مشاهده خبر

یک شنبه 28 خرداد 1402

راهکارهای یک مرد جهادی برای احیای جهاد سازندگی

حاج حسین یکتا از فعالان جهادی کشورمان، مهمان برنامه شنبه شب جهان آرا بود و درباره جهاد سازندگی و راهکارهای احیای آن با امیرحسین ثابتی به گفت‌وگو نشست.

0

او در ابتدای این برنامه با اشاره به اینکه کار جهادی که برای خدا باشد تاثیرگذار است اظهار کرد: کار جهادی که برای خدا شروع شود و برای خدا، توقف در آن نیاید، تاثیرگذار هم خواهد بود، همان جهادی که طهرانی مقدم‌ها کردند و فناوری موشکی را بومی کردند.

یکتا افزود: خیلی از جوانان با همین کارهای جهادی، متحول شده‌اند و عشق خدمت پیدا می‌کنند و نقطه شروعش هم رفتن هجرت و رفتن به مناطق محروم است.

این فعال جهادی با اشاره به اینکه پایه‌ای همه کارهای جهادی در شرایط امروز، جهاد تبیین است و برکت آن به خودسازی و جهاد با نفس خاطرنشان کرد: حواسی که خودش پرت باشد، نمی‌تواند حواس‌ها را جمع کند!

به گفته او، فقط 9 میلیون نفر دانش‌آموز متوسط اول و دوم داریم که می‌توان هزاران کار جهادی و تربیتی برای آنها انجام داد چه اینکه دشمنان ما برای بچه‌های پیش دبستانی و ابتدایی برنامه ریخته‌اند.

حاج حسین یکتا با اشاره به کمرنگ شدن دروس پرورشی در مدارس عنوان کرد: معاونت پرورشی را حذف کردند و اولویت را فقط دادند به درس و کنکور، بعد هم کرونا آمد و همان هم تعطیل شد!

وی افزود: امروز نیاز به کار پرورشی و تربیتی داریم زیرا کار برای انجام دادن زیاد است، بدون کار مردمی و قول و قرار جمعی، نمی‌توانیم کار جهادی کنیم، نمی‌توانیم اسراف را محدود کنیم و فرهنگ عفاف و حجاب را نهادینه کنیم.

یکتا با تاکید بر اینکه امروز هر کس در هر حوزه‌ای که بخواهد می‌تواند کار جهادی انجام دهد گفت: ما به دنبال جهاد گام دوم هستیم.

به عقیده او، غیر از کار جهادی، نمی‌توان همه مردم را درگیر کرد چون وقتی کار جهادی است، خالصانه و آرمانی است بدون توجه به آرم و لوگوی فلان نهاد و فلان گروه

مأموریت بزرگ رهبری برای نوجوانان از نظر حاج حسین یکتا

یکتا تصریح کرد: امروز مأموریت بزرگی از طرف حضرت آقا برای نوجوانان صادر شده، ایشان حرف از افول قطعی آمریکا و اضمحلال حتمی اسرائیل سخن گفته‌اند.

او با بیان اینکه تفکر جهادی می‌تواند پیشقراول این جریان عظیم و سازنده باشد افزود: برای احیای جهاد سازندگی ابتدا باید پیشکسوتان این عرصه را به میدان آورد و آن روحیه و آن فضا را به کمک آنها در رسانه تبیین کرد.

یکتا خاطرنشان کرد: 130 هزار گروه جهادی ثبت شده در بسیج اقشار مختلف داریم که ظرفیت مهمی برای این کار به شمار می‌روند، در کنار اینها مجموعه‌های مردم‌نهاد مختلفی هم داریم که کار اجتماعی، خدماتی و جهادی انجام می‌دهند؛ مجموعه‌های فرهنگی، کانون‌های قرآنی و مذهبی و هیئت‌ها هم ظرفیت دیگری برای این مسئله به شمار می‌روند.

وضعیت شورای عالی جهاد به کجا رسیده است؟

این فعال جهادی با بیان اینکه شورای عالی جهاد، باید همرسان و تکمیل‌کننده مجموعه‌ها و گروه‌های جهادی باشد تصریح کرد: شورای عالی جهاد در دل دولت است بنابراین به دنبال طراحی مجموعه‌ای در خارج از مجموعه به نام «جهاد و پیشرفت» هستیم تا فارغ از دولت‌ها حلقه واسطی برای حرکت جریان‌های جهادی باشد.

به گفته او، اگر امروز آتش دشمن علیه ما سنگین است، به خاطر این است که در شب‌های قدر انقلاب هستیم و در نقطه رسیدن به قله‌ایم؛ از همه گردنه‌های تحریم و فشار اقتصادی عبور خواهیم کرد، در نقطه‌ای هستیم که دشمن دارد نابود می‌شود و نشانه‌های سیاسی و اقتصادی آن آشکار شده است.

آخرین اخبار

بازخوانی موقعیت ژئوپولیتیک یمن در «چرا یمن؟» مستندهای آدینه شبکه افق عملکرد سه ساله مدیریت شهری تهران روی میز جهان آرا «تازه نفس» با روایتی از نخبه قرآنی ایران صریح و شفاف با دبیر هیئت رئیس مجلس: ما هم باید پاسخگو باشیم «فرزند کبیر کوه»، روایتی از شهید هسته‌ای در شبکه افق سیما فصل دوم مجموعه مستند «رخ‌ مادر» به افق رسید «داستان کافی» با روایتی از مبارزات انقلابی آیت الله کافی انتخابات آمریکا و بایسته‌های سیاست خارجی واقع‌بینانه روایتی از راهکار شهید فخری‌زاده برای زیارت حرم سیدالشهدا(ع) از تبلیغ تا آبادانی، داستان یک طلبه در محروم‌ترین نقطه ایران مستندهای شبکه افق در دومین ماه تابستان؛ از زائر غریب کربلا تا بزرگراه همت و رخ مادر پخش مستند «شکارچی مجازی» با موضوع آزار و اذیت دختران و زنان «دل‌نوا» دل عاشقان حسین (ع) را تا کربلا می‌برد راهکارهای عملی برای زندگی سالم با محوریت طب سنتی در «انارستان» سومین قسمت ویژه برنامه «خیابان آزادی» به روی آنتن افق راز خوانش انقلاب اسلامی از سوژه‌ها مستند «اشک» روایتی متفاوت از سوگواری بر سالار شهیدان روایتی از شهید تاسوعا از قاب شبکه افق تله‌تئاتر «کاتب اعظم» تاسوعا و عاشورا پخش می‌شود روایت یکی از کهن‌ترین عزاداری محرم در مستند «آبی برای سقایی» گنجینه نواهای عاشورایی «مثل سرو» نمادی از حیات شهدا «سید معطر» ذاکری که تنها به عشق اهل بیت می‌خواند تدارک مستندهای ویژه شبکه افق برای ایام محرم افق محرمی سیما «گوهرشاد» به روی آنتن افق هفته عفاف و حجاب با ویژه برنامه «خیابان آزادی» در ستاد امر به معروف چه می‌گذرد؟ این است حقیقت غرب: بازداشت به خاطر چند پست در صفحه شخصی روایتی از کودتای نوژه در مستند «آنچه گذشت» روایتی از امید و توسل در مستند «فرشی برای رُستن» کار جهادی؛ مسیری امتحان پس داده پیش روی دولت چهاردهم شبکه افق در اولین روز محرم سیاه پوش می‌شود فصل اول «نجلا» در قاب افق «خانه‌های نورانی» با روضه‌های سید الشهدا (ع) مستندهای افق رنگ و بوی محرم گرفت مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها