مشاهده خبر

یک شنبه 15 مرداد 1402

آخرین تحولات زیرساختی برای سفر اربعین

برنامه فرامتن با موضوعات اجتماعی و فرهنگی، روز شنبه از شبکه افق پخش شد.

0

در بخش خبرهای خوب در 24 ساعت گذشته، به خبرهای امیدبخش در ایران اسلامی پرداخته شد که از جمله آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد: انجام 21 عمل جراحی چشم رایگان برای نیازمندان دزفول، تکمیل 498 طرح نیمه تمام در هرمزگان، افزایش 25 درصدی صادرات کالا از گمرک پرویزخان قصر شیرین.

در بخش میز فرهنگ و هنر به موضوع اربعین و با حضور حجت الاسلام سید محمد صادقی آرمان، مدیر راهبردی موکب خدام الحسین علیه السلام به عنوان مهمان برنامه پرداخته شد.

وی گفت: اربعین یک فناوری است. این مدل در هر نقطه‌ای از جهان برود موفق است علت هم آن است که در اربعین کسی مشکل مسکن ندارد. برای مثال موکب خدام الحسین یکی از خدماتی که ارائه می‌دهد اسکان روزانه 10 هزار نفر است. از دیگر نمونه‌هایی که اربعین دارد موضوع غذا و خوراک است. کسی در این مراسم گرسنه نمی‌ماند. موکب خدام الحسین روزانه 50 هزار غذای گرم در سه وعده تقدیم زوار می‌کند.

در بخش بعدی این برنامه به موضوع اربعین و تمهدات آن و با حضور سید مجید میراحمدی، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رییس ستاد اربعین به عنوان مهمان برنامه پرداخته شد.

وی گفت: وضعیت مرز تمرچین به لحاظ زیر ساختی بسیار خوب است و عزیزان ارامنه و اهل سنت آماده پذیرایی از زائران اربعین هستند و یک تحول غیر قابل وصفی در این منطقه اتفاق افتاده است و حدود 500 هزار نفر را آمادگی دارند که در ایام اربعین پذیرایی کنند.

وی افزود: کسانی که قصد خروج از هر مرزی را دارند باید در سامانه سماح اطلاع رسانی کنند و اگر تصمیم گرفتند که مرز خود را تغییر دهند مجددا باید در سامانه اعلام کنند تا با محدودیت مواجه نشوند و هدف از این کار این است تا با همکاری زائران، حجم خروج زوار از مرزها مدیریت شود.

میراحمدی افزود: زائران برای ورود به کشور نیز باید مرز ورودی و روز ورودی خود را نیز تعیین کنند. این کار به معنای این نیست که اگر تاریخ ورود جابجا شد، ما برخورد خاصی با زوار خواهیم داشت و تمام این کارهای برای مدیریت بهتر این زیارت است.

رییس ستاد اربعین افزود: در همکاری با عراق اتفاقات بسیار خوبی انجام شده است و حقیقتا همکاری‌های خیلی خوبی را شروع کردند و در حال انجام شده است. یکی از اقدامات مهمی که در مرز مهران اتفاق افتاده است افزایش گیت‌های خروجی به 150 است و فردی که قصد خروج از کشور را دارد در مرز اطلاعاتی که پلیس ایران دریافت می‌کند از فرد، مستقیما وارد سیستم طرف عراقی می‌شود و دیگر نیازی به ثبت مجدد اطلاعات نیست و این کار به سرعت تردد کمک شایانی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ما در موضوع حمل و نقل دو ساحت داریم. یکی طرف ایران و دیگری عراق است و یکی از کارهای خوبی که امسال انجام شده است ایجاد یک قرارگاه مشترک بین ایران و عراق است که یکی از خدماتی که ارائه می‌شود موضوع حمل و نقل است. همچنین در خصوص افزایش ناوگان حمل و نقل برای زیارت اربعین آنچه که توافق شده است، اجاره 600 دستگاه از طرف ترکیه است که حدود 300 دستگاه نیز وارد کشور شده است. جلسات متعددی با تاکسی‌های اینترنتی شده است و ظرفیت بیش 100 هزار دستگاه خودرو شخصی برای حمل و نقل در نظر گرفته شده است که اگر قیمت‌ها ثابت بماند از سوی این ارگان‌ها، می‌توانند به زائران خدمت رسانی کنند.

آخرین اخبار

روایتی از کودتای نوژه در مستند «آنچه گذشت» روایتی از امید و توسل در مستند «فرشی برای رُستن» کار جهادی؛ مسیری امتحان پس داده پیش روی دولت چهاردهم شبکه افق در اولین روز محرم سیاه پوش می‌شود فصل اول «نجلا» در قاب افق «خانه‌های نورانی» با روضه‌های سید الشهدا (ع) مستندهای افق رنگ و بوی محرم گرفت مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها