مشاهده خبر

دو شنبه 2 مرداد 1402
انارستان

غذاهایی که مانع باروری می‌شوند!

برخی غذاها ذاتا برای دستگاه باروری مضر هستند، این غذاها به دستگاه باروری می‌چسبند و مانع از انجام درست کارهای طبیعی بدن می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به بادمجان، پنیرهای کش‌سان مانند پنیر پیتزا، تخم مرغ سرخ شده و گوشت اردک اشاره کرد.

1

برنامه انارستان با موضوع موانع بارداری و با حضور مهدی رشیدی، پزشک و متخصص طب سنتی به عنوان مهمان برنامه روز یکشنبه از شبکه افق پخش شد.

وی در این خصوص گفت: دستگاه باروری یکی از مهم‌ترین ابزارهای حیاتی و امید بخش به زندگی است که می‌تواند به سلامت جسمی، روانی و اجتماعی اثر بسیاری داشته باشد. دستگاه باروری در زنان و مردان مشابهت‌ها و تفاوت‌هایی دارند و پایه تشخیص در طب سنتی ایرانی بر پیه چند معیار است. یکی از آن موارد این است که دستگاه باروری در سلامت و تعادل هست یا خیر؟

وی افزود: این تعادل چه تاثیری دارد؟ فرض کنید ما نانی را در تنوری می‌خواهید بپزید و برای پخت نان باید یک دمای مشخصی وجود داشته باشد تا نان پخته شود. اگر حرارت این تنور کاهش یا افزایش پیدا کند، تاثیرات نادرستی برجا خواهد گذاشت. این وضعیت در دستگاه باروری نیز وجود دارد.

رشیدی گفت: واجب است تا هر خانوادهای به ویژه مادران برای دریافت سبک زندگی سالم به مراکزی مراجعه کند تا این آموزش‌ها را دریافت کند.

وی گفت: در سن باروری که از 15 تا 50 سالگی است، تغذیه بسیار مهم است و باید مراقب آن بود. در افرادی که سالم هستند، پیشگیری کردن اولویت دارد و در کسانی که بیمار هستند، به بهبود بیماری آن‌ها کمک می‌کند. یکی از غذاهایی که به شدت می‌تواند بر سلامت انسان اثر بگذارد، غذاهای آماده بیرون است یا غذاهای نیمه آماده است که اگر مرتب و مداوم استفاده شود بر سلامت دستگاه‌های باروری اثرگذار است. همچنین مواد افزودنی که در خوراکی‌ها وجود دارد، از جمله مواردی است که می‌تواند اثرگذار باشد. سوسی و کالباس، غذاهای کنسروی و کمپوت‌ها، غذاهایی که از قبل درست شده است و بعدا به دست ما می‌سد مانند بیسکوئیت‌ها و کلوچه‌ها باید مراقب بود.

این پزشک متخصص طب ستنی افزود: میوه‌های نرسیده و میوه‌هایی که خشک شده و به ان گوگرد اضافه شده است بسیار می‌تواند بر سلامت انسان اثر بگذارد.

وی گفت: برخی غذاها ذاتا برای دستگاه باروری مضر هستند. این غذاها به دستگاه باروری می‌چسبد و مانع از انجام درست کارهای خود می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به بادمجان، پنیرهای کش‌سانی مانند پنیر پیتزا، تخم مرغ سرخ شده، گوشت اردک اشاره کرد.

وی اشاره کرد: سه دلیل اصلی برای ناباروری وجود دارد: یکی طبیعت یا مزاج اندام‌اهی باروری است، دوم سوء تغییر هیئت یا شکل اندام باروری است مانند برخی از ورم‌ها، سوم افرادی هستند که دچار اختلال هستند.

وی افزود: اگر فرم و ظاهر دستگاه باروری و رحم در خانم‌ها در تعادل قرار بگیرد، بیش از 70 درصد احتمال باروری سالم و رفع مشکلات عدم باروری وجود خواهد داشت. کسانی که دارای سوء مزاج گرم رحمی هستند، خونی که در عادات ماهانه بیرون می‌آید، کم، غلیظ و رنگ سرخ یا سیاه می‌شود. بد بو می‌شود، فرد در اضطراب است، خشکی لب دارد. فردی که دارای سوء مزاج سرد رحمی است دارای این نشانه‌ها هستند: بند نیامدن خون و رقیق بودن آن.

آخرین اخبار

بازخوانی موقعیت ژئوپولیتیک یمن در «چرا یمن؟» مستندهای آدینه شبکه افق عملکرد سه ساله مدیریت شهری تهران روی میز جهان آرا «تازه نفس» با روایتی از نخبه قرآنی ایران صریح و شفاف با دبیر هیئت رئیس مجلس: ما هم باید پاسخگو باشیم «فرزند کبیر کوه»، روایتی از شهید هسته‌ای در شبکه افق سیما فصل دوم مجموعه مستند «رخ‌ مادر» به افق رسید «داستان کافی» با روایتی از مبارزات انقلابی آیت الله کافی انتخابات آمریکا و بایسته‌های سیاست خارجی واقع‌بینانه روایتی از راهکار شهید فخری‌زاده برای زیارت حرم سیدالشهدا(ع) از تبلیغ تا آبادانی، داستان یک طلبه در محروم‌ترین نقطه ایران مستندهای شبکه افق در دومین ماه تابستان؛ از زائر غریب کربلا تا بزرگراه همت و رخ مادر پخش مستند «شکارچی مجازی» با موضوع آزار و اذیت دختران و زنان «دل‌نوا» دل عاشقان حسین (ع) را تا کربلا می‌برد راهکارهای عملی برای زندگی سالم با محوریت طب سنتی در «انارستان» سومین قسمت ویژه برنامه «خیابان آزادی» به روی آنتن افق راز خوانش انقلاب اسلامی از سوژه‌ها مستند «اشک» روایتی متفاوت از سوگواری بر سالار شهیدان روایتی از شهید تاسوعا از قاب شبکه افق تله‌تئاتر «کاتب اعظم» تاسوعا و عاشورا پخش می‌شود روایت یکی از کهن‌ترین عزاداری محرم در مستند «آبی برای سقایی» گنجینه نواهای عاشورایی «مثل سرو» نمادی از حیات شهدا «سید معطر» ذاکری که تنها به عشق اهل بیت می‌خواند تدارک مستندهای ویژه شبکه افق برای ایام محرم افق محرمی سیما «گوهرشاد» به روی آنتن افق هفته عفاف و حجاب با ویژه برنامه «خیابان آزادی» در ستاد امر به معروف چه می‌گذرد؟ این است حقیقت غرب: بازداشت به خاطر چند پست در صفحه شخصی روایتی از کودتای نوژه در مستند «آنچه گذشت» روایتی از امید و توسل در مستند «فرشی برای رُستن» کار جهادی؛ مسیری امتحان پس داده پیش روی دولت چهاردهم شبکه افق در اولین روز محرم سیاه پوش می‌شود فصل اول «نجلا» در قاب افق «خانه‌های نورانی» با روضه‌های سید الشهدا (ع) مستندهای افق رنگ و بوی محرم گرفت مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها