مشاهده خبر

یک شنبه 26 شهریور 1402

یاد شهدای حرم شاه چراغ در مستندهای شبکه افق/ باکس‌های مستند افق رنگ و بوی دفاع مقدس می‌‎گیرند

در این هفته، مجموعه‌ای از مستندهای تک قسمتی یا مجموعه مستند با موضوعات اجتماعی، علمی، فرهنگی و تاریخی از شبکه افق سیما پخش می‌شود.

0

روز شنبه مستندهای خانه‌های نورانی، از خاک تا افلاک، میزبان، آن سوی آشوب، السطلان و گمشده‌ای که پیدا بود روی آنتن شبکه افق رفته است.

آن سوی آشوب مجموعه مستندی است درباره زندگی و فعالیت‌ شهدای امنیت که طی اغتشاشات سال 1401 به شهادت رسیدند؛ در این مستند و با استفاده از گفت‌وگو با والدین، برادر و خواهر و دوستان و آشنایان آنها، سعی شده تصویر کاملی از آرمان‌ها، اهداف و انگیزه‌هایشان برای دفاع از امنیت و آرامش جامعه ایرانی به دست بیاورد.

از جمله شهدایی که در این مجموعه 25 قسمتی به زندگی آنها پرداخته شده، شهیدان نورالدین جنگ‌جو، مهدی زاهدلویی، دانیال رضازاده و حسین زینال‌زاده هستند.

آن سوی آشوب، شنبه تا پنجشنبه ساعت 18 از شبکه افق پخش می‌شود و تکرار آن هم ساعت 4:30 روز بعد روی آنتن می‌رود.

«گمشده‌ای که پیدا بود» عنوان مجموعه مستندی است درباره فعالیت گروه‌های تفحص شهدا در مناطق جنگی و مرزی کشور و گفت‌وگو با افرادی که سال‌هاست در این زمینه مشغول کار هستند.

در هر قسمت، روایت یکی از این افراد و قصه شهیدی که تفحص شده به تصویر کشیده می‌شود.

مجموعه مستند «گمشده‌ای که پیدا بود» به تهیه کنندگی مصطفی فتاحی و کارگردانی علی تک روستا شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۰ از شبکه افق پخش می‌شود و بازپخش آن هم برای ساعت 12:30 روز بعد در نظر گرفته شده است.

روز یکشنبه همچنین مستند آرشام برای پخش از شبکه افق در ساعت 20:30 در نظر گرفته شده است.

این فیلم روایتی از دانش آموز شهید آرشام سرایداران، از شهدای حمله تروریستی حرم شاهچراغ در شیراز است.

تکرار آرشام روز بعد ساعت 13 روی آنتن می‌رود.

در روز سه‌شنبه 28 شهریورماه ساعت 20:30 مستندی با عنوان «فریدالدین» از شبکه افق پخش خواهد شد؛ این اثر با نگاهی به زندگی شهید فریدالدین معصومی، از نخبگان صنعت برق کشور که در حادثه تروریستی شیراز به شهادت رسید ساخته شده است. جوانی دانا و با انگیزه که پنج سالی از انقلاب کوچکتراست ولی زندگی‌اش خصوصا در حیطه‌ی علمی عجیب انقلابی است.

تکرار فریدالدین هم برای پخش در روز چهارشنبه ساعت 13 در نظر گرفته شده است.

«عراق، نابودی یک ملت» عنوان مستندی دیگری است که نخستین قسمت آن، روز چهارشنبه این هفته ساعت 22 و تکرار آن ساعت‌های یک بامداد و 17 روز جمعه از شبکه افق پخش خواهد شد.

در این مستند چهار قسمتی، سرگذشت حاکمیت در کشور عراق در تاریخ معاصر و ارتباط آن با غرب به تصویر کشیده شده است.

قسمت‌های یازدهم و دوازدهم مستند «لبنان عروس خاورمیانه» هم این هفته از شبکه افق پخش می‌شود؛ این مستند درباره کشور لبنان ساخته شده و در هر برنامه، به ویژگی‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و تاریخی این کشور پرداخته شده است.

زمان پخش لبنان، عروس مدیترانه ساعت‌ 16 روزهای پنجشنبه و جمعه است و تکرار آن هم ساعت 3 بامداد روز بعد پخش خواهد شد.

دیگر مستندی که پنجشنبه این هفته ساعت 20 از شبکه افق پخش می‌شود، «مدیرکل و ما» نام دارد همچنین ساعت 22 همان روز، قسمت نخست از مستند چهار قسمتی «پرده‌خوانی سینمای دفاع مقدس» هم از شبکه افق پخش خواهد شد.

روز جمعه ساعت 20، نخستین قسمت مجموعه مستند «روایت معیار» روی آنتن شبکه افق می‌رود؛ این مجموعه سعی دارد ناگفته‌های دفاع مقدس را به صورت انیمیشن روایت کند.

در هر قسمت از این مجموعه، یکی از چندین عملیات‌ دفاع مقدس به سبک انیمیشن به تصویر کشیده شده است.

ساعت 20:30 همان شب هم دوازدهمین قسمت مستند «برای تاریخ» پخش خواهد شد.

«زنان جبهه» شمالی عنوان مستندی دیگری است که ساعت 22 جمعه 31 شهریورماه روی آنتن افق می‌رود؛ این فیلم روایت‌گر زنان پشتیبان جنگ در شهر رودسر است که وقتی جنگ شروع شد مانند همه مناطق دیگر کشور که درگیر جنگ شده بودند، با این جریان همراه شدند.

 

آخرین اخبار

بازخوانی موقعیت ژئوپولیتیک یمن در «چرا یمن؟» مستندهای آدینه شبکه افق عملکرد سه ساله مدیریت شهری تهران روی میز جهان آرا «تازه نفس» با روایتی از نخبه قرآنی ایران صریح و شفاف با دبیر هیئت رئیس مجلس: ما هم باید پاسخگو باشیم «فرزند کبیر کوه»، روایتی از شهید هسته‌ای در شبکه افق سیما فصل دوم مجموعه مستند «رخ‌ مادر» به افق رسید «داستان کافی» با روایتی از مبارزات انقلابی آیت الله کافی انتخابات آمریکا و بایسته‌های سیاست خارجی واقع‌بینانه روایتی از راهکار شهید فخری‌زاده برای زیارت حرم سیدالشهدا(ع) از تبلیغ تا آبادانی، داستان یک طلبه در محروم‌ترین نقطه ایران مستندهای شبکه افق در دومین ماه تابستان؛ از زائر غریب کربلا تا بزرگراه همت و رخ مادر پخش مستند «شکارچی مجازی» با موضوع آزار و اذیت دختران و زنان «دل‌نوا» دل عاشقان حسین (ع) را تا کربلا می‌برد راهکارهای عملی برای زندگی سالم با محوریت طب سنتی در «انارستان» سومین قسمت ویژه برنامه «خیابان آزادی» به روی آنتن افق راز خوانش انقلاب اسلامی از سوژه‌ها مستند «اشک» روایتی متفاوت از سوگواری بر سالار شهیدان روایتی از شهید تاسوعا از قاب شبکه افق تله‌تئاتر «کاتب اعظم» تاسوعا و عاشورا پخش می‌شود روایت یکی از کهن‌ترین عزاداری محرم در مستند «آبی برای سقایی» گنجینه نواهای عاشورایی «مثل سرو» نمادی از حیات شهدا «سید معطر» ذاکری که تنها به عشق اهل بیت می‌خواند تدارک مستندهای ویژه شبکه افق برای ایام محرم افق محرمی سیما «گوهرشاد» به روی آنتن افق هفته عفاف و حجاب با ویژه برنامه «خیابان آزادی» در ستاد امر به معروف چه می‌گذرد؟ این است حقیقت غرب: بازداشت به خاطر چند پست در صفحه شخصی روایتی از کودتای نوژه در مستند «آنچه گذشت» روایتی از امید و توسل در مستند «فرشی برای رُستن» کار جهادی؛ مسیری امتحان پس داده پیش روی دولت چهاردهم شبکه افق در اولین روز محرم سیاه پوش می‌شود فصل اول «نجلا» در قاب افق «خانه‌های نورانی» با روضه‌های سید الشهدا (ع) مستندهای افق رنگ و بوی محرم گرفت مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها