مشاهده خبر

چهار شنبه 2 خرداد 1403

مردم دیگر تفاوت رئیس جمهور مردمی با دیگران را فهمیده‌اند

برنامه تلویزیونی «جهان آرا» سه‌شنبه شب یکم خردادماه با موضوع احیای دولت مردمی، دستاورد روشن شهید آیت الله رئیسی، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، سردار محمدی علی جعفری در برنامه حضور یافت؛ او با اشاره به خصوصیات بارز شخصیتی شهید رئیسی اظهار کرد: ویژگی برجسته شهید آیت‌الله رئیسی، اخلاص و تقوای ناشی از ایمان بالایش بود؛ عشق و علاقه‌ای هم که مردم به او داشته و دارند به خاطر همین دو مسئله است که هم در باطن و هم در ظاهرش مشهود بود، خصوصیاتی بارز برای یک مسئول ارشد حکومتی که باید خدا را در همه حال در نظر داشته باشد و رضایت مردم هم از همین طریق به دست می‌آید.

ریاست دو قوه هیچ تغییری در سطح زندگی رئیسی به وجود نیاورد

جعفری افزود: رئیسی در یک خانواده متوسط رو به پایین به دنیا آمد و رشد کرد، و جالب اینکه وقتی رئیس دو قوه این کشور بود، باز هم تغییری در زندگی‌اش به وجود نیامد.

اگر شهید موسوی مسئول حفاظت رئیسی نمی‌شد ارتباطات مردمی او در این سطح امکان‌پذیر نبود

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیةالله الاعظم گفت: بیش از 10 سال با شهید سید مهدی موسوی همراه بودم البته زمانی که نزد آیت‌الله رئیسی رفت باز هم ارتباطم با او قطع نشد؛ جالب اینکه خلق و خوی او شباهت زیادی با شهید رئیسی داشت.

او ادامه داد: برخی محدودیت‌ها به خصوص بعد از شرایط ابتدای انقلاب سبب شده مسئولان ارشد تا حدی از مردم جدا شوند ولی سردار شهید موسوی اعتقاد عمیقی به مردمی بودن داشت و جور بودن او با آیت‌الله رئیسی سبب حضور بی واسطه، نزدیک و مستمر رئیس جمهور با مردم شده بود.

مردمی بودن دولت رئیسی به خاطر باور حقیقی او به نقش مردم بود

جعفری خاطرنشان کرد: مردمی بودن دولت رئیسی، به اعتقاد و باور او در نقش‌آفرینی مردم برای حل مسائل و انجام وظایف دولت بر می‌گردد، همانطور که رهبری در بیانیه گام دوم بر این مسئله داشتند.

رئیسی باوری به مردم داشت که برخی روسای جمهور نداشتند

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیة الله عنوان کرد: اگر نقش‌آفرینی گسترده و سازمان‌دهی شده مردم در دوران دفاع مقدس نبود، خرمشهر آزاد نمی‌شد و معلوم نبود الان چه وضعیتی داشتیم؛ در تمام مسائل اجتماعی و امنیتی بعد از آن هم تا فتنه 1401 نقش مردم را در حل مشکل دیدیم؛ اعتقاد شهید آیت‌الله رئیسی به تاثیر مردم تعیین‌کننده بود در حالیکه این باور در برخی مسئولان حتی روسای قوه مجریه وجود نداشت.

رئیسی اولین رئیس جمهوری بود که شبکه دستیاران مردمی را ایجاد کرد

او با بیان اینکه تنها در دولت رئیسی بود که دستیاران مردمی در کنار او، وزرا، استانداران و حتی فرمانداران قرار گرفتند و اصولا شبکه دستیاران مردمی ایجاد شد گفت: نقش این دستیاران مردمی این است که ظرفیت‌های مردمی را که به صورت جهادی برای خدمت به جامعه آماده هستند شناسایی و آنها را برای حل مشکلات بسیج کنند.

زمینه مردمی‌سازی در دولت رئیسی ایجاد شد، تا رئیس جمهور بعدی چه تصمیمی بگیرد

جعفری تصریح کرد: بسترسازی حضور جدی مردم برای حل مشکلات در دولت رئیسی انجام شده و قطعا رئیس جمهور بعدی هم به این ریل‌گذاری اعتقاد خواهد داشت؛ مردم هم تفاوت یک رئیس جمهور با تقوا و مردمی را در مدیریت با دیگران دریافته‌اند و تشخیص آنها در انتخابات بعدی، در همین امتداد خواهد بود.

روسای جمهور قبل از رئیسی مردم را پای صندوق رأی می‌خواستند

او ادامه داد: روسای جمهور قبلی، بعد از جنگ، مردم را پای صندوق‌های رأی و راهپیمایی روز 22 بهمن مهم می‌دانستند در حالیکه مردم باید به صورت مستمر در سرنوشت خود دخیل باشند و مشارکت کنند، بسترسازی این مسئله دشوار است ولی باید در این زمینه تلاش شود.

آخرین اخبار

صنعت هزار توی خودرو در ایران: شرکت‌هایی که به جای ایمن‌سازی، گاوداری می‌کنند مجموعه مستند «خسته نباشید» به روی آنتن افق سیما مهرآفرین؛ روایتی جدید از بزرگراه همت سفر به اعماق ایران با شبکه افق؛ از رخ مادر تا پرده‌خوانی سینمای دفاع مقدس عقلانیت حسینی یا کارناوال حکومتی؟ بررسی جریان شناسی حوادث حوزه مروی از ابتدا تا کنون اگر بنیانگذار تلگرام به جای فرانسه در ایران دستگیر می‌شد، رسانه‌ها چه می‌کردند؟ پذیرایی از زائران عراقی حرم رضوی در «السلطان» فرشتگان؛ روایتی جدید از بزرگراه همت رازهای رهبری حزب الله به روی آنتن افق پخش مستندهای «قطعه‌ای از بهشت» و «السلطان» به مناسبت شهادت امام رضا(ع) مجموعه مستند «تجربه ماندگار» یک یادگاری برای روزگار آینده‌مان «ظهر داغ تابستان؛ خیابان پاستور» در شبکه افق روایتی متفاوت از شکل گیری حزب الله لبنان در مستند «حبیب مقاومت» داستان «الکترو دوستی» نوجوان کرمانی از قاب شبکه افق «یکه سوار»، داستان یک انقلابی ناشناخته «آقای دادستان» از شبکه افق «سفره داران» با روایتی از خادمی جانبازان دفاع مقدس «یک سال پاکی» برای زائر حسین(ع) شدن از اربعین تا مبارزه با طاغوت پهلوی؛ هفته‌ای پر بار با مستندهای شبکه افق یک قدم باقی ست تا آن اجتماع قلب‌ها چرا آمریکایی‌ها به دنبال آتش‌بس در مذاکرات دوحه نیستند؟ رونمایی از یک مستند چالشی و مطالبه‌گر/ کار بانک بنگاهداری نیست! مستند «تنبیه» به روی آنتن افق سیما/ چه تسلیحاتی انتظار رسیدن به خاک تل‌آویو را دارند؟ تناقض در رفتار بانک‌ها به روایت مستند «کار بانک بنگاه داری نیست!» کارنامه دولت سیزدهم در تامین کالاهای اساسی طلبه‌ای خلاق، مدرسه‌ای قرآنی؛ روایتی جدید از بزرگراه همت رونمایی مستند «کار بانک؛ بنگاه داری نیست!» در خبرگزاری مهر افق جدیدی از مستند‌ها را با شبکه افق تجربه کنید مستند «نومن» با روایتی از مسلمان شدن سه شهروند آلمانی «در برابر تاریکی»؛ معرفی اسطوره‌های ورزشی حامی فلسطین و ضد صهیونیسم جهانی روایتی از حذف مخالفین رژیم صهیونیستی در کافه مستند افق روایتی از کشتی گیر فوق سنگین آزاد کشورمان در تازه نفس باند تروریستی که دولتش می‌نامند! آیا می‌توانم یک ویژگی اخلاقی در خودم پیدا کنم که بسیار مهم باشد؟ «محرم دل» از افق دمشق روزهای داغ بعد از واقعه «خانه حنیفا» قصه امید در دل کوره‌های آجرپزی تاریخچه‌ای از مقاومت فلسطین در مستندهای هفتگی شبکه افق بررسی ابعاد مختلف ترور شهید اسماعیل هنیه آزادی غربی و نمایش عریان اباحه‌گری در افتتاحیه المپیک پاریس فصل دوم «نجلا» با یک ملودرام عاشقانه در قاب افق دستان کوچک، آینده‌ای بزرگ با «سلام به آینده» آنچه از عملیات مرصاد ناگفته مانده است کودک کار دیروز ، کارآفرین برتر امروز مستندهای شبکه افق از اقتصاد مقاومتی تا مفاخر ایران زمین روایتی از راهکار شهید فخری‌زاده برای زیارت حرم سیدالشهدا(ع) «داستان کافی» با روایتی از مبارزات انقلابی آیت الله کافی مستندهای آدینه شبکه افق بازخوانی موقعیت ژئوپولیتیک یمن در «چرا یمن؟»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها