچنین اگر رحم سرد و تر باشد، دیرتر باروری اتفاق می‌افتد. یک دستور ساده برای باروری 250 گرم تخم پنبه دانه با عسل قاطی شود روزی یک قاشق غذاخوری مصرف شود.

وی گفت: خانم‌هایی که دارای رحم سرد یا باد هستند، سه روز بعد از پاک شدن، میگو مصرف کنند، بسیار می‌تواند به بارداری کمک کند.

آخرین اخبار

صنعت هزار توی خودرو در ایران: شرکت‌هایی که به جای ایمن‌سازی، گاوداری می‌کنند مجموعه مستند «خسته نباشید» به روی آنتن افق سیما مهرآفرین؛ روایتی جدید از بزرگراه همت سفر به اعماق ایران با شبکه افق؛ از رخ مادر تا پرده‌خوانی سینمای دفاع مقدس عقلانیت حسینی یا کارناوال حکومتی؟ بررسی جریان شناسی حوادث حوزه مروی از ابتدا تا کنون اگر بنیانگذار تلگرام به جای فرانسه در ایران دستگیر می‌شد، رسانه‌ها چه می‌کردند؟ پذیرایی از زائران عراقی حرم رضوی در «السلطان» فرشتگان؛ روایتی جدید از بزرگراه همت رازهای رهبری حزب الله به روی آنتن افق پخش مستندهای «قطعه‌ای از بهشت» و «السلطان» به مناسبت شهادت امام رضا(ع) مجموعه مستند «تجربه ماندگار» یک یادگاری برای روزگار آینده‌مان «ظهر داغ تابستان؛ خیابان پاستور» در شبکه افق روایتی متفاوت از شکل گیری حزب الله لبنان در مستند «حبیب مقاومت» داستان «الکترو دوستی» نوجوان کرمانی از قاب شبکه افق «یکه سوار»، داستان یک انقلابی ناشناخته «آقای دادستان» از شبکه افق «سفره داران» با روایتی از خادمی جانبازان دفاع مقدس «یک سال پاکی» برای زائر حسین(ع) شدن از اربعین تا مبارزه با طاغوت پهلوی؛ هفته‌ای پر بار با مستندهای شبکه افق یک قدم باقی ست تا آن اجتماع قلب‌ها چرا آمریکایی‌ها به دنبال آتش‌بس در مذاکرات دوحه نیستند؟ رونمایی از یک مستند چالشی و مطالبه‌گر/ کار بانک بنگاهداری نیست! مستند «تنبیه» به روی آنتن افق سیما/ چه تسلیحاتی انتظار رسیدن به خاک تل‌آویو را دارند؟ تناقض در رفتار بانک‌ها به روایت مستند «کار بانک بنگاه داری نیست!» کارنامه دولت سیزدهم در تامین کالاهای اساسی طلبه‌ای خلاق، مدرسه‌ای قرآنی؛ روایتی جدید از بزرگراه همت رونمایی مستند «کار بانک؛ بنگاه داری نیست!» در خبرگزاری مهر افق جدیدی از مستند‌ها را با شبکه افق تجربه کنید مستند «نومن» با روایتی از مسلمان شدن سه شهروند آلمانی «در برابر تاریکی»؛ معرفی اسطوره‌های ورزشی حامی فلسطین و ضد صهیونیسم جهانی روایتی از حذف مخالفین رژیم صهیونیستی در کافه مستند افق روایتی از کشتی گیر فوق سنگین آزاد کشورمان در تازه نفس باند تروریستی که دولتش می‌نامند! آیا می‌توانم یک ویژگی اخلاقی در خودم پیدا کنم که بسیار مهم باشد؟ «محرم دل» از افق دمشق روزهای داغ بعد از واقعه «خانه حنیفا» قصه امید در دل کوره‌های آجرپزی تاریخچه‌ای از مقاومت فلسطین در مستندهای هفتگی شبکه افق بررسی ابعاد مختلف ترور شهید اسماعیل هنیه آزادی غربی و نمایش عریان اباحه‌گری در افتتاحیه المپیک پاریس فصل دوم «نجلا» با یک ملودرام عاشقانه در قاب افق دستان کوچک، آینده‌ای بزرگ با «سلام به آینده» آنچه از عملیات مرصاد ناگفته مانده است کودک کار دیروز ، کارآفرین برتر امروز مستندهای شبکه افق از اقتصاد مقاومتی تا مفاخر ایران زمین روایتی از راهکار شهید فخری‌زاده برای زیارت حرم سیدالشهدا(ع) «داستان کافی» با روایتی از مبارزات انقلابی آیت الله کافی مستندهای آدینه شبکه افق بازخوانی موقعیت ژئوپولیتیک یمن در «چرا یمن؟»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها