مشاهده خبر

دو شنبه 2 مرداد 1402
انارستان

غذاهایی که مانع باروری می‌شوند!

برخی غذاها ذاتا برای دستگاه باروری مضر هستند، این غذاها به دستگاه باروری می‌چسبند و مانع از انجام درست کارهای طبیعی بدن می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به بادمجان، پنیرهای کش‌سان مانند پنیر پیتزا، تخم مرغ سرخ شده و گوشت اردک اشاره کرد.

1

برنامه انارستان با موضوع موانع بارداری و با حضور مهدی رشیدی، پزشک و متخصص طب سنتی به عنوان مهمان برنامه روز یکشنبه از شبکه افق پخش شد.

وی در این خصوص گفت: دستگاه باروری یکی از مهم‌ترین ابزارهای حیاتی و امید بخش به زندگی است که می‌تواند به سلامت جسمی، روانی و اجتماعی اثر بسیاری داشته باشد. دستگاه باروری در زنان و مردان مشابهت‌ها و تفاوت‌هایی دارند و پایه تشخیص در طب سنتی ایرانی بر پیه چند معیار است. یکی از آن موارد این است که دستگاه باروری در سلامت و تعادل هست یا خیر؟

وی افزود: این تعادل چه تاثیری دارد؟ فرض کنید ما نانی را در تنوری می‌خواهید بپزید و برای پخت نان باید یک دمای مشخصی وجود داشته باشد تا نان پخته شود. اگر حرارت این تنور کاهش یا افزایش پیدا کند، تاثیرات نادرستی برجا خواهد گذاشت. این وضعیت در دستگاه باروری نیز وجود دارد.

رشیدی گفت: واجب است تا هر خانوادهای به ویژه مادران برای دریافت سبک زندگی سالم به مراکزی مراجعه کند تا این آموزش‌ها را دریافت کند.

وی گفت: در سن باروری که از 15 تا 50 سالگی است، تغذیه بسیار مهم است و باید مراقب آن بود. در افرادی که سالم هستند، پیشگیری کردن اولویت دارد و در کسانی که بیمار هستند، به بهبود بیماری آن‌ها کمک می‌کند. یکی از غذاهایی که به شدت می‌تواند بر سلامت انسان اثر بگذارد، غذاهای آماده بیرون است یا غذاهای نیمه آماده است که اگر مرتب و مداوم استفاده شود بر سلامت دستگاه‌های باروری اثرگذار است. همچنین مواد افزودنی که در خوراکی‌ها وجود دارد، از جمله مواردی است که می‌تواند اثرگذار باشد. سوسی و کالباس، غذاهای کنسروی و کمپوت‌ها، غذاهایی که از قبل درست شده است و بعدا به دست ما می‌سد مانند بیسکوئیت‌ها و کلوچه‌ها باید مراقب بود.

این پزشک متخصص طب ستنی افزود: میوه‌های نرسیده و میوه‌هایی که خشک شده و به ان گوگرد اضافه شده است بسیار می‌تواند بر سلامت انسان اثر بگذارد.

وی گفت: برخی غذاها ذاتا برای دستگاه باروری مضر هستند. این غذاها به دستگاه باروری می‌چسبد و مانع از انجام درست کارهای خود می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به بادمجان، پنیرهای کش‌سانی مانند پنیر پیتزا، تخم مرغ سرخ شده، گوشت اردک اشاره کرد.

وی اشاره کرد: سه دلیل اصلی برای ناباروری وجود دارد: یکی طبیعت یا مزاج اندام‌اهی باروری است، دوم سوء تغییر هیئت یا شکل اندام باروری است مانند برخی از ورم‌ها، سوم افرادی هستند که دچار اختلال هستند.

وی افزود: اگر فرم و ظاهر دستگاه باروری و رحم در خانم‌ها در تعادل قرار بگیرد، بیش از 70 درصد احتمال باروری سالم و رفع مشکلات عدم باروری وجود خواهد داشت. کسانی که دارای سوء مزاج گرم رحمی هستند، خونی که در عادات ماهانه بیرون می‌آید، کم، غلیظ و رنگ سرخ یا سیاه می‌شود. بد بو می‌شود، فرد در اضطراب است، خشکی لب دارد. فردی که دارای سوء مزاج سرد رحمی است دارای این نشانه‌ها هستند: بند نیامدن خون و رقیق بودن آن.

آخرین اخبار

صنعت هزار توی خودرو در ایران: شرکت‌هایی که به جای ایمن‌سازی، گاوداری می‌کنند مجموعه مستند «خسته نباشید» به روی آنتن افق سیما مهرآفرین؛ روایتی جدید از بزرگراه همت سفر به اعماق ایران با شبکه افق؛ از رخ مادر تا پرده‌خوانی سینمای دفاع مقدس عقلانیت حسینی یا کارناوال حکومتی؟ بررسی جریان شناسی حوادث حوزه مروی از ابتدا تا کنون اگر بنیانگذار تلگرام به جای فرانسه در ایران دستگیر می‌شد، رسانه‌ها چه می‌کردند؟ پذیرایی از زائران عراقی حرم رضوی در «السلطان» فرشتگان؛ روایتی جدید از بزرگراه همت رازهای رهبری حزب الله به روی آنتن افق پخش مستندهای «قطعه‌ای از بهشت» و «السلطان» به مناسبت شهادت امام رضا(ع) مجموعه مستند «تجربه ماندگار» یک یادگاری برای روزگار آینده‌مان «ظهر داغ تابستان؛ خیابان پاستور» در شبکه افق روایتی متفاوت از شکل گیری حزب الله لبنان در مستند «حبیب مقاومت» داستان «الکترو دوستی» نوجوان کرمانی از قاب شبکه افق «یکه سوار»، داستان یک انقلابی ناشناخته «آقای دادستان» از شبکه افق «سفره داران» با روایتی از خادمی جانبازان دفاع مقدس «یک سال پاکی» برای زائر حسین(ع) شدن از اربعین تا مبارزه با طاغوت پهلوی؛ هفته‌ای پر بار با مستندهای شبکه افق یک قدم باقی ست تا آن اجتماع قلب‌ها چرا آمریکایی‌ها به دنبال آتش‌بس در مذاکرات دوحه نیستند؟ رونمایی از یک مستند چالشی و مطالبه‌گر/ کار بانک بنگاهداری نیست! مستند «تنبیه» به روی آنتن افق سیما/ چه تسلیحاتی انتظار رسیدن به خاک تل‌آویو را دارند؟ تناقض در رفتار بانک‌ها به روایت مستند «کار بانک بنگاه داری نیست!» کارنامه دولت سیزدهم در تامین کالاهای اساسی طلبه‌ای خلاق، مدرسه‌ای قرآنی؛ روایتی جدید از بزرگراه همت رونمایی مستند «کار بانک؛ بنگاه داری نیست!» در خبرگزاری مهر افق جدیدی از مستند‌ها را با شبکه افق تجربه کنید مستند «نومن» با روایتی از مسلمان شدن سه شهروند آلمانی «در برابر تاریکی»؛ معرفی اسطوره‌های ورزشی حامی فلسطین و ضد صهیونیسم جهانی روایتی از حذف مخالفین رژیم صهیونیستی در کافه مستند افق روایتی از کشتی گیر فوق سنگین آزاد کشورمان در تازه نفس باند تروریستی که دولتش می‌نامند! آیا می‌توانم یک ویژگی اخلاقی در خودم پیدا کنم که بسیار مهم باشد؟ «محرم دل» از افق دمشق روزهای داغ بعد از واقعه «خانه حنیفا» قصه امید در دل کوره‌های آجرپزی تاریخچه‌ای از مقاومت فلسطین در مستندهای هفتگی شبکه افق بررسی ابعاد مختلف ترور شهید اسماعیل هنیه آزادی غربی و نمایش عریان اباحه‌گری در افتتاحیه المپیک پاریس فصل دوم «نجلا» با یک ملودرام عاشقانه در قاب افق دستان کوچک، آینده‌ای بزرگ با «سلام به آینده» آنچه از عملیات مرصاد ناگفته مانده است کودک کار دیروز ، کارآفرین برتر امروز مستندهای شبکه افق از اقتصاد مقاومتی تا مفاخر ایران زمین روایتی از راهکار شهید فخری‌زاده برای زیارت حرم سیدالشهدا(ع) «داستان کافی» با روایتی از مبارزات انقلابی آیت الله کافی مستندهای آدینه شبکه افق بازخوانی موقعیت ژئوپولیتیک یمن در «چرا یمن؟»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها