مشاهده خبر

دو شنبه 5 تیر 1402

وام اجاره 30 میلیون تومانی برای دانشجویان متاهل!

در سال جدید کل مبلغی که به این صندوق برای اعطای وام، تجهیز خوابگاه‌ها، نوسازی و ... داده شده است 525 میلیارد تومان است که به هیج عنوان این مبلغ نمی‌تواند هیچ گونه مشکلی از مشکلات دانشجویان برطرف کند.

0

برنامه فرامتن با موضوع خوابگاه‌های متاهلی دانشجویی روز شنبه از شبکه افق پخش شد.

در بخش خبرهای خوب و امیدبخش این برنامه به خبرهایی از جمله ارائه خدمات پزشکی رایگان به هزار بیمار نیازمند در جزیر قشم، افتتاح خط لوله 65 کیلومتری گاز از دیزباد به تربت حیدریه، ساخت 1200 واحد مسکن روستایی برای مددجویان کمیته امداد لرستان و... پرداخته شد.

در بخش بعدی این برنامه به موضوع خوابگاه‌های دانشجویی متاهلی پرداخته شد. مهمان این بخش از برنامه مسعود گنجی، رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم بود.

وی گفت حدود 10 درصد از دانشجویان تحت حمایت صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، متاهل هستند که در گذشته به دلیل اینکه خدمات خوابگاه متاهلی برای دانشجویان روزانه بود در حال حاضر نیز دانشجویان متقاضی خوابگاه متاهلی نیز همین دانشجویان روزانه دولتی هستند.

وی افزود: مبلغ ودیعه مسکنی که به این دانشجویان در کلان شهرها داده می‌شود، مبلغ 30 میلیون تومان و برای دانشجویانی که در شهرهای کم جمعیت‌تر هستند 25 میلیون تومان اعطا می‌گردد.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: در سال جدید کل مبلغی که به این صندوق برای اعطای وام، تجهیز خوابگاه‌ها، نوسازی و ... داده شده است 525 میلیارد تومان است که به هیج عنوان این مبلغ نمی‌تواند هیچ گونه مشکلی از مشکلات دانشجویان برطرف کند.

در میز فرهنگ و هنر برنامه فرامتن به موضوع نوشت افزار پرداخته شد. مهمان این بخش از برنامه محمد یقینی، دبیر محمع فعالین نوشت افزار ایرانی بود. وی در خصوص فعالیت‌های این مجمع گفت: از حدود تقریبا 10 سال گذشته، نوشت افزارهای ایرانی در داخل کشور سهم 10 درصدی و بسیار اندکی داشت اما رفته رفته برخی از تولیدکنندگان به سمت تولید نوشت افزارهای ایرانی رفته و در حال حاضر تولیداتی مانند مداد، خودکار، پاک کن، دفتر، کیف و جامدادی خودکفا هستیم.

وی افزود: این جریان بدون مشارکت بخش دولتی و کاملا خصوصی انجام شده و این خودکفایی یک امتیاز بسیار مثبت و یک حرکت مهمی در این صعنت است.

یقینی افزود: ما در گذشته چیزی به عنوان سند نوشت افزار داخلی نداشتیم اما بعد از تاکیدات مقام معظم رهبری، تدوین سند نوشت افزار کشور از یک سال و نیم گذشته آغاز شد و مبنایی برای ریل گذاری‌های این صنعت به شمار می‌رود.

آخرین اخبار

روایتی از کودتای نوژه در مستند «آنچه گذشت» روایتی از امید و توسل در مستند «فرشی برای رُستن» کار جهادی؛ مسیری امتحان پس داده پیش روی دولت چهاردهم شبکه افق در اولین روز محرم سیاه پوش می‌شود فصل اول «نجلا» در قاب افق «خانه‌های نورانی» با روضه‌های سید الشهدا (ع) مستندهای افق رنگ و بوی محرم گرفت مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها