مشاهده خبر

شنبه 27 خرداد 1402
برای سلامتی جنین

داروهای گیاهی را سر خود مصرف نکنید

یک پزشک طب سنتی در برنامه انارستان شبکه افق گفت: خوردن سرخود داروهای گیاهی خانم های باردار باعث بوجود آمدن مشکلات و آسیب های جدی در جنین می شود. خانم ها پیش از مصرف حتما از پزشک معالج خود اجازه بگیرند.

0

برنامه انارستان چهارشنبه با حضور الهام پارسا، پزشک و متخصص طب سنتی و با موضوع  آمادگی های قبل از بارداری برای والدین از شبکه افق پخش شد..
در این برنامه دکتر پارسا درباره گام های نخست پیش از بارداری صحبت کرد. وی گفت: طب سنتی همواره تاکید می کند که والدین حتما دو یا سه ماه قبل از بارداری آمادگی های لازم را انجام دهند. یکی از این آمادگی ها، اصلاح سبک غذایی پدر و مادر است. هر  دو والد باید پاکسازی بدن از طریق تغذیه و سالم خوری را شروع کنند.
وی افزود: ورزش از جمله اقداماتیست که باید فرد برای داشتن بدن سالم به آن توجه و عمل کند. منظور از ورزش، انجام ورزش های هوازی، ورزش های ذهنی مانند یوگا و پیاده روی است. حتما لازم نیست فرد فشار بالایی به خود و بدنش وارد کند، همین که صورتش مقداری قرمز شود، تپش قلبش بالا رود و تعرق صورت بگیرد کافیست. 
وی درباره پاکسازی با حجامت گفت: حجامت با توجه به شرایط بدنی شخص توصیه می شود و البته یکی از کارهاییست که افراط در آن باعث ضعف بدن و در نتیجه بوجود آمدن نتفه ضعیف می شود. 
پارسا درباره اهمیت مزاج و شناخت آن گفت: اصل مهم در طب سنتی، شناخت مزاج و سوء مزاج و اختلال آنها است. فرق بین مزاج و سوء مزاج فرق سلامت و بیماری است. هر کسی با هر مزاجی که دارد باید در حالت مزاجی خودش باشد و به سمت سوء مزاج نباشد. چون در صورت وجود اختلال در مزاج، مشکلات ناباروری ایجاد می شود. 
وی درباره زمان مراجعه به پزشک جهت بارداری گفت: با توجه به زندگی های امروزه و اشتغال و مشغولیت خانم ها، خانم ها باروری را به عقب می اندازند. اما چه در طب رایج و چه در طب سنتی توصیه می شود اگر زوجین مشکلاتی نداشته باشند، زودتر برای بارداری اقدام کنند. چرا که هر قدر زوجین جوانتر و سیستم های بدنشان جوانتر و سالم تر باشد مسلم است که فرزند سالم تری هم به دنیا می آورند.
وی درباره استفاده از داروهای جلوگیری از بارداری گفت: این داروها چه در طب رایج و چه طب سنتی اگر الزام و عسری برای مصرف آنها وجود نداشته باشد، پزشک آن را توصیه نمی کند. این داروها حتی پس از قطع شدن هم ممکن است باروری سخت و زمانبری را ایجاد کنند. گاها باعث ناباروری موقت هم می شوند. 
این پزشک تاکید کرد: تحرک برای توازن جریان خون در بدن لازم وضروری است . یکی از مسائل شایعی که بین مردم است بدن های گرم با دست و پاهای سرد است، علت اصلی آن بی تحرکی است. البته کم خونی و غیره تاثیرگذار است اما مساله ای که خیلی شایع است همان بی تحرکیست و جریان خون در بدن به صورت متوازن پخش نمی شود.
قدم بعدی در سبک زندگی، کنترل ورودی ها و خروجی های بدن است یعنی دفع خوب باشد، ادرار و عرق به اندازه باشد.  بعد از این رعایت اصول تغذیه و بهداشت تغذیه است. خوردن غذاهای کمک کننده به باروری مانند هویج، خورشت به، فسنجان بخصوص با بادم و کدو حلوایی. 
قدم های دیگر اصلاح سبک زندگی رعایت بهداشت خواب و خواب صحیح است. بدخوابیدن و کم خوابیدن علاوه بر اینکه جلوی آرامش را می گیرد باعث ایجاد اختلالات مزاجی می شود. 
وی درباره زمان های بد برای بارداری گفت: یکی دیگر از اقدامات قبل از بارداری، سلامت روان زوجین است.  داشتن استرس و اضطراب، افسردگی و دیگر اعراض نفسانی بر جنین تاثیر مستقیم دارد. بنابراین در دوره های پر استرس و بعد از بیماریها اقدام به بارداری نکنند. ضعف بدنی در سلول جنسی مستقیم بر روی بچه تاثیر میگذارد. 
وی تاکید کرد: قبل از بارداری در مصرف داروهای شیمیایی و گیاهی باید دقت شود. هر داروی گیاهی به هیچ عنوان استفاده نشود مثلا استفاده زیاد از زرشک و آب زرشک مشکلات جدی برای جنین ایجاد می کند. 
در بخش نان و نمک ، غذای کرمانی به نام استنابولی کرمانی تهیه شد که برای کسانی که 70 درصد روز تحرکی ندارند، مناسب بود.

آخرین اخبار

صنعت هزار توی خودرو در ایران: شرکت‌هایی که به جای ایمن‌سازی، گاوداری می‌کنند مجموعه مستند «خسته نباشید» به روی آنتن افق سیما مهرآفرین؛ روایتی جدید از بزرگراه همت سفر به اعماق ایران با شبکه افق؛ از رخ مادر تا پرده‌خوانی سینمای دفاع مقدس عقلانیت حسینی یا کارناوال حکومتی؟ بررسی جریان شناسی حوادث حوزه مروی از ابتدا تا کنون اگر بنیانگذار تلگرام به جای فرانسه در ایران دستگیر می‌شد، رسانه‌ها چه می‌کردند؟ پذیرایی از زائران عراقی حرم رضوی در «السلطان» فرشتگان؛ روایتی جدید از بزرگراه همت رازهای رهبری حزب الله به روی آنتن افق پخش مستندهای «قطعه‌ای از بهشت» و «السلطان» به مناسبت شهادت امام رضا(ع) مجموعه مستند «تجربه ماندگار» یک یادگاری برای روزگار آینده‌مان «ظهر داغ تابستان؛ خیابان پاستور» در شبکه افق روایتی متفاوت از شکل گیری حزب الله لبنان در مستند «حبیب مقاومت» داستان «الکترو دوستی» نوجوان کرمانی از قاب شبکه افق «یکه سوار»، داستان یک انقلابی ناشناخته «آقای دادستان» از شبکه افق «سفره داران» با روایتی از خادمی جانبازان دفاع مقدس «یک سال پاکی» برای زائر حسین(ع) شدن از اربعین تا مبارزه با طاغوت پهلوی؛ هفته‌ای پر بار با مستندهای شبکه افق یک قدم باقی ست تا آن اجتماع قلب‌ها چرا آمریکایی‌ها به دنبال آتش‌بس در مذاکرات دوحه نیستند؟ رونمایی از یک مستند چالشی و مطالبه‌گر/ کار بانک بنگاهداری نیست! مستند «تنبیه» به روی آنتن افق سیما/ چه تسلیحاتی انتظار رسیدن به خاک تل‌آویو را دارند؟ تناقض در رفتار بانک‌ها به روایت مستند «کار بانک بنگاه داری نیست!» کارنامه دولت سیزدهم در تامین کالاهای اساسی طلبه‌ای خلاق، مدرسه‌ای قرآنی؛ روایتی جدید از بزرگراه همت رونمایی مستند «کار بانک؛ بنگاه داری نیست!» در خبرگزاری مهر افق جدیدی از مستند‌ها را با شبکه افق تجربه کنید مستند «نومن» با روایتی از مسلمان شدن سه شهروند آلمانی «در برابر تاریکی»؛ معرفی اسطوره‌های ورزشی حامی فلسطین و ضد صهیونیسم جهانی روایتی از حذف مخالفین رژیم صهیونیستی در کافه مستند افق روایتی از کشتی گیر فوق سنگین آزاد کشورمان در تازه نفس باند تروریستی که دولتش می‌نامند! آیا می‌توانم یک ویژگی اخلاقی در خودم پیدا کنم که بسیار مهم باشد؟ «محرم دل» از افق دمشق روزهای داغ بعد از واقعه «خانه حنیفا» قصه امید در دل کوره‌های آجرپزی تاریخچه‌ای از مقاومت فلسطین در مستندهای هفتگی شبکه افق بررسی ابعاد مختلف ترور شهید اسماعیل هنیه آزادی غربی و نمایش عریان اباحه‌گری در افتتاحیه المپیک پاریس فصل دوم «نجلا» با یک ملودرام عاشقانه در قاب افق دستان کوچک، آینده‌ای بزرگ با «سلام به آینده» آنچه از عملیات مرصاد ناگفته مانده است کودک کار دیروز ، کارآفرین برتر امروز مستندهای شبکه افق از اقتصاد مقاومتی تا مفاخر ایران زمین روایتی از راهکار شهید فخری‌زاده برای زیارت حرم سیدالشهدا(ع) «داستان کافی» با روایتی از مبارزات انقلابی آیت الله کافی مستندهای آدینه شبکه افق بازخوانی موقعیت ژئوپولیتیک یمن در «چرا یمن؟»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها