مشاهده خبر

چهار شنبه 25 مرداد 1402

بدون اصلاح سبک زندگی، هر درمانی بی فایده است!

یک پزشک طب سنتی گفت: کسانی که مشکل گوارشی دارند، اگر پرهیز غذایی نکنند یا سبک زندگی خود را تغییر ندهند، به هیچ وجه نباید انتظار داشته باشند که با مصرف دارو، مشکلات گوارشی آن‌ها برطرف خواهد شد. اگر دستورات اصول سبک زندگی چه از طریق طب مدرن یا طب سنتی اگر رعایت نشود، فرد نتیجه لازم را نخواهد دید.

0

برنامه انارستان با موضوع پاسخ‌گویی به سوالات پزشکی مردمی و با حضور دکتر مژگان تن‌ساز، پزشک و متخصص طب سنتی روز دوشنبه از شبکه افق پخش شد.

وی گفت: بسیاری از مواقع بیماری‌هایی مانند هاشیموتو که ذیل بیماری‌های التهابی طبقه‌بندی می‌شود تا سبک زندگی تغییر نکند، بیماری درمان نمی‌شود بلکه فقط روند آن کنترل می‌شود و باید از موادی که قند و شکر دارند، دوری شود. مواد غذایی فریز شده طولانی مدت به شدت فرایند التهاب را افزایش می‌دهد.

این پزشک طب سنتی افزود: کسانی که مشکل گوارشی دارند، اگر پرهیز غذایی نکنند یا سبک زندگی خود را تغییر ندهند، به هیچ وجه نباید انتظار داشته باشند که با مصرف دارو، مشکلات گوارشی آن‌ها برطرف خواهد شد. اگر دستورات اصول سبک زندگی چه از طریق طب مدرن یا طب سنتی اگر رعایت نشود، فرد نتیجه لازم را نخواهد دید. برای برطرف شدن مشکلات گوارشی حداقل باید شش ماه تا یک سال پرهیز غذایی کامل داشت. نمی‌شود کسی دارو مصرف کند اما همه نوع خوراکی بدون پرهیز استفاده کرد.

وی گفت: در دیسک‌های مختلف خصوصا وقتی که علامت‌دار می‌شوند، باید هرچه سریع‌تر به آن رسیدگی شود و ممکن جراحی برای آن ضروری باشد و اگر رسیدگی نشود عضلات یا حرکات یک بخش از بدن از دست می‌رود. لازم به ذکر است که صرف ماساژ، مشکلات دیسکی را برطرف نمی‌کند بلکه باید یک سری ورزش‌ها را برای تقویت آن بخش انجام داد.

تن‌ساز افرود: بیماری هپاتیت بی یکی از بیماری‌های کاملا مسری است. هم از طریق رابطه جنسی و هم از طریق ترشح‌های مخاطی و خون سرایت می‌کند. بنابراین اگر در یک خانواده هپاتیت وجود داشته باشد، باید بررسی این بیماری برای همه اعضای خانواده انجام شود.

وی گفت: در بیماری‌های التهابی و کولیت باید رژیم غذایی به شدت رعایت شود. اگر رعایت شود، التهاب کم کم کاهش پیدا می‌کند و از طریق داروهایی که برای کاهش التهاب مصرف می‌شود را می‌توان کم یا حذف کرد. همچنین در رماتیسم نیز که جزء بیماری‌های التهابی به شمار می‌رود نیز باید همین روند را پیمود.

وی خاطر نشان کرد: کسانی که دیابت دارند و کنترل نمی‌شود، به شدت می‌تواند این قند بر روی سلامت آنان و سلامت اسپرم و فرزندآوری اثر منفی بگذارد و فرقی بین مرد و زن نیست. اگر اضافه وزن نیز وجود داشته باشد، باعث می‌شود که اسپرم به شدت ضعیف شود.

آخرین اخبار

صنعت هزار توی خودرو در ایران: شرکت‌هایی که به جای ایمن‌سازی، گاوداری می‌کنند مجموعه مستند «خسته نباشید» به روی آنتن افق سیما مهرآفرین؛ روایتی جدید از بزرگراه همت سفر به اعماق ایران با شبکه افق؛ از رخ مادر تا پرده‌خوانی سینمای دفاع مقدس عقلانیت حسینی یا کارناوال حکومتی؟ بررسی جریان شناسی حوادث حوزه مروی از ابتدا تا کنون اگر بنیانگذار تلگرام به جای فرانسه در ایران دستگیر می‌شد، رسانه‌ها چه می‌کردند؟ پذیرایی از زائران عراقی حرم رضوی در «السلطان» فرشتگان؛ روایتی جدید از بزرگراه همت رازهای رهبری حزب الله به روی آنتن افق پخش مستندهای «قطعه‌ای از بهشت» و «السلطان» به مناسبت شهادت امام رضا(ع) مجموعه مستند «تجربه ماندگار» یک یادگاری برای روزگار آینده‌مان «ظهر داغ تابستان؛ خیابان پاستور» در شبکه افق روایتی متفاوت از شکل گیری حزب الله لبنان در مستند «حبیب مقاومت» داستان «الکترو دوستی» نوجوان کرمانی از قاب شبکه افق «یکه سوار»، داستان یک انقلابی ناشناخته «آقای دادستان» از شبکه افق «سفره داران» با روایتی از خادمی جانبازان دفاع مقدس «یک سال پاکی» برای زائر حسین(ع) شدن از اربعین تا مبارزه با طاغوت پهلوی؛ هفته‌ای پر بار با مستندهای شبکه افق یک قدم باقی ست تا آن اجتماع قلب‌ها چرا آمریکایی‌ها به دنبال آتش‌بس در مذاکرات دوحه نیستند؟ رونمایی از یک مستند چالشی و مطالبه‌گر/ کار بانک بنگاهداری نیست! مستند «تنبیه» به روی آنتن افق سیما/ چه تسلیحاتی انتظار رسیدن به خاک تل‌آویو را دارند؟ تناقض در رفتار بانک‌ها به روایت مستند «کار بانک بنگاه داری نیست!» کارنامه دولت سیزدهم در تامین کالاهای اساسی طلبه‌ای خلاق، مدرسه‌ای قرآنی؛ روایتی جدید از بزرگراه همت رونمایی مستند «کار بانک؛ بنگاه داری نیست!» در خبرگزاری مهر افق جدیدی از مستند‌ها را با شبکه افق تجربه کنید مستند «نومن» با روایتی از مسلمان شدن سه شهروند آلمانی «در برابر تاریکی»؛ معرفی اسطوره‌های ورزشی حامی فلسطین و ضد صهیونیسم جهانی روایتی از حذف مخالفین رژیم صهیونیستی در کافه مستند افق روایتی از کشتی گیر فوق سنگین آزاد کشورمان در تازه نفس باند تروریستی که دولتش می‌نامند! آیا می‌توانم یک ویژگی اخلاقی در خودم پیدا کنم که بسیار مهم باشد؟ «محرم دل» از افق دمشق روزهای داغ بعد از واقعه «خانه حنیفا» قصه امید در دل کوره‌های آجرپزی تاریخچه‌ای از مقاومت فلسطین در مستندهای هفتگی شبکه افق بررسی ابعاد مختلف ترور شهید اسماعیل هنیه آزادی غربی و نمایش عریان اباحه‌گری در افتتاحیه المپیک پاریس فصل دوم «نجلا» با یک ملودرام عاشقانه در قاب افق دستان کوچک، آینده‌ای بزرگ با «سلام به آینده» آنچه از عملیات مرصاد ناگفته مانده است کودک کار دیروز ، کارآفرین برتر امروز مستندهای شبکه افق از اقتصاد مقاومتی تا مفاخر ایران زمین روایتی از راهکار شهید فخری‌زاده برای زیارت حرم سیدالشهدا(ع) «داستان کافی» با روایتی از مبارزات انقلابی آیت الله کافی مستندهای آدینه شبکه افق بازخوانی موقعیت ژئوپولیتیک یمن در «چرا یمن؟»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها