مشاهده خبر

جمعه 20 مرداد 1402

اگر به دنبال بارداری آسان هستید این مطلب را بخوانید

یک پزشک طب سنتی گفت: اگر اعتدال در زوجین و بارداری اتفاق بیفتد، نتیجه آن یک بارداری بسیار خوبی است و خانم در ایام بارداری دارای مشکلات فراوانی نخواهد بود و نتیجه آن فرزندی خوب با طبیعت متعادل و اگر اعتدال در بارداری دهد، نتیجه آن بسیار خوب است.

0

برنامه انارستان با موضوع اصلاح مزاج در زوجین پیش از بارداری و با حضور معصومه صرافان، پزشک و متخصص طب سنتی به عنوان مهمان برنامه روز چهارشنبه از شبکه افق پخش شد.

وی گفت: برای بارداری، اولین کاری که باید انجام شود، چکاب‌های نرمال زوجین انجام شود. مانند کم خونی، تیروئید، قند، وزن و فاکتورهایی مانند فشار خون باید به دقت بررسی شود و اقدام بارداری می‌کنند. یکی از مشکلاتی که ما در طب ایرانی می‌بینیم که فرد همه آزمایشات را به دقت انجام داده است و هیچ موضوع پاتولوژی وجود ندارد اما بارداری اتفاق نمی‌افتد. معمولا یک سال به زوجین فاصله داده می‌شود که اقدام به بارداری کنند اما بعد از مدتی به روش‌های مختلف جدید بارداری اقدام می‌کنند.

صرافان افزود: امروزه برخی از متخصصان زنان و زایمان افرادی که دارای چنین مشکلاتی هستند را به طب سنتی ارجاع می‌دهند و با مزاج شناسی دقیق بدن و بخش‌های مختلف آن و به تعادل رساندن یا اصلاح مزاج سردی که وجود دارد، بارداری اتفاق می‌افتد.

این پزشک طب سنتی گفت: اگر اعتدال در زوجین و بارداری اتفاق بیفتد، نتیجه آن یک بارداری بسیار خوبی است و خانم در ایام بارداری دارای مشکلات فراوانی نخواهد بود و نتیجه آن فرزندی خوب با طبیعت متعادل و اگر اعتدال در بارداری دهد، نتیجه آن بسیار خوب است.

وی افزود خاطر نشان کرد: معمولا افرادی که مراجعه می‌کنند، در معاینه نبضی که انجام می‌شود و سوء مزاج دیده شود، درمان انجام خواهد شد اما اگر مزاج معتدلی وجود داشته باشد، علائمی ندارند و به عنوان چک آپ انجام می‌شود اما برای آنانی که دارای مزاج غیر متعادل نباشد، مثلا اگر مزاج گرم غلبه داشته باشد که به صورت یک ماهه و توصیه‌هایی برطرف می‌شود اما اگر دارای مزاج سرد باشد (شایع ترین مشکلات ناباروی است) باید بین 40 روز تا 6 ماه درمان او ممکن است به طول بینجامد.

وی افزود: ما در طب ایرانی نطفه‌ای را نطفه خوب به شمار می‌آوریم که از اعتدال برخوردار باشد و پدر و مادر نیز دارای اعتدال در مزاج بوده باشند و این اعتدال در کل بدن اتفاق رسیده باشد. قلب، مغز و کبد باید حتما در اعتدال باشند تا بتواند نطفه معتدلی را تشکیل دهند.

صرافان گفت: موضوع اعتدال در مزاج منحصرا به خوردن غذاها مرتبط نمی‌شود. به جرات می‌توان گفت اگر شما بهترین و بهشتی‌ترین غذا را به یک فرد بدهید اما وی دارای اعراض نفسانی باشد و دارای غم و اندوه باشد، از مزاج معتدل برخودار نخواهد بود. بنابراین توصیه‌ای که ما به افراد می‌کنیم این است که در کنار تعادل در تغذیه حتما باید مدیریتی بر روی اعراض نفسانی داشته باشند تا دچار سوء مزاج نشوند.

وی افزود: یکی از چیزهایی که معمولا در دوران بارداری و داشتن ویار به خانم‌ها توصیه می‌شود، ترکیبی از انار و نعناع یا رب انار و رب سیب است که به صورت مز مزه استفاده شود.

 این پزشک طب سنتی گفت: بسیاری از افراد با مراجعه به ما اعلام می‌کنند که ما از چنین روندی اصلا اطلاع نداشتیم و بدون اصلاح و اعتدال مزاجی اقدام به بارداری کرده‌اند و نتایج خوبی را ندیده‌اند بنابراین ضروری است حتما زوجین پیش از بارداری اصلاح و اعتدال مزاجی را در پیش بگیرند تا یک عمر بتوانند راحت باشند.

آخرین اخبار

بازخوانی موقعیت ژئوپولیتیک یمن در «چرا یمن؟» مستندهای آدینه شبکه افق عملکرد سه ساله مدیریت شهری تهران روی میز جهان آرا «تازه نفس» با روایتی از نخبه قرآنی ایران صریح و شفاف با دبیر هیئت رئیس مجلس: ما هم باید پاسخگو باشیم «فرزند کبیر کوه»، روایتی از شهید هسته‌ای در شبکه افق سیما فصل دوم مجموعه مستند «رخ‌ مادر» به افق رسید «داستان کافی» با روایتی از مبارزات انقلابی آیت الله کافی انتخابات آمریکا و بایسته‌های سیاست خارجی واقع‌بینانه روایتی از راهکار شهید فخری‌زاده برای زیارت حرم سیدالشهدا(ع) از تبلیغ تا آبادانی، داستان یک طلبه در محروم‌ترین نقطه ایران مستندهای شبکه افق در دومین ماه تابستان؛ از زائر غریب کربلا تا بزرگراه همت و رخ مادر پخش مستند «شکارچی مجازی» با موضوع آزار و اذیت دختران و زنان «دل‌نوا» دل عاشقان حسین (ع) را تا کربلا می‌برد راهکارهای عملی برای زندگی سالم با محوریت طب سنتی در «انارستان» سومین قسمت ویژه برنامه «خیابان آزادی» به روی آنتن افق راز خوانش انقلاب اسلامی از سوژه‌ها مستند «اشک» روایتی متفاوت از سوگواری بر سالار شهیدان روایتی از شهید تاسوعا از قاب شبکه افق تله‌تئاتر «کاتب اعظم» تاسوعا و عاشورا پخش می‌شود روایت یکی از کهن‌ترین عزاداری محرم در مستند «آبی برای سقایی» گنجینه نواهای عاشورایی «مثل سرو» نمادی از حیات شهدا «سید معطر» ذاکری که تنها به عشق اهل بیت می‌خواند تدارک مستندهای ویژه شبکه افق برای ایام محرم افق محرمی سیما «گوهرشاد» به روی آنتن افق هفته عفاف و حجاب با ویژه برنامه «خیابان آزادی» در ستاد امر به معروف چه می‌گذرد؟ این است حقیقت غرب: بازداشت به خاطر چند پست در صفحه شخصی روایتی از کودتای نوژه در مستند «آنچه گذشت» روایتی از امید و توسل در مستند «فرشی برای رُستن» کار جهادی؛ مسیری امتحان پس داده پیش روی دولت چهاردهم شبکه افق در اولین روز محرم سیاه پوش می‌شود فصل اول «نجلا» در قاب افق «خانه‌های نورانی» با روضه‌های سید الشهدا (ع) مستندهای افق رنگ و بوی محرم گرفت مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها