مشاهده خبر

دو شنبه 8 خرداد 1402
انارستان

برای جلوگیری از ناباروری مراقب لباس پوشیدنتان باشید!

برنامه «انارستان» یکشنبه این هفته با حضور دکتر مهدی رشیدی با موضوع ناباروری از شبکه افق پخش شد.

4

مهدی رشیدی پزشک و متخصص طب سنتی در ویژه برنامه انارستان روز یکشنبه درباره اهمیت دستگاه باروری توضیحاتی ارائه کرد.

به گفته وی دستگاه باروری یکی از اندام‌های رئیسه بدن است که باعث بقای نسل انسان می‌شود.

او با تاکید بر عدم وجود آگاهی بخشی و آموزش اصولی درباره دستاه باروری انسان در جامعه گفت: در طی سال های تدریس و طبابت به این نتیجه رسیدم که مردم ما اطلاعات پراکنده و زیاد درباره دستگاه تولید مثل دارند که این اطلاعات نامناسب و کاها نادرست و غیر واقعی هستند.

رشیدی با تاکید بر لزوم شناخت ساختمان و عملکرد دستگاه باروری فرد و همسرش خاطرنشان کرد: گاهی رفتارهایی که در دوران عادت ماهانه زنان اتفاق می‌افتد موجب مشکلات زیادی از جمله ناباروری می‌شود.  

وی افزود: شرکت در  کلاس‌های قبل از ازدواج بسیار مهم است، این کلاس ها آموزش‌های بسیار مفید در رابطه با دستگاه تولید مثل، رفتار با شریک زندگی و شناخت بیماری‌ها روابط زناشویی ارائه می‌دهند.

این متخصص طب سنتی تاکید کرد: جنس لباس‌هایی که فرد برای پوشش انتخاب می‌کند می تواند بر سلامت جسم و دستگاه باروری تاثیرگذار باشد، استفاده از لباس‌های متناسب با اقلیم بومی که هر فرد در آن زندگی می‌کند و نپوشیدن لباس‌های تنگ و چسبان و پلاستیکی می‌تواند مانع ابتلا به ناباروری و عفونت‌های مختلف دستگاه ناباروری شود.

رشیدی با اشاره به اهمیت ازدواج و فرزندآوری گفت: انسان با ازدواج کامل می‌شود اما با فرزندآوری و تربیت یک انسان خوب کامل‌تر خواهد شد.

وی همچنین به بیماری‌های مربوط به سیستم تناسلی اشاره کرد و گفت: اختلالات زیادی بر این دستگاه وارد می شود که با آگاهی میتوان آنها را کاهش داد.

اختلال تخمدان پلی کیستیک، دردهای دوره قاعدگی، خونریزی‌ها و نازایی و ناباروری از جمله این اختلالات بود که در برنامه بعدی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در بخش صحت و سقم ویژه برنامه انارستان، استاد رامین تاج بخش به معرفی گل گندم که به گفت وی یک داروخانه تمام عیار است، پرداخت.

تاج بخش درباره این گل گفت: گل گندم ، یکی از گیاهان طب سنتی بسیار مرغوب است. جزو گیاهان بسیار نادری است که  اعماق بدن از جمله اعضای رئیسه یعنی کبد و معده و غیره  را پاکسازی میکند . ویژگی دیگری که این گیاه دارد پاکسازی مفاصل است .

وی درباره نحوه استفاده از این گل گفت: از خواص این گل به دو صورت جوشانده و روغن می توان استفاده کرد . روغن آن را برای بهبود درد مفاصل و پاکسازی آنها و جوشانده را برای پاکسازی اعضای رئیسه بدن کبد و معده، توصیه می کنیم.

در بخش آیت و روایت سید سعید اسماعیلی پزشک و متخص طب سنتی، درباره اهمیت خوردن نمک قبل و بعد از اتمام غذا صحبت کرد.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) در توصیه ای به امیرالمؤمنین درباره خوردن نمک پیش و بعد از غذا گفت: با خوردن نمک پیش از شروع غذا میکروب هایی که در دهان وجود دارد، از بین میرود و همراه غذا وارد معده نمیشوند، و بعد از اتمام غذا خوردن نمک باعث سهولت عمل هضم و تغییر طعم دهان می شود.

انارستان، ویژه برنامه طب سنتی شبکه افق است که شنبه تا چهارشنبه ساعت 16 و به صورت زنده با اجرای عترت افشار و آرمان غفاریان روی آنتن می‌رود.

آخرین اخبار

با «جهان به افق فلسطین» به پویش شاد بپیوندید «غیبت موجه» با روایتی از دانش آموز شهید مزایده انگشتر سیدحسن نصرالله به نفع مردم لبنان + فیلم افشای دروغ‌های صهیونیستی برای نسل نو مزد خدمت یک خادم کافه مستند به صرف یک فنجان تحلیل «خوبان عالم» روایتی از دو شهید شاهچراغ آیا حماس در معادلات آینده فلسطین نقش خواهد داشت؟ زندگی شهیدِ نخبه «شاه‌چراغ» از قاب افق سیما شبکه افق سیما با روایتی از شهدای شاهچراغ مستند "بهنام 30 سال بعد" روایت زندگی و شهادت بهنام محمدی مقاومت نه یک گروه که یک فرهنگ است روایتی مستند از شهدای غیرایرانی سوریه مستند «شباهنگ» برای اولین بار به آنتن سیما رسید همه چیز درباره کریدور IMEC؛ برنامه ایران چیست؟ «خانه پوچ» برای اولین بار به آنتن افق رسید «زیتون سرخ» از امروز روی آنتن افق سیما رنگ و بوی مقاومت در مستندهای افق روایت مستند یک دفاع تاریخ‌ساز روایت ۲۴ ساعت با «به افق فلسطین» مجموعه مستند «باروت و بیروت» روایتی از نبرد این روزها در ضاحیه آیا حزب‌الله بعد از ترور فرماندهان دچار مشکل خواهد شد؟ «به افق فلسطین» از طوفان الاقصی تا وعده صادق همانندی این روزهای لبنان با تابستان ۱۳۶۰ طوفان الاقصی و موج بیداری دینی در دنیای اسلام نماهنگ «به افق فلسطین» در سالگرد ۷ اکتبر منتشر شد یک سال از تولد «به افق فلسطین» تلویزیون می‌گذرد شبکه افق حضور سردار قاآنی را در برنامه «به افق فلسطین» تکذیب کرد اکران کمپین محیطی «جهان به افق فلسطین» در سطح کشور جنایات رژیم صهیونیستی در مستند «منهای ۷۵» پخش سریال «طلوع فجر» در اولین سالگرد عملیات طوفان الاقصی + تیزر «به افق فلسطین» یک برنامه پر مخاطب شجاعت و درایت تؤامان یک رهبر مستند «وداع با اسلحه» در کافه مستند ۲۴ ساعت به افق فلسطین؛ بزرگداشت سالگرد برنامه‌ای که تاریخ‌ساز شد از قانا تا بیروت روایت پیروزی مقاومت نبردی نهایی برای صهیونیست‌ها و مقاومت «مرزهای مقاومت» به کافه مستند رسید وقتی ترور جواب نمی‌دهد «نسیم حیات» روایتی از ۳۳ روز مجاهدت در برابر پنجمین ارتش قدرتمند دنیا روایت «قدر‌ مطلق» از یک جنایت رژیم صهیونیستی «قهرمانان مقاومت» با روایتی از شهید ابو مهدی المهندس به روی آنتن افق مستند اسرائیلیسم در کافه مستند تدارک ویژه شبکه افق در پی شهادت سیدحسن نصرالله راه او و هدف او جاری است فصل جدید سلام به آینده در راه است مستند بانو؛ روایتی از ایثارگری یک مادر شهید وقتی ثانیه شمار عمر صهیونیست‌ها چمشک می‌زند از تجهیزات بنجل غربی تا تشکیل یگان زرهی سپاه «سلام به آینده» چطور استعدادها را شناسایی کرد/ نخبگانی که کمتر دیدیم

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها