مشاهده خبر

پنج شنبه 22 تیر 1402

ترکیبی اعجاب‌انگیز برای درمان خستگی

توصیه‌های کاربردی یک پزشک طب سنتی درباره سندروم خستگی و کم خونی

0

برنامه انارستان روزهای دوشنبه طبق روال هر هفته به سوالات بینندگان اختصاص داشت و در این هفته دکتر حسن یوسفی، پزشک و محقق طب سنتی به سوالات پرتکرار پاسخ داد.

وی درباره راهکار درمانی ساییدگی گفت: درد زانو و ساییدگی متاسفانه بیشتر در میان خانم های ایرانی شایع است و آن به دلیل ورزش نکردن است. بهترین راه برای درمان ساییدگی افزایش فاصله بین زانو است و بعد از 6 ماه الی یک سال ترمیم غضروف انجام شود.

در درمان طب سنتی ما بعد از اینکه میزان فاصله بین دو استخوان زانو را چک کردیم، دو مرحله انجام میدیم نخست رگ گیری می کنیم و بعد با بادکش کردن و نرم کردن آن قسمت، زانو را به آرامی می کشیم تا بین استخوان فاصله بیافتد، سپس در مرحله دوم، مریض را به باشگاه های ورزشی ارجاع میدهیم تا بقیه درمان صورت بگیرد. بعد از این کار ما به بیمار، داروی سورنجان را برای رفع بلغم می دهیم. حتما سورنجان زیر نظر پزشک مصرف شود .چون ممنوعیت استفاده دارد. همینطور بهترین ماده طبیعی برای کاهش دردهای زانو و مفصلی سیر و موسیر است. بهتر است که سیر به صورت ترشی نباشد و تازه به همراه غذا میل بشود.

دکتر یوسفی درباره درمان کمر درد ها گفت: فصل بهار و تابستان فصل میوه های باد دار و سرد است. خوردن هلو، هندوانه، گیلاس، آلبالو و دوغ زیاد باعث ایجاد باد و اسپاسم عضلانی می شود. برای رفع باد و اسپاسم ها از ترکیب اسطوخودوس، گلپر، تخم شوید و اکلیل الملک (ناخونک) به صورت دمنوش صبح ها به همراه بادکش فیله های کمر، استفاده شود. (کسانی که فشار خون بالا دارند مصرف نکنند). برای جلوگیری از درد بعد از خوردن غذای باد دار، فلفل سیاه یا پودر زنجبیل را به همراه نبات و آب جوش مخلوط کنند و میل کنند.

این محقق طب سنتی درباره سندروم خستگی گفت: قبل از هر چیزی شخص باید ویزیت شود . به صورت کلی اگر شخص کم خونی داشته باشد؛ داروهای خون ساز توصیه را می کنیم. ترکیب هلیله، بلیله و آمله بسیار برای خونسازی خوب است و سریع جواب می دهد. اگر فرد دچار مشکلات اعصاب باشد که معمولا همراه با بی خوابی یا دیرخوابی و استرس است از این داروی بسیار خوب و مفرح استفاده کند.  ترکیب چهارتخمه قلبی شامل تخم شربتی، تخم فرنجمشک، تخم بادرنجبویه و تخم بالنگو را به میران مساوی ترکیب کنند و یک قاشق چایخوری با یک سیب درختی رنده شده، نصف استکان جوشانده گل گاوزبان، نصف استکان گلاب و نصف استکان عرق بیدمشک و نصف استکان عرق نعنا به مدت 15 روز تا یک ماه بعد از ظهرها استفاده کند.

دکتر یوسفی درباره سردرد ناشی از مشکل گوش میانی گفت: مشکلات گوش، بینی و چشم باعث سردرد و سرگیجه می شوند. اگر گوش میانی عفونت داشته باشد باید آنتی بیوتیک مصرف شود. اگر التهاب به علت سردی باشد برای کاهش التهاب زردچوبه، هواچوبه، زعفرون و ملک باد را پودر کنند همراه با زرده تخم مرغ مخلوط کنند و داخل گوش را پنبه بگذارند و این مواد را روی گوش ضماد کنند و شب تا صبح روی گوششان باشد، این دردهای ناشی از التهاب و سردی رفع می شود. علاوه بر این حتما باید بخور بینی استفاده شود.

وی درباره مشکل نفخ معده گفت: نفخ علل مختلف دارد. ما به مراجعینی که از نفخ رنج می برند توصیه میکنیم 30 روز باید برنامه غذاییشان را بنویسند تا مشخص شود مشکل در چه غذایی است. در افراد 60 ساله به بالا بعد از مدتی معده ضعیف می شود. ما توصیه می کنیم برای تقویت معده، هر روز صبح یک تکه گوشت گوسفند یا سنگدان مرغ را به خوبی بپزند و ناشتا به اندازه یک قوطی کبریت میل بکنند.

وی افزود: برای از بین رفتن کامل نفخ، در طی 15 یا 30 روز، روزی نصف استکان جوشانده شامل زنیان، زیره سیاه، رازیانه، هل سبز، کلپوره و آویشن را به نسبت مساوی مخلوط شود و یک قاشق غذاخوری به همراه نبات دم شود و صبح خورده شود. اگر گرمی کرد، نصف استکان عرق کاسنی و یا شاطره عصرها میل شود.

وی درباره دو مزاجه شدن فرد گفت: سخت ترین درمان ها مال دو مزاج هاست و در سن 50 و 60 سالگی اگر مزاج خشک شود مشکلات بیشتر می شود. نمیتوانیم مزاج اشخاص را عوض کنیم ولی می شود آن را تعدیل کرد. آن هم با خوردن مصلحات و گرفتن رژیم .

اگر کسی مزاج سرد دارد باید غذای گرم بخورد، اگر غذای سرد بخورد همراه آن حتما از زنجبیل یا دارچین استفاده کند. هر وقت قسمت بالای بدن گرم بود، اگر گرمی می خورید، حتما همراه آن آب یا شیر خورده شود.

آخرین اخبار

صنعت هزار توی خودرو در ایران: شرکت‌هایی که به جای ایمن‌سازی، گاوداری می‌کنند مجموعه مستند «خسته نباشید» به روی آنتن افق سیما مهرآفرین؛ روایتی جدید از بزرگراه همت سفر به اعماق ایران با شبکه افق؛ از رخ مادر تا پرده‌خوانی سینمای دفاع مقدس عقلانیت حسینی یا کارناوال حکومتی؟ بررسی جریان شناسی حوادث حوزه مروی از ابتدا تا کنون اگر بنیانگذار تلگرام به جای فرانسه در ایران دستگیر می‌شد، رسانه‌ها چه می‌کردند؟ پذیرایی از زائران عراقی حرم رضوی در «السلطان» فرشتگان؛ روایتی جدید از بزرگراه همت رازهای رهبری حزب الله به روی آنتن افق پخش مستندهای «قطعه‌ای از بهشت» و «السلطان» به مناسبت شهادت امام رضا(ع) مجموعه مستند «تجربه ماندگار» یک یادگاری برای روزگار آینده‌مان «ظهر داغ تابستان؛ خیابان پاستور» در شبکه افق روایتی متفاوت از شکل گیری حزب الله لبنان در مستند «حبیب مقاومت» داستان «الکترو دوستی» نوجوان کرمانی از قاب شبکه افق «یکه سوار»، داستان یک انقلابی ناشناخته «آقای دادستان» از شبکه افق «سفره داران» با روایتی از خادمی جانبازان دفاع مقدس «یک سال پاکی» برای زائر حسین(ع) شدن از اربعین تا مبارزه با طاغوت پهلوی؛ هفته‌ای پر بار با مستندهای شبکه افق یک قدم باقی ست تا آن اجتماع قلب‌ها چرا آمریکایی‌ها به دنبال آتش‌بس در مذاکرات دوحه نیستند؟ رونمایی از یک مستند چالشی و مطالبه‌گر/ کار بانک بنگاهداری نیست! مستند «تنبیه» به روی آنتن افق سیما/ چه تسلیحاتی انتظار رسیدن به خاک تل‌آویو را دارند؟ تناقض در رفتار بانک‌ها به روایت مستند «کار بانک بنگاه داری نیست!» کارنامه دولت سیزدهم در تامین کالاهای اساسی طلبه‌ای خلاق، مدرسه‌ای قرآنی؛ روایتی جدید از بزرگراه همت رونمایی مستند «کار بانک؛ بنگاه داری نیست!» در خبرگزاری مهر افق جدیدی از مستند‌ها را با شبکه افق تجربه کنید مستند «نومن» با روایتی از مسلمان شدن سه شهروند آلمانی «در برابر تاریکی»؛ معرفی اسطوره‌های ورزشی حامی فلسطین و ضد صهیونیسم جهانی روایتی از حذف مخالفین رژیم صهیونیستی در کافه مستند افق روایتی از کشتی گیر فوق سنگین آزاد کشورمان در تازه نفس باند تروریستی که دولتش می‌نامند! آیا می‌توانم یک ویژگی اخلاقی در خودم پیدا کنم که بسیار مهم باشد؟ «محرم دل» از افق دمشق روزهای داغ بعد از واقعه «خانه حنیفا» قصه امید در دل کوره‌های آجرپزی تاریخچه‌ای از مقاومت فلسطین در مستندهای هفتگی شبکه افق بررسی ابعاد مختلف ترور شهید اسماعیل هنیه آزادی غربی و نمایش عریان اباحه‌گری در افتتاحیه المپیک پاریس فصل دوم «نجلا» با یک ملودرام عاشقانه در قاب افق دستان کوچک، آینده‌ای بزرگ با «سلام به آینده» آنچه از عملیات مرصاد ناگفته مانده است کودک کار دیروز ، کارآفرین برتر امروز مستندهای شبکه افق از اقتصاد مقاومتی تا مفاخر ایران زمین روایتی از راهکار شهید فخری‌زاده برای زیارت حرم سیدالشهدا(ع) «داستان کافی» با روایتی از مبارزات انقلابی آیت الله کافی مستندهای آدینه شبکه افق بازخوانی موقعیت ژئوپولیتیک یمن در «چرا یمن؟»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها