مشاهده خبر

دو شنبه 20 شهریور 1402

انرژی‌زاها مخل زندگی زناشویی و باروری!

یک پزشک و متخصص طب سنتی گفت: خستگی زیاد و کار زیاد باعث کم شدن قوای جنسی و سرد مزاجی می شود و نوشیدن نوشابه های انرژی زا در دراز مدت باعث اختلال در زندگی زناشویی و باروری می شود.

0

برنامه انارستان با موضوع عوامل موثر بر باروری و با حضور دکتر مهدی رشیدی، پزشک و متخصص طب سنتی روز یکشنبه از شبکه افق پخش شد.

وی گفت: دستگاه باروری یکی از مهم ترین دستگاه های بدن و جزء اعضاء رئیسه است. خیلی از دستگاه های دیگر بدن باید سالم باشند که این دستگاه عملکرد سالمی داشته باشد. بنابراین سبک زندگی افراد باید از سنین پایینتر به نحوی باشد که سبک زندگی که در طب سنتی گفته شده نزدیک باشد. حال خوب و سلامت این دستگاه می تواند به شادابی خانواده کمک کند.

رشیدی درباره عواملی که روی باروری تاثیر میگذارد، گفت: به چند نکته باید توجه داشت. ماده ای که نطفه زا است باید از نظر کمیت و کیفیت سالم باشد. سالم بودن اعضایی که تولید ماده نطفه را انجام میدهند بسیار حائز اهمیت است. غدد جنسی یکی از مهمترین عواملیست که این ماده را تولید می کنند پس عضو باید سالم باشد، فاکتور اخر شکل و ساختمان دستگاه باروری باید سالم باشد. انسدادها که در مجاری دستگاه است باعث اختلال در باروری میشود. بنابراین باید رفع شود.

این پزشک خاطرنشان کرد: اگر درباره سالم بودن شکل اسپرم ها  و ماده های نطفه زا بخواهیم اشاره بکنیم ، باید بگوییم که مواد غذایی مستقیما روی آنها تاثیر می گذارد. چربی هایی که مصرف می شود روی این ماده تاثیر می گذارند چرا هورمون های جنسی از کلسترول ساخته می شود. خیلی از زنان و مردانی که از رژیم های غذایی کم چرب استفاده می کنند دچار اختلال در هورمون های باروری میشوند. چون چربی مفید را مصرف نمیکنند. باید 25 درصد حجم بدن خانم ها و آقایان چربی باشد تا قدرت باروری داشته باشند، چربی اضافه باعث ناباروری می شود.

وی افزود: عدم رعایت آداب تماس جنسی همچنین ضعف هایی که در مهارت های جنسی وجود دارد و اعراض نفسانی و حالت های روحی و روانی بر باروری تاثیر میگذارد.

متخصص طب سنتی گفت: وقتی زوجی برای درمان ناباروری به ما مراجعه می کنند ما چندین فاکتور را مد نظر قرار میدهیم. اول از همه استرس ها و مشکلات روحی و روانیشان را مورد بررسی قرار میدهیم، همچنین ضعف و ناتوانی جنسی، کم خونی ها، سوء تغذیه، عملکرد کلیه ها، اختلالات هورمونی را بررسی میکنیم. همینطور به هیات ترکیب افراد توجه می کنیم چون کنترل وزن به شدت روی باروری تاثیر می گذارد. آزمایش نطفه را چک میکنیم که شکل ظاهری دستگاهشان چطور است. لگن، آناتومی رحم و مهمتر از همه کبد، تیروئید و مشکلات گواری را مورد بررسی قرار می دهیم.

رشیدی درباره مواد غذایی موثر بر باروری گفت: درشت مغذی ها و ریز مغذی ها بسیار بر این مساله تاثیر گذار هستند. درشت مغذی ها شامل کربوهیدراتها، چربی ها، آنتی اکسیدان ها و پروتیین ها همچنین مکمل ها است. ریزمغذی ها شامل مواد معدنی روی، مس و سلنیوم، ویتامین های خانواده ب، ویتامین گروه سی و ویتامین ای است.

بهتر است از کربوهیدارتهای سالم و قندهای طبیعی و پیچیده استفاده کنند. تا حد امکان از پروتیین های گیاهی مصرف کنند. پروتیین های جانوری می تواند بر قدرت باروری تاثیر منفی داشته باشد.

خستگی زیاد و کار زیاد باعث کم شدن قوای جنسی و سرد مزاجی می شود و فرد باید به این مساله توجه کند نوشیدن نوشابه های انرژی زا در دراز مدت باعث اختلال در زندگی زناشویی می‌شود.

آخرین اخبار

صنعت هزار توی خودرو در ایران: شرکت‌هایی که به جای ایمن‌سازی، گاوداری می‌کنند مجموعه مستند «خسته نباشید» به روی آنتن افق سیما مهرآفرین؛ روایتی جدید از بزرگراه همت سفر به اعماق ایران با شبکه افق؛ از رخ مادر تا پرده‌خوانی سینمای دفاع مقدس عقلانیت حسینی یا کارناوال حکومتی؟ بررسی جریان شناسی حوادث حوزه مروی از ابتدا تا کنون اگر بنیانگذار تلگرام به جای فرانسه در ایران دستگیر می‌شد، رسانه‌ها چه می‌کردند؟ پذیرایی از زائران عراقی حرم رضوی در «السلطان» فرشتگان؛ روایتی جدید از بزرگراه همت رازهای رهبری حزب الله به روی آنتن افق پخش مستندهای «قطعه‌ای از بهشت» و «السلطان» به مناسبت شهادت امام رضا(ع) مجموعه مستند «تجربه ماندگار» یک یادگاری برای روزگار آینده‌مان «ظهر داغ تابستان؛ خیابان پاستور» در شبکه افق روایتی متفاوت از شکل گیری حزب الله لبنان در مستند «حبیب مقاومت» داستان «الکترو دوستی» نوجوان کرمانی از قاب شبکه افق «یکه سوار»، داستان یک انقلابی ناشناخته «آقای دادستان» از شبکه افق «سفره داران» با روایتی از خادمی جانبازان دفاع مقدس «یک سال پاکی» برای زائر حسین(ع) شدن از اربعین تا مبارزه با طاغوت پهلوی؛ هفته‌ای پر بار با مستندهای شبکه افق یک قدم باقی ست تا آن اجتماع قلب‌ها چرا آمریکایی‌ها به دنبال آتش‌بس در مذاکرات دوحه نیستند؟ رونمایی از یک مستند چالشی و مطالبه‌گر/ کار بانک بنگاهداری نیست! مستند «تنبیه» به روی آنتن افق سیما/ چه تسلیحاتی انتظار رسیدن به خاک تل‌آویو را دارند؟ تناقض در رفتار بانک‌ها به روایت مستند «کار بانک بنگاه داری نیست!» کارنامه دولت سیزدهم در تامین کالاهای اساسی طلبه‌ای خلاق، مدرسه‌ای قرآنی؛ روایتی جدید از بزرگراه همت رونمایی مستند «کار بانک؛ بنگاه داری نیست!» در خبرگزاری مهر افق جدیدی از مستند‌ها را با شبکه افق تجربه کنید مستند «نومن» با روایتی از مسلمان شدن سه شهروند آلمانی «در برابر تاریکی»؛ معرفی اسطوره‌های ورزشی حامی فلسطین و ضد صهیونیسم جهانی روایتی از حذف مخالفین رژیم صهیونیستی در کافه مستند افق روایتی از کشتی گیر فوق سنگین آزاد کشورمان در تازه نفس باند تروریستی که دولتش می‌نامند! آیا می‌توانم یک ویژگی اخلاقی در خودم پیدا کنم که بسیار مهم باشد؟ «محرم دل» از افق دمشق روزهای داغ بعد از واقعه «خانه حنیفا» قصه امید در دل کوره‌های آجرپزی تاریخچه‌ای از مقاومت فلسطین در مستندهای هفتگی شبکه افق بررسی ابعاد مختلف ترور شهید اسماعیل هنیه آزادی غربی و نمایش عریان اباحه‌گری در افتتاحیه المپیک پاریس فصل دوم «نجلا» با یک ملودرام عاشقانه در قاب افق دستان کوچک، آینده‌ای بزرگ با «سلام به آینده» آنچه از عملیات مرصاد ناگفته مانده است کودک کار دیروز ، کارآفرین برتر امروز مستندهای شبکه افق از اقتصاد مقاومتی تا مفاخر ایران زمین روایتی از راهکار شهید فخری‌زاده برای زیارت حرم سیدالشهدا(ع) «داستان کافی» با روایتی از مبارزات انقلابی آیت الله کافی مستندهای آدینه شبکه افق بازخوانی موقعیت ژئوپولیتیک یمن در «چرا یمن؟»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها