مشاهده خبر

چهار شنبه 8 شهریور 1402

سندی که 12 سال است خاک می‌خورد!

وزیر آموزش و پرورش گفت: سند تحول آموزش و پرورش 6 ساحت مختلف دارد که تمام دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها در اجرا نشدن آن دخیل و مقصر هستند.

0

برنامه فرامتن با موضوعات فرهنگی و اجتماعی روز دوشنبه از شبکه افق پخش شد.

در بخش میز فرهنگ و هنر به موضوع موکب‌داری یک خانم با نام ایستگاه تفکر و با حضور صالحه کشاورز معتمدی، مسئول کارگروه جمعیت و خانواده جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان البرز به عنوان مهمان برنامه پرداخته شد.

وی گفت: ایستگاه تفکر نام موکبی است که در نقطه صفر مرزی در مهران قرار دارد و خدماتی همچون عفاف و حجاب، جوانی جمعیت و خانواده و ازدواج ارائه می‌کند. این موکب برای اولین سال شروع به فعالیت کرده است. دو میز در این موکب وجود دارد که بیشتر مربوط به خانم‌ها است اما مراجعین آقایان نیز هستند و به دنبال افزایش آگاهی خود هستند.

بخش بعدی این برنامه به خبرهای خوب 24 ساعت گذشته در ایران اختصاص داشت و به این خبرها اشاره شد: توسعه شبکه گازرسانی به عمق روستاهای سخت گذر در اصفهان، واگذاری بیش از 100 هزار واحد مسکونی با حضور رییس جمهور.

در بخش بعدی این برنامه نیز به موضوع سند تحول بنیادین در آموزش و پروش و با حضور رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش به عنوان مهمان برنامه پرداخته شد.

وی گفت: سند تحول بنیادین در آموزش و پروش که 12 سال از تصویب آن گذشته است، چشم انداز روشنی را برای مدارس ایران و دانش آموزان ایرانی تصویب کرده است که متاسفانه در مقابل این سند، سندی قرار گرفت که رویکرد غربی داشت و ما یک دهه را برای اجرای این سند، از دست دادیم. این سند از حیث ویژگی‌هایی که باید داشته باشد، نقصانی ندارد و این سند هر 5 سال یک‌بار باید بازنگری می‌شده است.

وی افزود: موضوع آموزش و پرورش موضوع یک دستگاه خاص نیست و سایر دستگاه‌ها در این امر دخیل هستند و یک تقسیم کار ملی است و همگی باید در آن فعالیت کنند. بنابراین آموزش و پرورش یک موضوع فرادستگاهی و حاکمیتی است.

سند تحول آموزش و پرورش 6 ساحت مختلف دارد که تمام دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها در اجرا نشدن آن دخیل و مقصر هستند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای را تنظیم کرد که بر اساس آن تاثیر نمره امتحانات نهایی در کنکور 60 درصد خواهد بود. مافیای کنکور در مسیر اجرای این مصوبه سنگ اندازی‌های زیادی کرد اما موفق نشد. رئیس مجلس پای‌مردی فوق‌العاده‌ای داشت که این مصوبه تصویب شد.

وی اضافه کرد: متاسفانه تقریبا هیچ دانش آموزی از مناطق محروم در دانشگاه‌های برتر کشور نیست.

وزیر آموزش و پرورش گفت: سال 1401 برای وزارت تعلیم و تربیت سال پرمحصول بود که اولین آن اجرای طرح رتبه بندی بود که حدود 11 سال از عدم اجرای آن می‌گذشت و در این سال اجرا شد. اجرای قانون رتبه بندی یکی از انتظارات جدی معلم‌ها بود. امروز 26 درصد از حقوق معلمان کشور از رتبه بندی است. یکی دیگر از خدمات ما جذب بسیار زیاد معلمان و استخدام آنان است که حدود 75 هزار معلم است.

آخرین اخبار

روایتی از کودتای نوژه در مستند «آنچه گذشت» روایتی از امید و توسل در مستند «فرشی برای رُستن» کار جهادی؛ مسیری امتحان پس داده پیش روی دولت چهاردهم شبکه افق در اولین روز محرم سیاه پوش می‌شود فصل اول «نجلا» در قاب افق «خانه‌های نورانی» با روضه‌های سید الشهدا (ع) مستندهای افق رنگ و بوی محرم گرفت مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها