مشاهده خبر

یک شنبه 19 شهریور 1402

قرار روز شانزدهم با پدر طالقانی در شبکه افق

در این هفته، مجموعه‌ای از مستندهای تک قسمتی یا مجموعه‌ای با موضوعات اجتماعی، علمی، فرهنگی و تاریخی از شبکه افق سیما پخش خواهد شد.

0

ساعت 18 روز شنبه تا پنجشنبه مجموعه مستند «آنسوی آشوب» از شبکه افق پخش میشود. این مستند روایتی از شهدای اغتشاشات اخیر را به تصویر کشیده است.

ساعت 20 روز شنبه تا چهارشنبه مجموعه مستند «گمشده ای که پیدا بود» پخش خواهد شد. این مستند روایتی از تفحص شهدا و همراهی با افرادی است که سال‌ها در این مسیر در حال خدمت هستند. هر قسمت روایت یکی از این افراد و قصه شهیدی است که تفحص شده است.

همانروز ساعت 22 مستند «پدر طالقانی» پخش می شود. این مستند روایتی تازه از زندگی و شخصیت «آیت الله سید محمود علایی طالقانی» را از بدو تولد تا رحلت ایشان به تصویر کشیده است.

ساعت 30 دقیقه بامداد شنبه تا دوشنبه مستند چهار قسمتی «دو مادر» روی آنتن شبکه افق قرار می گیرد. این مستند به زندگی نرگس آشنا و فعالیت های کشاورزی او در شهر قوچان واقع در استان خراسان رضوی می پردازد.

ساعت 2:30 دقیقه بامداد روز یکشنبه مستند «جهانگرد» پخش خواهد شد.

همان روز ساعت 21 مستند«چهارچرخ» پخش می شود. این مستند روایتی از خودرو سازی در کشور است.

ساعت 22 دوشنبه مستندی با عنوان «زیر سایه 11 سپتامبر» روی آنتن شبکه افق می‌رود.

مستند «وارثان زمین» ساعت 20 روز پنجشنبه پخش می شود. مستند «وارثان زمین» با موضوع فعالیت‌های هیئت ثارالله زنجان در احداث حسینیه در شهر مقدس کربلا از آغاز تا به ثمر رسیدن است.

همان روز ساعت 21 مستند «قرار روز شانزدهم» از این شبکه پخش می شود . این مستند روایت صد روز فرماندهی شهید محمدحسین محمدخانی، ملقب به «عمار»، فرمانده جوان تیپ هجومی سیدالشهدا در سوریه است.

مستند به عنوان «بن فاکس» همان روز ساعت 22 پخش می‌شود.

ساعت 16 روز جمعه مستند «لبنان عروس مدیترانه» پخش می شود . این مستند روایتی از ظرفیت های فرهنگی و اقتصادی لبنان و سوریه است.

مستند «پرواز 220» ساعت 19:30 روز جمعه از شبکه افق پخش می شود این مستند روایتگر معجزه ایست که در اسفند ماه سال ۱۳۸۰ برای هواپیمای ایلوشین از فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد به مقصد اصفهان، اتفاق افتاد، است.

مستند «زنان جبهه شمالی»، روایتگر زنان پشتیبان جنگ در شهر رودسر است که وقتی جنگ شروع شد مانند همه مناطق دیگر کشور که درگیر جنگ شده بودند، با این جریان همراه شد. در رودسر هم مانند سراسر ایران همه بخش‌ های مختلف برای مقابله با دشمن همکاری کردند. این مستند ساعت 22 پخش خواهد شد.

مستند «قطعه‌ای از بهشت» ساعت 23 جمعه شب روی آنتن می رود. این مستند روایتی از زندگی استاد محمدعلی کریمخانی از زبان خود و فرزندان اوست.

آخرین اخبار

شجاعت و درایت تؤامان یک رهبر مستند «وداع با اسلحه» در کافه مستند ۲۴ ساعت به افق فلسطین؛ بزرگداشت سالگرد برنامه‌ای که تاریخ‌ساز شد از قانا تا بیروت روایت پیروزی مقاومت نبردی نهایی برای صهیونیست‌ها و مقاومت «مرزهای مقاومت» به کافه مستند رسید وقتی ترور جواب نمی‌دهد «نسیم حیات» روایتی از ۳۳ روز مجاهدت در برابر پنجمین ارتش قدرتمند دنیا روایت «قدر‌ مطلق» از یک جنایت رژیم صهیونیستی «قهرمانان مقاومت» با روایتی از شهید ابو مهدی المهندس به روی آنتن افق مستند اسرائیلیسم در کافه مستند تدارک ویژه شبکه افق در پی شهادت سیدحسن نصرالله راه او و هدف او جاری است فصل جدید سلام به آینده در راه است مستند بانو؛ روایتی از ایثارگری یک مادر شهید وقتی ثانیه شمار عمر صهیونیست‌ها چمشک می‌زند از تجهیزات بنجل غربی تا تشکیل یگان زرهی سپاه «سلام به آینده» چطور استعدادها را شناسایی کرد/ نخبگانی که کمتر دیدیم ویژه برنامه «جهان‌آرا» در هفته دفاع مقدس مروری بر زندگی علما در مستند «سعادتمندان» یادی از شهیدان کشوری و شیرودی در سریال «سیمرغ» اسناد منتشر نشده جنگ روی میز شبکه افق نجار زندگی؛ از چوب تا زندگی دوباره رنگ و بوی دفاع مقدس در مستندهای افق ّسفرنامه‌ای قرآنی به روی آنتن افق سیما هفته پایانی تابستان همراه با افق سیما بلوغ سینمای دفاع مقدس در دهه 90 تثبیت شد مستند ویژه شبکه افق در هفته وحدت فلسفه رویکرد آزمون و خطا در کنکور هر سال چیست؟ ادبستان آل طاها؛ الگویی برای تربیت نسل آینده مستندهای ویژه افق در هفته پایانی تابستان بررسی «عملیات دماوند» در کافه مستند فیلم‌های سینمایی آدینه شبکه افق بازپخش مستند «سرزمین ستاره ها» با نگاهی به جلسات خانگی قرآن روایتی متفاوت از بافتار اجتماعی و سیاسی زمانه امامین عسکریین «کنشگری عفاف و حجاب در فضای مجازی» با حضور سعیدیسم در افق برنامه مورد علاقتو گوش کن! بازپخش پرده خوانی سینمای جنگ از دریچه افق سیما «جعبه سیاه» آدم‌ها رو می‌شود نوشت افزار ایرانی و مسئله هویت‌یابی نسل فردا صنعت هزار توی خودرو در ایران: شرکت‌هایی که به جای ایمن‌سازی، گاوداری می‌کنند مجموعه مستند «خسته نباشید» به روی آنتن افق سیما مهرآفرین؛ روایتی جدید از بزرگراه همت سفر به اعماق ایران با شبکه افق؛ از رخ مادر تا پرده‌خوانی سینمای دفاع مقدس عقلانیت حسینی یا کارناوال حکومتی؟ بررسی جریان شناسی حوادث حوزه مروی از ابتدا تا کنون اگر بنیانگذار تلگرام به جای فرانسه در ایران دستگیر می‌شد، رسانه‌ها چه می‌کردند؟ پذیرایی از زائران عراقی حرم رضوی در «السلطان» فرشتگان؛ روایتی جدید از بزرگراه همت رازهای رهبری حزب الله به روی آنتن افق

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها