مشاهده خبر

سه شنبه 13 تیر 1402

نامه قالیباف به همسر شهید در مورد لایحه عفاف و حجاب، بعد از پخش از شبکه افق

در پی پخش گفت‌وگوی همسر شهید مدافع حرم از شبکه افق و مطالبه او از رئیس مجلس برای تسریع در تصویب لایحه عفاف و حجاب، قالیباف در نامه‌ای به او پاسخ و وعده تصویب این قانون بعد از رفع ایرادات را داد.

1

«زینب پناهی هستم، همسر شهید مدافع حرم، حمیدرضا باب‌الخانی... من تو سن ۲۲ سالگی همسر شهید نشدم که تو جامعه با این پوشش ها رفت و آمد بشه...»

این بخشی از سخنان همسر شهید باب‌الخانی است که دو روز قبل، در قالب آیتم میان‌برنامه از شبکه افق پخش شد؛ او در این گفت‌وگو خطاب به محمد باقر قالیباف گفته بود: من به عنوان عضو کوچکی از خانواده شهدا از شما در جایگاه رئیس مجلس انقلابی می‌خواهم هر چه سریع‌تر و قاطعانه‌تر، لایحه حجاب و عفاف را با قوانین درست و بازدارنده تصویب کنید، دست دست کردن را کنار بگذارید چون ساعت‌ها و دقیقه‌ها مهم هستند و باید با کسانی که مغرض هستند برخورد شود.

روز گذشته، قالیباف مجلس در نامه‌ای به این همسر شهید پاسخ داد و نوشت: سخنان دغدغه‌مندانۀ شما را، که با انگیزه‌های الهی و انقلابی بیان کرده بودید، شنیدم. گرچه من به‌عنوان یک کارگزار جمهوری اسلامی مکلف هستم به تک‌تک مردم ایران پاسخگو باشم، اما برای ما، که شاهد عروج دوستان زیادی از هم‌رزمان خود بوده‌ایم، خانوادۀ شهدا جایگاه متفاوتی دارند. ما در هر شرایطی خود را بدهکار همیشگی خانوادۀ شهدا می‌دانیم... بیان دلسوزانۀ دغدغه‌های شما را فرصتی دیدم که پاسخی به نگرانی خانوادۀ شهدا در موضوع حجاب و عفاف بدهم.

او در ادامه خاطرنشان کرده است: به شما حق می‌دهم که نگران تأخیر در تصویب قانون برای حجاب و عفاف باشید. اما در نظر بگیرید که لایحه فقط یک ماه است که به دست مجلس رسیده است. ساده‌ترین کار برای ما تصویب دوفوریتی و چندروزۀ لایحۀ دولت بود، اما قبول کنید پیرامون لایحه بحث‌هایی جدی و انتقاداتی قابل‌توجه وجود دارد... لازم است برای آرامش خاطر شما و مردمی که نگران حفظ بنیان خانوادهٔ خود هستند، اطمینان دهم با برگزاری پرحجم و فوری جلسات کارشناسی در حضور خودم و کمیسیون‌های تخصصی مجلس و مرکز پژوهش‌ها، حتی یک روز در تصویب قانون حجاب تأخیر نخواهیم داشت و شما به‌زودی شاهد بررسی آن در مجلس خواهید بود.      

خواهر گرامی‌ام، به شما اطمینان می‌دهم که من پیروِ همان مرام رهبر انقلاب هستم که بدون ذره‌ای انفعال بی‌حجابی را حرام شرعی و سیاسی اعلام کردند و، در کنار آن، دختران کم‌حجاب را مخالف انقلاب و دین نمی‌دانند و حتی به حالات معنوی آن‌ها غبطه می‌خورند. به فضل الهی، قانونی تصویب خواهد شد که با عقلانیت انقلابی این دو رویکرد را، با مصوبات ایجابی مؤثر در کنار برخوردهای بازدارندهٔ بجا، لحاظ خواهد کرد تا ما شاهد تقویت بنیان خانواده‌های ایرانی باشیم.

 

آخرین اخبار

نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت» صله‌رحم و نماز اول وقت مهم‌ترین خصیصه اخلاقی برادرم بود مستند «جنون هسته‌ای» با افشای اسنادی از نتانیاهو به افق رسید پیشرفت خیره‌کننده‌ هسته‌ای ایران تنها در 3 سال چرا آمریکا برای آتش بس در غزه به تکاپو افتاده است؟ فصل پنجم مستند «بزرگراه همت» رونمایی شد تاکتیک‌ها و تکنیک‌های انتخاباتی؛ از غرب تا ایران هزینه و فایده مقاومت بیشتر است یا سازش؟

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها