برنامه 360 درجه روز پنجشنبه با موضوع بازیهای تعاملی از شبکه افق پخش شد.
اولین بازیهای رایانهای به صورت بازیهای ساده ورزشی بودند اما بعدها و با عوض شدن سلیقه کاربرها، به بازیهای اکشن ساده تبدیل شدند. شرکتهای بازی سازی برای جذاب کردن و پر پول کردن جیب خودشان به سمت بازیهای اول شخص اکشن رو آوردند زیرا فهمیدند که این بازیها مثل سایر بازیهای تعاملی برای کاربر قدیمی و تکراری نمیشوند.
داستان این بازیها در آغاز به این صورت بود که شخصیت اول این داستان فردی با شخصیت سفید و انسانی خوب بود اما در بازیهای بعدی به سمت خاکستری شدن نقش این شخصیتها رفتند. این بازیها به صورت اول شخص بودند و در آن یک شخص بازی میکرد.
بعدها و برای جذابتر شدن این بازیها ایده ساخت بازیهای تعاملی که چندین نفر در یک بازی با یکدیگر بازی کنند، ایجاد شد.
انتخاب کردن پایان بازی و نحوه به پایان رسیدن بازیهای تعاملی ویژگی بارز این نوع از بازیها بود که به کاربر این اجازه را میداد به هر صورتی که میخواهد بازی را به اتمام برساند.
این انتخابها در بازیهای منتشر شده جدید افزایش پیدا کرده و به این صورت است که کاربر میتواند یک شخصیت را از ابتدا و به هر نحوی که میخواهد طراحی و بسازد.
شرکتهای بازی سازی با دادن حق انتخابهای متفاوت به مخاطب، مدت زمان بازی کاربرها خصوصا جوانان و نوجوانان را از دو ساعت به چند ده ساعت افزایش دادند.