مشاهده خبر

پنج شنبه 5 مرداد 1402

تاثیر اشک برای حسین(ع) بر سلامت جسم و روح

متخصص طب سنتی در برنامه انارستان شبکه افق گفت: اشکی که برای امیال دنیوی است، غم سرد است و سنگینی به همراه می‌آورد. اما اشکی که برای سید الشهدا و ائمه اطهار ریخته می‌شود، گرم است، نشاط می‌آورد، شادابی می‌آورد و بهترین ابزار تطهیر روح و ارتقای روح انسانی است.

1

برنامه انارستان با موضوع تاثیر اشک بر جسم و روح و با حضور حکیم حسین خیراندیش، متخصص طب سنتی روز چهارشنبه پرداخته شد.

وی گفت: تمام خلقت اسمان و زمین و هرآنچه وجود دارد برای خلقت انسان است و خلقت انسان برای عبادت خداوند است که ما از آن به عنوان ضرورت هفتم نامیده‌ایم. تمام مقدمات سلامتی را که شما فراهم می‌کنید برای این است که انسان خدا را بشناسد و عبادت کند.

خیراندیش افزود: اگر انسان عبادت کرد و لباس عبادت بر تن کرد و روح خود را آراست، جسم خود را آراسته است و خود را ماندگار کرده است. کسانی که تن خود را در دنیا خوب نگه داشته‌اند، حتی در قبر نیز جسم سالمی خواهد ماند.

وی گفت: آنچنان باید در پرتو نور الهی قرار بگیریم که درد را نفهمیم. بسیاری از افراد هستند که در عین داشتن بیماری‌های بسیار زیاد اما آنچنان در پرتو نور الهی هستند که اصلا به این بیماری‌ها توجه نمی‌کنند.

خیراندیش افزود: مقدماتی برای تاثیر گذاری اشک بر روح و جسم دارد، گرفتن وضو، خوردن لقمه حلال و تغذیه مناسب، انجام مستحبات در کنار واجبات این موارد باعث می‌شود انسان دارای طهارت جسمی شود. در کنار طهارت جسم، باید طهارت روح داشت و بدون طهارت روح نمی‌توان به سلامت کامل دست یافت. ظلم‌هایی که در حق دیگران می‌کنیم، غیبت‌ها و گناه‌هایی که مرتکب می‌شویم یا استغفارهایی که می‌کنیم همگی می‌تواند بر طهار روح انسان اثر بگذارد.

وی گفت: همه این مقدمات در هر مرحله‌ای ابزار شورشی دارد و اوج طهارت انسان همان شورش درون است که با اشک تبلور می‌یابد. اگر همه این مقدمات را فراهم کردیم اما اشک نریختیم یعنی موانعی وجود دارد که باید آنان برطرف کرد.

وی خاطرنشان کرد: اشک غم سرد است و سنگینی به همراه می‌آورد. اشکی که برای امیال دنیوی است. اما اشکی که برای سید الشهدا و ائمه اطهار ریخته می‌شود، گرم است، نشاط می‌آورد، شادابی می‌آورد و بهترین ابزار تطهیر روح و ارتقای روح انسانی است.

آخرین اخبار

مستند "بهنام 30 سال بعد" روایت زندگی و شهادت بهنام محمدی مقاومت نه یک گروه که یک فرهنگ است روایتی مستند از شهدای غیرایرانی سوریه مستند «شباهنگ» برای اولین بار به آنتن سیما رسید همه چیز درباره کریدور IMEC؛ برنامه ایران چیست؟ «خانه پوچ» برای اولین بار به آنتن افق رسید «زیتون سرخ» از امروز روی آنتن افق سیما رنگ و بوی مقاومت در مستندهای افق روایت مستند یک دفاع تاریخ‌ساز روایت ۲۴ ساعت با «به افق فلسطین» مجموعه مستند «باروت و بیروت» روایتی از نبرد این روزها در ضاحیه آیا حزب‌الله بعد از ترور فرماندهان دچار مشکل خواهد شد؟ «به افق فلسطین» از طوفان الاقصی تا وعده صادق همانندی این روزهای لبنان با تابستان ۱۳۶۰ طوفان الاقصی و موج بیداری دینی در دنیای اسلام نماهنگ «به افق فلسطین» در سالگرد ۷ اکتبر منتشر شد یک سال از تولد «به افق فلسطین» تلویزیون می‌گذرد شبکه افق حضور سردار قاآنی را در برنامه «به افق فلسطین» تکذیب کرد اکران کمپین محیطی «جهان به افق فلسطین» در سطح کشور جنایات رژیم صهیونیستی در مستند «منهای ۷۵» پخش سریال «طلوع فجر» در اولین سالگرد عملیات طوفان الاقصی + تیزر «به افق فلسطین» یک برنامه پر مخاطب شجاعت و درایت تؤامان یک رهبر مستند «وداع با اسلحه» در کافه مستند ۲۴ ساعت به افق فلسطین؛ بزرگداشت سالگرد برنامه‌ای که تاریخ‌ساز شد از قانا تا بیروت روایت پیروزی مقاومت نبردی نهایی برای صهیونیست‌ها و مقاومت «مرزهای مقاومت» به کافه مستند رسید وقتی ترور جواب نمی‌دهد «نسیم حیات» روایتی از ۳۳ روز مجاهدت در برابر پنجمین ارتش قدرتمند دنیا روایت «قدر‌ مطلق» از یک جنایت رژیم صهیونیستی «قهرمانان مقاومت» با روایتی از شهید ابو مهدی المهندس به روی آنتن افق مستند اسرائیلیسم در کافه مستند تدارک ویژه شبکه افق در پی شهادت سیدحسن نصرالله راه او و هدف او جاری است فصل جدید سلام به آینده در راه است مستند بانو؛ روایتی از ایثارگری یک مادر شهید وقتی ثانیه شمار عمر صهیونیست‌ها چمشک می‌زند از تجهیزات بنجل غربی تا تشکیل یگان زرهی سپاه «سلام به آینده» چطور استعدادها را شناسایی کرد/ نخبگانی که کمتر دیدیم ویژه برنامه «جهان‌آرا» در هفته دفاع مقدس مروری بر زندگی علما در مستند «سعادتمندان» یادی از شهیدان کشوری و شیرودی در سریال «سیمرغ» اسناد منتشر نشده جنگ روی میز شبکه افق نجار زندگی؛ از چوب تا زندگی دوباره رنگ و بوی دفاع مقدس در مستندهای افق ّسفرنامه‌ای قرآنی به روی آنتن افق سیما هفته پایانی تابستان همراه با افق سیما بلوغ سینمای دفاع مقدس در دهه 90 تثبیت شد مستند ویژه شبکه افق در هفته وحدت

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها