مشاهده خبر

پنج شنبه 16 آذر 1402

معرفی مستندهای آدینه هفته شبکه افق

در پایان این هفته، مجموعه‌ای از مستند‌های تک قسمتی یا مجموعه مستند با موضوعات اجتماعی، علمی، فرهنگی و تاریخی از شبکه افق سیما پخش می‌شود.

0

مجموعه مستند "سرداران روستا" در مورد ایثارگران و فرماندهانی است که در دوران دفاع مقدس، از روستاهای کشورمان به جبهه ها شتافتند و فداکاری و جانبازی را در سرزمین های نور مشق کردند. در ششمین قسمت، با محمود تاجیک آشنا خواهیم شد که اهل روستای علی آباد از توابع ورامین است؛ او هم اکنون به شغل گلخانه داری اشتغال دارد و از این طریق امرار معاش می کند. حسین همایونفر تهیه کننده و پناه بر خدا رضایی کارگردان این مجموعه مستند هستند که ششمین قسمت آن را می توانید پنجشنبه ساعت 17:30 و تکرار آن را روز بعد ساعت 3 بامداد از شبکه افق تماشا کنید.

مستند «ضد» که به سراغ نقد جدی مظاهر مدرنیته رفته است، در فصل سوم تلاش دارد از تسلط زیست مجازی بر زندگی انسان‌ها بگوید. قسمت اول فصل سوم با عنوان «گرداب تربیت»، مروری بر شیوه‌های تربیت فرزند از گذشته تا روزگار مدرن، تاثیرات سبک زندگی جدید، رسانه‌ها و ... بر روش‌های تربیت فرزند و اتفاقاتی را که موجب شده است تربیت فرزند در ذهن بسیاری از والدین پُردردسر و سخت به نظر برسد، بیان می‌کند.

علاقه مندان می‌توانند این مستند را پنجشنبه ساعت 19 و تکرار آن را روز بعد ساعت 9 صبح و 14 از قاب افق سیما به تماشا بنشینند.

مستند «پرچمدار» به نویسندگی و کارگردانی محمد شلتوکی با روایت‌هایی دست اول از قدرت پهپادی ایران و ناگفته‌هایی درباره ساخت و استفاده از این امکان ویژه جمعه  ساعت 13 به روی آنتن افق سیما می‌رود.

«بی واسطه» عنوان مستند دیگری است که سری دوم آن جمعه ساعت ۱۶ ازشبکه افق پخش می‌شود. این مجموعه با اجرای محمد دلاوری و تهیه کنندگی سیدعلی صدری نیا در هر قسمت سراغ یک موضوع چالشی و دغدغه مند می‌رود. محمد دلاوری در این برنامه ماجراجویی‌های جدیدی را در بازگشت به آنتن تلویزیون تجربه کرده است.

مجموعه مستند «پا به ماه» شهر به شهرو روستا به روستا لحظات خاص و به یادماندنیِ روز‌های آخر بارداری، روز تولد را به تصویر کشیده است. مستند «پا به ماه» قصه‌ی روز‌هایی از زندگی آدم‌هایی‌ست که پر از انتظار، نگرانی، عشق، ترس و صبر است. مجموعه مستند «پا به ماه» با موضوع زمان بارداری مادران و تولد‌های خاص است که جمعه‌ ساعت 17:30 به روی آنتن شبکه افق می‌رود. همچنین تکرار این مجموعه مستند روز بعد ساعت 9 صبح و 15 عصر به روی آنتن می‌رود.

مستند «ایرانگرد» جمعه این هفته ساعت ۲۲ پخش خواهد شد؛ این مستند نگاهی متفاوت در معرفی طبیعت بکر شهر‌های مختلف کشور و زندگی در میان عشایر و مردمان ییلاقی و غارنشین شهر‌ها و روستا‌های ایران برای مخاطبان دارد.

آخرین اخبار

بازخوانی موقعیت ژئوپولیتیک یمن در «چرا یمن؟» مستندهای آدینه شبکه افق عملکرد سه ساله مدیریت شهری تهران روی میز جهان آرا «تازه نفس» با روایتی از نخبه قرآنی ایران صریح و شفاف با دبیر هیئت رئیس مجلس: ما هم باید پاسخگو باشیم «فرزند کبیر کوه»، روایتی از شهید هسته‌ای در شبکه افق سیما فصل دوم مجموعه مستند «رخ‌ مادر» به افق رسید «داستان کافی» با روایتی از مبارزات انقلابی آیت الله کافی انتخابات آمریکا و بایسته‌های سیاست خارجی واقع‌بینانه روایتی از راهکار شهید فخری‌زاده برای زیارت حرم سیدالشهدا(ع) از تبلیغ تا آبادانی، داستان یک طلبه در محروم‌ترین نقطه ایران مستندهای شبکه افق در دومین ماه تابستان؛ از زائر غریب کربلا تا بزرگراه همت و رخ مادر پخش مستند «شکارچی مجازی» با موضوع آزار و اذیت دختران و زنان «دل‌نوا» دل عاشقان حسین (ع) را تا کربلا می‌برد راهکارهای عملی برای زندگی سالم با محوریت طب سنتی در «انارستان» سومین قسمت ویژه برنامه «خیابان آزادی» به روی آنتن افق راز خوانش انقلاب اسلامی از سوژه‌ها مستند «اشک» روایتی متفاوت از سوگواری بر سالار شهیدان روایتی از شهید تاسوعا از قاب شبکه افق تله‌تئاتر «کاتب اعظم» تاسوعا و عاشورا پخش می‌شود روایت یکی از کهن‌ترین عزاداری محرم در مستند «آبی برای سقایی» گنجینه نواهای عاشورایی «مثل سرو» نمادی از حیات شهدا «سید معطر» ذاکری که تنها به عشق اهل بیت می‌خواند تدارک مستندهای ویژه شبکه افق برای ایام محرم افق محرمی سیما «گوهرشاد» به روی آنتن افق هفته عفاف و حجاب با ویژه برنامه «خیابان آزادی» در ستاد امر به معروف چه می‌گذرد؟ این است حقیقت غرب: بازداشت به خاطر چند پست در صفحه شخصی روایتی از کودتای نوژه در مستند «آنچه گذشت» روایتی از امید و توسل در مستند «فرشی برای رُستن» کار جهادی؛ مسیری امتحان پس داده پیش روی دولت چهاردهم شبکه افق در اولین روز محرم سیاه پوش می‌شود فصل اول «نجلا» در قاب افق «خانه‌های نورانی» با روضه‌های سید الشهدا (ع) مستندهای افق رنگ و بوی محرم گرفت مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها