مشاهده خبر

پنج شنبه 5 مرداد 1402

نفوذ مافیای بانک‌داری در تصمیم‌گیری‌های کلان!

سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس گفت: بانک‌ها هم در عرصه تصمیم‌گیری کشور نفوذ دارند هم از نظر علمی مسئولان کشور را قانع می‌کنند که اگر بانک‌ها را مجبور به پرداخت وام کنید، تورم در کشور زیاد می‌شود.

0

برنامه فرامتن با موضوعات اجتماعی و فرهنگی روز سه شنبه از شبکه افق پخش شد.

در بخش خبرهای خوب و امیدبخش این برنامه به خبرهای خوب 24 ساعت گذشته پرداخته شد که از جمله آن اخبار می‌توان به این خبرها اشاره کرد: آمادگی 50 موکب در قزوین برای خدمت رسانی به زائران اربعین، حمایت 3 میلیارد و پانصد میلیون تومانی به ایتام بروجردی، رشد 17.1 درصدی صنعت نسانی و 6 درصدی پوشاک در سال 1401

در بخش بعدی این برنامه به موضوع بانک‌داری و با حضور محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی به عنوان مهمان برنامه پرداخته شد.

وی گفت: در بحث تولید یکی از مهم‌ترین مسائل، بحث تامین مالی است که ما در مجلس طرحی را پیش می‌بریم که بتوانیم این موضوع تامین مالی را حل کنیم که در کشور ما تامین مالی بر دوش بانک‌ها است. در کشورهای دیگر بخشی از این تامین بر دوش بازارهای سرمایه است و بخشی را سرمایه‌گذاری خارجی دارد و ...

وی افزود: مشکلی که ما در دو دهه اخیر با آن مواجه هستیم، عدم کنترل و نظارت بر بانک‌ها است. در حوزه صنایع میانی و خرد به شدت مشکل داریم و بانک‌ها به این بخش‌ها با شرایط بسیار سختی وام می‌دهند.

وی گفت: واقعیت این است که کشور ما یک کشور بانک‌سالار است و اصولا کسانی که در حوزه بانکی هستند در تصمیم‌گیری پولی و مالی کشور موثر هستند و به این جهت ما به دنبال این نبودیم که بازار سرمایه را تقویت کنیم زیرا پول از بانک وارد بازار سرمایه می‌شود و بانک‌ها در این مورد متضرر می‌گردند.

زنگنه، سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی گفت: بانک‌ها هم در عرصه تصمیم گیری کشور نفوذ دارند. هم از نظر علمی مسئولان کشور را قانع می‌کنند که اگر بانک‌ها را مجبور به پرداخت وام کنید، تورم در کشور زیاد می‌شود.

وی افزود: وقتی شفافیت نیست، طبیعی است که بانک‌ها به روسای خودشان و شرکت‌هایی که خودشان مالک آن هستند، وام‌های کلان پرداخت کنند.

این نماینده مجلس افزود: تبصره 18 یکی از کارهای بسیار خوبی بود که ما در قانون بودجه 1400 گذاشتیم و دولت و وزارت اقتصاد هم از نیمه دوم سال آغاز کرد و حرکت بسیار خوبی بود که در عرصه تولید راه افتاد اما تا الان تسهیلاتی از تبصره 18 بودجه 1401 هنوز پرداخت نشده است.

در بخش میز فرهنگ و هنر به موضوع مستند حاج مرزوق و با حضور بابک مینایی، کارگردان این مستند به عنوان مهمان برنامه پرداخته شد.

وی درباره این مستند گفت: حاج مرزوق در سال 1329 فوت کرده و هرآنچه به دست ما رسیده است، شنیده‌هایی است که در اختیار است. مردم ایران برای اولین بار از او دعوت می‌کنند تا از عراق به ایران بیاید و او نمی‌پذیرد و یک سال بعد مجددا با اصرار مردم، دعوت آنان را می‌پذیرد تا بیاید و مراسم مذهبی و روضه خوانی و مداحی را به مردم ایران آموزش دهد.

آخرین اخبار

بازخوانی موقعیت ژئوپولیتیک یمن در «چرا یمن؟» مستندهای آدینه شبکه افق عملکرد سه ساله مدیریت شهری تهران روی میز جهان آرا «تازه نفس» با روایتی از نخبه قرآنی ایران صریح و شفاف با دبیر هیئت رئیس مجلس: ما هم باید پاسخگو باشیم «فرزند کبیر کوه»، روایتی از شهید هسته‌ای در شبکه افق سیما فصل دوم مجموعه مستند «رخ‌ مادر» به افق رسید «داستان کافی» با روایتی از مبارزات انقلابی آیت الله کافی انتخابات آمریکا و بایسته‌های سیاست خارجی واقع‌بینانه روایتی از راهکار شهید فخری‌زاده برای زیارت حرم سیدالشهدا(ع) از تبلیغ تا آبادانی، داستان یک طلبه در محروم‌ترین نقطه ایران مستندهای شبکه افق در دومین ماه تابستان؛ از زائر غریب کربلا تا بزرگراه همت و رخ مادر پخش مستند «شکارچی مجازی» با موضوع آزار و اذیت دختران و زنان «دل‌نوا» دل عاشقان حسین (ع) را تا کربلا می‌برد راهکارهای عملی برای زندگی سالم با محوریت طب سنتی در «انارستان» سومین قسمت ویژه برنامه «خیابان آزادی» به روی آنتن افق راز خوانش انقلاب اسلامی از سوژه‌ها مستند «اشک» روایتی متفاوت از سوگواری بر سالار شهیدان روایتی از شهید تاسوعا از قاب شبکه افق تله‌تئاتر «کاتب اعظم» تاسوعا و عاشورا پخش می‌شود روایت یکی از کهن‌ترین عزاداری محرم در مستند «آبی برای سقایی» گنجینه نواهای عاشورایی «مثل سرو» نمادی از حیات شهدا «سید معطر» ذاکری که تنها به عشق اهل بیت می‌خواند تدارک مستندهای ویژه شبکه افق برای ایام محرم افق محرمی سیما «گوهرشاد» به روی آنتن افق هفته عفاف و حجاب با ویژه برنامه «خیابان آزادی» در ستاد امر به معروف چه می‌گذرد؟ این است حقیقت غرب: بازداشت به خاطر چند پست در صفحه شخصی روایتی از کودتای نوژه در مستند «آنچه گذشت» روایتی از امید و توسل در مستند «فرشی برای رُستن» کار جهادی؛ مسیری امتحان پس داده پیش روی دولت چهاردهم شبکه افق در اولین روز محرم سیاه پوش می‌شود فصل اول «نجلا» در قاب افق «خانه‌های نورانی» با روضه‌های سید الشهدا (ع) مستندهای افق رنگ و بوی محرم گرفت مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها