مشاهده خبر

دو شنبه 29 خرداد 1402

فریز کردن اسپرم، ربات به جامعه تحویل می‌دهد؟

پزشک و متخصص طب سنتی درباره فریز کردن اسپرم گفت: قطعا فریز کردن کار خوبی است اما وقتی این عمل صورت بگیرد خیلی از ژن‌های عاطفی اسپرم هم فریز و غیر فعال می‌شود.

0

 

برنامه انارستان یکشنبه با حضور دکتر علی اصغر زنده دل، پزشک و متخصص طب سنتی، با موضوع وضعیت ناباروری در مردان از شبکه افق پخش شد.

دکتر زنده دل درباره وضعیت ناباروری در کشور و جهان توضیحاتی ارائه کرد و گفت: طی تحقیق در کشور صورت گرفت؛ 1.2 درصد اشخاصی که ازدواج می کنند اقدام به باروری می کنند این در حالیست که 98.8 درصد این زوج ها برای باروری اقدام نمی کنند. زوجین در ابتدای زندگی و در سنین جوانی و سلامت جسم به بهانه لذت بردن از زندگی، این جنایت را در حق خودشان مرتکب می شوند. هر مقدار سن بالاتر رود؛ احتمال باروری سخت و پرهزینه می شود.

وی تاکید کرد: طبق آمارهای داخلی و جهانی متاسفانه میزان باروری در کل جهان به شدت کاهش یافته است و وضعیت آن تکان دهنده است.

زنده دل درباره فریز کردن اسپرم گفت: قطعا فریز کردن کار خوبی است اما وقتی این عمل صورت بگیرد خیلی از ژن های عاطفی اسپرم هم فریز و غیر فعال می شود . وقتی اسپرم فعال می شود این ژنها متاسفانه غیرفعال می ماند. در نتیجه بچه ای که به دنیا می آید، یک فرد عاری از احساسات است و  بعدها یک ربات به جامعه تحویل داده می شود نه انسان!

این پزشک درباره دلایل کاهش نرخ باروری در کشور و جهان گفت: تهدیدات مختلفی وجود دارد که می توان آن در 9 عنوان دسته بندی کرد که هر کدام سیبل هدف آن باروری است. اما مهمترین و پررنگ ترین آن ها بیان می کنم.  مهمترین تهدید در زندگی شهری، استرس بالا و دلشوره است. اولین جایی که فرد بر اثر استرس های از دست می دهد؛ نقطه قوت باروری است.

وی در ادامه تهدیدها گفت: دومین تهدید غذاست. عمدتا غذاهای فانتزی و نامطلوب؛ نقطه مهم تهدید برای سلامت، سلامت جنسی است. مساله غذا تا حدی تاثیر می گذارد که مرد دیگر احساس مردی نمی کند. استراحت ناکافی و کار زیاد به تضعیف قوای جنسی در مردان و زنان منجر می شود. تهدیدات دیگر شامل خوردن داروها و آرام بخش های شیمیایی که بدون استثنا همگی تهدید کننده سلامت جنسی هستند و روی زن ها بیشتر تاثیر میگذارند.

همچنین داشتن سبک زندگی ناسالم در همه ابعاد، افسردگی فردی و اجتماعی و دچار شدن به زندگی مجازی که تنهایی را ده برابر می کند.

وی درباره راهکارهای مقابله با این تهدیدها گفت: مدیریت سازماندهی شده توسط برنامه ریزان شهری خیلی از معضلات را برطرف می کند، برگزاری جشنواره های زندگی سالم. القای فکر سالم برای زندگی سالم و به طور کلی آگاهی بخشی نقش بسزایی خواهد داشت.

این متخصص طب سنتی در پایان به علل ناباروری در مردان اشاره کرد و گفت: سه علت اساسی در ناباروری مردان وجود دارد. علت اول، زنتیک و وراثت است که قابل کنترل نیست. دومین علت مشکلات غدد درون ریز بدن و اختلالات هورمونی است که قابل حل است و سومین علت وجودمشکل در بیضه ها؛ مشکل تولید اسپرم یا انتقال آن است. برای این مشکل الحمدلله طب سنتی راه های مختلفی برای درمانش دارد.

 

آخرین اخبار

بازخوانی موقعیت ژئوپولیتیک یمن در «چرا یمن؟» مستندهای آدینه شبکه افق عملکرد سه ساله مدیریت شهری تهران روی میز جهان آرا «تازه نفس» با روایتی از نخبه قرآنی ایران صریح و شفاف با دبیر هیئت رئیس مجلس: ما هم باید پاسخگو باشیم «فرزند کبیر کوه»، روایتی از شهید هسته‌ای در شبکه افق سیما فصل دوم مجموعه مستند «رخ‌ مادر» به افق رسید «داستان کافی» با روایتی از مبارزات انقلابی آیت الله کافی انتخابات آمریکا و بایسته‌های سیاست خارجی واقع‌بینانه روایتی از راهکار شهید فخری‌زاده برای زیارت حرم سیدالشهدا(ع) از تبلیغ تا آبادانی، داستان یک طلبه در محروم‌ترین نقطه ایران مستندهای شبکه افق در دومین ماه تابستان؛ از زائر غریب کربلا تا بزرگراه همت و رخ مادر پخش مستند «شکارچی مجازی» با موضوع آزار و اذیت دختران و زنان «دل‌نوا» دل عاشقان حسین (ع) را تا کربلا می‌برد راهکارهای عملی برای زندگی سالم با محوریت طب سنتی در «انارستان» سومین قسمت ویژه برنامه «خیابان آزادی» به روی آنتن افق راز خوانش انقلاب اسلامی از سوژه‌ها مستند «اشک» روایتی متفاوت از سوگواری بر سالار شهیدان روایتی از شهید تاسوعا از قاب شبکه افق تله‌تئاتر «کاتب اعظم» تاسوعا و عاشورا پخش می‌شود روایت یکی از کهن‌ترین عزاداری محرم در مستند «آبی برای سقایی» گنجینه نواهای عاشورایی «مثل سرو» نمادی از حیات شهدا «سید معطر» ذاکری که تنها به عشق اهل بیت می‌خواند تدارک مستندهای ویژه شبکه افق برای ایام محرم افق محرمی سیما «گوهرشاد» به روی آنتن افق هفته عفاف و حجاب با ویژه برنامه «خیابان آزادی» در ستاد امر به معروف چه می‌گذرد؟ این است حقیقت غرب: بازداشت به خاطر چند پست در صفحه شخصی روایتی از کودتای نوژه در مستند «آنچه گذشت» روایتی از امید و توسل در مستند «فرشی برای رُستن» کار جهادی؛ مسیری امتحان پس داده پیش روی دولت چهاردهم شبکه افق در اولین روز محرم سیاه پوش می‌شود فصل اول «نجلا» در قاب افق «خانه‌های نورانی» با روضه‌های سید الشهدا (ع) مستندهای افق رنگ و بوی محرم گرفت مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها