مشاهده خبر

یک شنبه 1 مرداد 1402
فرامتن

تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری بر اساس سرانه

وقتی تعرفه خدمات پرستاری وارد سرانه بشود، عدد سقف و کفی وجود ندارد و بر اساس خدمتی که از سوی پرستار ارائه ‌می‌شود، بیمه مکلف به پرداخت است.

0

در بخش اول این برنامه به موضوع توهین به ساحت مقدس قرآن کریم و قرآن سوزی در سوئد پرداخته شد. مهمان این بخش از برنامه، سعید صلح میرزایی، پژوهشگر اندیشه امامین انقلاب بود. وی در این خصوص گفت: مدت‌ها است که شوق جوانان غربی به اسلام افزایش پیدا کرده است و این گرایش، روز به روز افزون‌تر می‌گردد حتی در انتخاب اسامی، نام «محمد» را برای خود برمی‌گزینند. از سوی دیگر دستگاه‌های وابسته به دشمن به منظور جلوگیری از این کارها تحرکاتی از خود نشان می‌دهند و تلاش می‌کنند با تحریک برخی جوانان فریب خورده، سرپوشی بر پیروزی‌های جبهه دشمن داشته باشند و مقابل محتوای انسانی قرآن کریم صف آرایی کنند.

وی افزود: هر زمان فتوحاتی برای جبهه مقاومت رخ می‌دهد، پیروزی‌هایی که برای جمهوری اسلامی اتفاق می‌افتد، نقاط افولی برای جریان غرب اتفاق می‌افتد، کارهایی که بلد هستند انجام دهند، فرافکنی‌هایی است که غرب در مقابل این اتفاقات از خود نشان می‌دهد و تلاش می‌کنند از برخی اتفاقات بزرگ حتی پیشگیری کنند.

در بخش بعدی این برنامه به موضوع تعرفه گذاری خدمات پرستاری و با حضور عباس عبادی، معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مهمان برنامه پرداخته شد.

وی گفت: حدود 15 سال از تصویب این قانون می‌گذرد و برای نخستین بار دولت سیزدهم حسب وعده‌ای که در انتخابات داده بود، خود را مصمم کرد تا این قانون را اجرا کند. از 5 هزار میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شده به این طرح، سازمان برنامه و بودجه، 3.5 هزار میلیارد تومان را اختصاص داد یعنی کمتر از 70 درصد تخصیص داده شد.

وی افزود: اولین اعتباری که برای این طرح اختصاص داده شد مربوط به اواخر آبان ماه سال گذشته است و ما هشت ماه از برنامه عقب بودیم تا آبان ماه که این طرح عملیاتی شد و به شکل علی الحساب به همکاران پرداخت شد.

عبادی گفت: پرداخت تعرفه پرستاری شامل دو جزء است. بخش اول، ضریب ریالی که سالانه برای همه کارشناسان پروانه‌دار شورای عالی بیمه تصویب می‌کند و عدد ثابتی است. جزء دوم مربوط به ارزش نسبی که هر خدمت پزشکی یا پرستاری دارد که بر اساس محل خدمت یا سختی کار که همکاران دارند، متفاوت است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: وقتی تعرفه وارد سرانه بشود، عدد سقف و کف ندارد و بر اساس خدمتی که ارائه شود، بیمه مکلف به پرداخت است. پرداخت‌ها بر اساس خدماتی است که پرستاران ارائه می‌دهند. ممکن است اشغال یک تخت در یک بیمارستان ظرفیت کامل خود را نداشته باشد و خدمتی که پرستار ارائه می‌دهد زیاد نباشد بنابراین تعرفه‌ای نیز که دریافت می‌کند به همین صورت خواهد بود و در بیمارستا دیگری ممکن است همکار دیگر خدمت زیادی را ارائه کند و بنابراین تعرفه‌ای که دریافت می‌کند بیشتر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در دولت گذشته وعده استخدام همکاران داده شده بود و ای کاش در همان موقع و بدون آزمون این وعده محقق می‌شد اما مسئولان وقت می‌گویند که ما این وعده را داده‌ایم و ظرفیت استخدام را در سه سال گذشته افزایش داده‌ایم و تقریبا سالانه 10 هزار نفر در سه سال گذشته استخدام داشته‌ایم.

در بخش میز فرهنگ و هنر به موضوع کتاب بینایی و با حضور امین بابازاده، نویسنده به عنوان مهمان برنامه پرداخته شد.

وی گفت: این کتاب درباره یاران امام حسین علیه‌السلام است که به همراهی اصحاب ایشان با حضرت امام حسین در واقعه عاشورا پرداخته است. داستان زندگی اصحاب هر کدام دارای معرفت‌هایی است. در زمان حرکت امام حسین علیه‌السلام به سمت کربلا، به این شکل نبوده است که ایشان با هرکس که ملاقات می‌کند، آن فرد به صورت هیجانی با امام همراهی کند بلکه نوع سلوک آنان به نحوی است که اتفاقا باید آنان را به کربلا برساند.

آخرین اخبار

روایتی از کودتای نوژه در مستند «آنچه گذشت» روایتی از امید و توسل در مستند «فرشی برای رُستن» کار جهادی؛ مسیری امتحان پس داده پیش روی دولت چهاردهم شبکه افق در اولین روز محرم سیاه پوش می‌شود فصل اول «نجلا» در قاب افق «خانه‌های نورانی» با روضه‌های سید الشهدا (ع) مستندهای افق رنگ و بوی محرم گرفت مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها