مشاهده خبر

پنج شنبه 12 مرداد 1402

اگر ملک دارید و اجاره می‌دهید از این به بعد باید مجوز بگیرید!

رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد گفت: هر شخصی در هر نقطه از کشور اگر در حال کاسبی است و تجارت می‌کند در هر حالتی باشد، می خواهد اجاره ملک باشد یا یک فروشنده در اسنپ، باید برای گرفتن مجوز اقدام کند.

0

ویژه برنامه تلوزیونی فرامتن با محوریت موضوعات اجتماعی و فرهنگی روز سه شنبه از شبکه افق پخش شد. بخش نخست این برنامه به خبرهای خوب و امیدبخش در نقاط مختلف ایران اختصاص داشت که می توان به اخباری چون:  بهره مندی رایگان بیش از 16 هزار مادر باردار از خدمات درمانی در آذربایجان شرقی، آبرسانی به هزار و صدمین روستان محروم کشور، ساخت اولین دلتای مسی آبگرد کوره قوس الکتریکی جهان در فولاد خوزستان و صدور مجوز صیادی برای بانوان ماهیگیر جزیره هنگام اشاره کرد.

بخش بعدی این برنامه، میز فرهنگ و هنر بود و به موضوع مستند مظلومان عشق با حضور سید نعمت الله اسماعیلی مستند ساز و کارگردان این مستند پرداخته شد.

اسماعیلی گفت: وقتی یک گروه رپری آمریکایی مستند عاشورایی ما را دیدند، دگرگون شدند و عاشق امام حسین (ع) شدند. عاشورا یعنی نابودی طاغوت؛ تلاش صهیونیست ها برای دیده نشدن اربعین است و صحبت از ضدصهیونیست ها سانسور شدن را در پی دارد.

بخش بعدی این برنامه به موضوع سامانه صدور مجوز با حضور سید امیر سیاح، رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد پرداخته شد.

سیاح درباره انواع مجوزها گفت: 3 عنوان مجوز داریم ، مجوزخانگی و صنفی و مجوزی گه نه خانگیست و نه صنفی. مجوزهای خانگی 3 روزه کارهایشان انجام می شود و به راحتی صادر می شوند.  مجوزهای صنفی از ابتدای امسال 100 درصد غیرحضوری و غیرکاغذی شده است و 80 درصد آنها سه روزه و 20 درصد تا 7 روز صادر میشود. مجوزهای نه صنفی نه خانگی مثل آموزش، بهداشت، هتل گردشگری، صنعتی جهادکشاوری و غیره در این مجوزها ما کمی عقب هستیم و متاسفانه برخ یوزارت ها همکاری لازم را انجام نمی دهند.

وی درباره علل صادر نشدن بعضی مجوزها گفت: از تعداد یک میلیون و نیم نفری که برای صدور مجوز درخواست داده اند، حدود 600 هزار نفر  مجوز دریافت کرده اند. رد شدن درخواست مجوزها معمولا به علت نداشتن شروط و مدارک کافی است و عمده آنها ادامه ندادن فرآیند ثبت و درخواست است.

سیاح افزود: امروزه برای دریافت مجوز، مدارک هویتی به صورت آنلاین و هوشمند از دستگاه های مختلف دریافت می شوند و نیازی به بارگزاری توسط کاربر نیست.

رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد خاطرنشان کرد: تعدادی از مجوزهای صادر نشده، متاسفانه توسط بعضی از وزارت ها معلق شده و به تاخیر افتاده است در این میان  جهاددانشگاهی با بیشترین عدد مجوزهای تاخیر خورده در رتبه اول است . حدود  33 هزار درخواست مجوز توسط این سازمان بلاتکلیف مانده است. همچنین وزارت سمت 20 هزار درخواست صدور مجوز را به تاخیر انداخته است. براساس قانون جدید، مجوزها در ورت تاخیر یک طرفه از سمت این مرکز باید صادر شود. اما با توجه به اینکه این قانون جید است ما از از مجلس درخواست کرده ایم فعلا وارد عمل نشود و ما با خواهش او تمنا از این وزارت ها خواسته ایم که همکاری کنند و در اسرع وقت مجوزهای تاخیر خورده را صادر کنند. در غیر این صورت طبق مدت اعلام شده به آنها قانونا مجوزشان صادر می شود.

وی تاکید کرد: هر شخصی در هر نقطه از کشور اگر در حال کاسبی است و تجارت می کند در هر حالتی باشد، می خواهد اجاره ملک باشد یا یک فروشنده در اسنپ، باید برای گرفتن مجوز اقدام کند و مجوز بگیرد. باید حساب شخصی از حساب تجاری اشخاص جدا شود و حاکمیت بداند هر شخص پولی که به حسابش واریز می شود برای چه کاری است.

وی درباره ممانعت سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت از فروش دارو در سکوهای اینترنتی گفت: سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت بیش از یک سال پیش مصوبه ای صادر کرده بودند و اعلام کرده بودند که داروخانه های نباید از طریق سکوهای اینترنتی دارو بفروشند؛ ما در جلسه ای جویای این ممانعت و مصوبه شدیم، اما متاسفانه هیچ پاسخ و دلیلی برای این ممانعت از این اطراف داده نشد؛ لذا ما اعلام کردیم که به هیچ عنوان نمی توانند جلوی همکاری داروخانه ها با سکوهای اینترنتی را بگیرند چون این سکوها با داروخانه ها قرارداد دارند و مجوز فروش دارند.

آخرین اخبار

روایتی از کودتای نوژه در مستند «آنچه گذشت» روایتی از امید و توسل در مستند «فرشی برای رُستن» کار جهادی؛ مسیری امتحان پس داده پیش روی دولت چهاردهم شبکه افق در اولین روز محرم سیاه پوش می‌شود فصل اول «نجلا» در قاب افق «خانه‌های نورانی» با روضه‌های سید الشهدا (ع) مستندهای افق رنگ و بوی محرم گرفت مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها