مشاهده خبر

یک شنبه 19 شهریور 1402

ماده‌ای جادویی برای خون‌سازی و تقویت سیستم ایمنی بدن

یک پزشک و محقق طب سنتی گفت: ماده اعجاز آمیزی که کل دنیا به آن رو آورده است، ترکیب سه شیره خرما، انگور و توت است. خرما خون ساز است، انگور باعث تقویت پلاکت های خون و توت مصفای خون است و روی گلبول های سفید تاثیر دارد. این سه شیره سیستم ایمنی بدن را بالا می برد و خونساز است.

0

برنامه انارستان با موضوع تدابیر بعد از سفر اربعین و با حضورو سفرهای طولانی و با حضور دکتر مجید اسدزاده ، پزشک و محقق طب سنتی روز شنبه از شبکه افق پخش شد.

وی درباره مشکلات سلامتی که ممکن است برای افراد در سفرهای طولانی و یا دور اتفاق بیافتد، گفت: مهمترین بحث ویروس هاست، ویروسها هر چند ماه یکبار جهش میکنند و نوع جدید آنها بروز می کند مثل کرونا، آنفولانزا و حتی ویروس های گوارشی. در جمعیت زیاد امکان انتشار آن ها زیاد است. یکی دیگر مسائل ارتوپدی است، در پیاده روی ها و جابه جایی ها  ممکن است شخص مشکل زمینه ای داشته باشد و بعد از سفر بروز پیدا کند.

مساله دیگر در رابطه با آلرژی است. مثلا فرد وارد شهر یا کشوری بشود که آلرژنال یا تحریک کننده سیستم حساسیتی یا آلرژیش متفاوت باشد. یکی دیگر از مسائل، مشکلات گوارشی است. چون معمولا رزیم غذایی فرد در سفر تغییر پیدا میکند و نمیتواند رعایت کند. مشکل آخر مساله بیماری های زمینه ایست. مثلا فرد بیماری قلبی یا تنفسی یا اعصاب دارد در شرایط روزمره خود مراقب این بیماریست اما وقتی در سفر باشد ممکن است روتین شخص بهم بریزد یا داروهایش تغییر کند یا فراموش کند.

این پزشک درباره تقویت سیستم ایمنی بدن گفت: سه نکته در این مساله وجود دارد، یه نکته باید سیستم ایمنی بدن را تقویت کنیم، نکته دوم در رابطه با مشکلی که ایجاد می شود ترکیبات و نسخه هایی که وجود دارد، عمل کنیم. نکته آخر تقویت سه روح اساسی بدن و اصلاح سبک زندگی.

اگر ما سیستم ایمنی قوی داشته باشیم 99 درصد عوامل بیماری را خود بدن دفع میکند. در تقویت سیستم ایمنی بدن از چند ترکیب در خانه می توان استفاده کرد، استفاده از دمنوش آویشن با عسل یا پونه یا نعناع، استفاده از دمنوش میخک، استفاده از عسل بره موم که سیستم ایمنی بدن را به کلی بالا می برد و حتی جلوی یک سری از بیماری های ارثی را هم تا حدودی می گیرد. خوردن پیاز و حتی پیاز ترشی که هم جریان انرژی را در بدن بهبود میدهد و هم خودش تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است. استفاده از گل اسطوخودوس در کنار سر هم ایمنی بدن را بالا می برد و مشکلات تنفسی را بهبود میدهد.

وی افزود: تحقیقات جدیدی که بر ویروس هایی که در ایام شروع کرونا به بعد آمد، انجام شد، مشخص شد که این ویروس ها علاوه بر ایجاد اختلال در سیستم ایمنی بدن، باعث ایجاد کم خونی شدید می شوند. لذا کم خونی باعث ضعف بدن می شود و هر جا ضعف بدن بیشتر می شود، زور بیماری نیز بیشتر می شود. یکی از چیزهایی که برای خونسازی خیلی تاثیر گذار است، عرق یونجه است. هم قوای بدن را تقویت می کند و هم معده را تقویت می کند.

ماده اعجاز آمیز دیگر که کل دنیا به آن رو آورده است،ترکیب سه شیره خرما، انگور و توت است. خرما خون ساز است، انگور باعث تقویت پلاکت های خون و توت مصفای خون است و هم روی گلبول های سفید تاثیر دارد. این سه شیره سیستم ایمنی بدن را بالا می برد و خونساز است. روزی دوبار دو قاشق غذاخوری به صورت شربت با اب حل کنید و  مصرف کنید  .برای کودکان هم از قاشق مرباخوری استفاده شود.

یکی دیگر از مواد موجود در خانه گلاب است.  سیستم ایمنی بدن را بالا می برد و رطوبت و سردی معده را که زمینه ساز رشد ویروسها می شود را از بین می برد. بعد از غذا یک قاشق غذاخوری میل شود و می توان به عنوان دارو هر 8 ساعت بعد از غذا استفاده کرد.

این پزشک ادامه داد: برای درمان سرماخوردگی ها، مهمترین چیز، رعایت اعتدال است. ساعت خواب در تقویت سیستم ایمنی بسیار مهم است. ترکیباتی به صورت طب سنتی می شود استفاده کرد، مانند ترکیب جادویی عسل و سیاهدانه، ترکیب آب و لیمو  و عسل و زنجبیل صبح ناشتا، دمنوش هایی مثل اسطوخودوس، برای بیماری تنفسی خیلی مفید است، بخور آن و دمنوش  آن فوق العاده موثر است.

وی برای درمان آلرژی ها گفت: برای آلرژی ها، یکی از چیزهای خیلی خوب، استفاده از بخور است. باعث می شود حرکت لنف و وضعیت سینوس ها بهتر شود وعلائم آلرژی در چشم و پشت بینی خیلی بهتر می شود. بخور اسطوخودوس، بنفشه و ناخونک، گل ختمی بابونه و آویشن، بسیار موثرند. گاهی از اسانس یا عرق نعنا می شود به صورت موضعی استفاده کرد روی پیشونی، فک و پشت گوش بعد از حمام ماساژ داد. شب قبل از خواب و صبح ها از قلم ویکس یا اسانس نعنا یا بنفشه از طریق بینی استفاده کرد.. ترکیب شکر تیغار برای آلرژیهای خیلی شدید مناسب است. به صورت کوتاه مدت نه بلند مدت.

اسد زاده درباره روش های پاکسازی بدن گفت: یکی از راه های ساده پاکسازی بدن، حذف عامل حیوانی از رژیم غذایی به مدت سه روز مثل لبنیات تخم مرغ و گوشت ها، یا 3 روز از سرخ کردنی استفاده نشود، یا 3 روز فقط سوپیجات استفاده شود. این ها مشکلی برای بدن ندارند و همه می توانند این پاکسازی را انجام بدهند چون کوتاه مدت است و مواد غذایی به صورت کامل در رژیم غذایی وجود دارد.

برای پاکسازی دستگاه گوارش هم می شود از روش ساده این ترکیب به صورت ناشتا استفاده کرد.  3 عدد انجیر خشک، 3 عدد آلوی خشک و 7 عدد برگ زردآلو شسته شود و با آب جوش به مدت 20 دقیقه خیسانده شود و سپس میل شود.

آخرین اخبار

مستندهای شبکه افق از اقتصاد مقاومتی تا مفاخر ایران زمین روایتی از راهکار شهید فخری‌زاده برای زیارت حرم سیدالشهدا(ع) «داستان کافی» با روایتی از مبارزات انقلابی آیت الله کافی مستندهای آدینه شبکه افق بازخوانی موقعیت ژئوپولیتیک یمن در «چرا یمن؟» مستندهای شبکه افق در دومین ماه تابستان؛ از زائر غریب کربلا تا بزرگراه همت و رخ مادر عملکرد سه ساله مدیریت شهری تهران روی میز جهان آرا «تازه نفس» با روایتی از نخبه قرآنی ایران صریح و شفاف با دبیر هیئت رئیس مجلس: ما هم باید پاسخگو باشیم «فرزند کبیر کوه»، روایتی از شهید هسته‌ای در شبکه افق سیما فصل دوم مجموعه مستند «رخ‌ مادر» به افق رسید انتخابات آمریکا و بایسته‌های سیاست خارجی واقع‌بینانه از تبلیغ تا آبادانی، داستان یک طلبه در محروم‌ترین نقطه ایران پخش مستند «شکارچی مجازی» با موضوع آزار و اذیت دختران و زنان «دل‌نوا» دل عاشقان حسین (ع) را تا کربلا می‌برد راهکارهای عملی برای زندگی سالم با محوریت طب سنتی در «انارستان» سومین قسمت ویژه برنامه «خیابان آزادی» به روی آنتن افق راز خوانش انقلاب اسلامی از سوژه‌ها مستند «اشک» روایتی متفاوت از سوگواری بر سالار شهیدان روایتی از شهید تاسوعا از قاب شبکه افق تله‌تئاتر «کاتب اعظم» تاسوعا و عاشورا پخش می‌شود روایت یکی از کهن‌ترین عزاداری محرم در مستند «آبی برای سقایی» گنجینه نواهای عاشورایی «مثل سرو» نمادی از حیات شهدا «سید معطر» ذاکری که تنها به عشق اهل بیت می‌خواند تدارک مستندهای ویژه شبکه افق برای ایام محرم افق محرمی سیما «گوهرشاد» به روی آنتن افق هفته عفاف و حجاب با ویژه برنامه «خیابان آزادی» در ستاد امر به معروف چه می‌گذرد؟ این است حقیقت غرب: بازداشت به خاطر چند پست در صفحه شخصی روایتی از کودتای نوژه در مستند «آنچه گذشت» روایتی از امید و توسل در مستند «فرشی برای رُستن» کار جهادی؛ مسیری امتحان پس داده پیش روی دولت چهاردهم شبکه افق در اولین روز محرم سیاه پوش می‌شود فصل اول «نجلا» در قاب افق «خانه‌های نورانی» با روضه‌های سید الشهدا (ع) مستندهای افق رنگ و بوی محرم گرفت مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها