مشاهده خبر

پنج شنبه 14 اردیبهشت 1402

یوسفی: جمعیت شرق و غرب ایران با سیاست‌های اشتباه در حال خالی شدن است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در برنامه عیار شبکه افق گفت: با سیاست های اشتباه، شرق و غرب کشور خالی از جمعیت شده یا در حال خالی شدن است، نمی توان همه مردم را در تهران و کلانشهرها جمع کرد.

0

به گزارش روابط عمومی شبکه افق، مجتبی یوسفی در بخش گفت‌وگوی ویژه‌ی برنامه تلویزیونی عیار که سه‌شنبه شب روی آنتن زنده شبکه افق رفت با اشاره به اینکه نظر مجلس به صراحت، اختصاص 20 درصد تسهیلات کل کشور به مسکن است اظهار کرد: دلیل این امر آن است که مسکن حوزه پیشران در اقتصاد است ولی برخی معتقدند این مسئله موجب تورم می شود که مورد قبول ما نیست.

وی افزود: زمانی که وام مسکن داده می شد، بازارهای موازی رونق نگرفتند بلکه همین بازار مولد مسکن رونق داشت.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طی دو سال گذشته، در بهترین حالت 150 هزار میلیارد تومان تسهیلات مسکن داده شده است گفت: دستگاه های عمومی و دولتی، اگر زمین دارند یا برای مولدسازی در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند یا برای کارکنان خودشان، مسکن بسازند.

وی ادامه داد: از 4 میلیون واحد مسکن مهر، یک میلیون واحد توسط تعاونی ها ساخته شد که همان ها به مشکل خوردند و هنوز درگیر 100 هزار واحد از آنها هستیم.

یوسفی با بیان اینکه نیاز اصلی مسکن در کلانشهرهاست نه شهرهای کوچک خاطرنشان کرد: یعنی آن جایی که زمین هست، مشکلی نیست ولی در کلانشهرها با این مشکل مواجه هستیم.

وی بیان کرد: جایی که زمین داریم، متقاضی کم است مثل شهرهایی که جدیدا تاسیس شده اند، در این شهرها حتی زمین برای واحد ویلایی هم وجود دارد ولی کسی نمی خواهد زیرا شهر یک موجود زنده است که باید زمینه ورود شهروندان را هم به آن فراهم کرد ولی این کار انجام نشده

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در تهران و کلانشهرها نمی توان به سادگی زمین تامین کرد گفت: البته بحث الحاقات هست که روی آنها حرف داریم.

وی تصریح کرد: با سیاست های اشتباه، شرق و غرب کشور خالی از جمعیت شده یا در حال خالی شدن است، نمی توان همه مردم را در تهران و کلانشهرها جمع کرد.

یوسفی افزود: لازم نیست همه امکانات در تهران تجمیع شوند، می توان مثلا زیرساخت های پرند را تقویت کرد، سپس به شهرهای اطراف رفت و همینطور پیش رفت.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه از 800 همت در نظر گرفته شده، فقط 111 همت تسهیلات مسکن طی دو سال پرداخت شده است گفت: دولت باید یک بسته کامل برای مسکن تدوین کند که شامل بافت فرسوده و دیگر موضوعات هم باشد.

6 درصد زمین‌های کشور برای ساختن خانه مناسب هستند

مهدی عسگری دیگر نماینده مجلس شورای اسلامی هم در ارتباط تلفنی با برنامه عیار با اشاره به اینکه باید جاذبه زمین را در حوزه سوداگری حذف کنیم گفت: مصوبه مجلس درباره مالیات بر عایدی سرمایه، می تواند میزان تقاضای غیر مصرفی را در این زمینه کاهش دهد.

وی افزود: در کنار این مسئله باید انحصار و احتکار زمین را بشکنیم؛ در ایران مشکلی بابت تامین زمین برای ساخت مسکن نداریم چه اینکه 6 درصد زمین های کشور، کاملا برای این منظور مناسب هستند.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با جایابی نزدیک به آبادی هایی همچون شهرها و روستاهای کوچک و بزرگ، زمین مناسب برای ساخت خانه را همراه با زیرساخت های مناسب فراهم می شود.

وی ادامه داد: وقتی شهرها محدود به مساحت خاصی شده اند، دائما با افزایش تصاعدی قیمت زمین مواجه هستیم که بالاترین تورم آن مربوط به کلانشهرها بوده است.

آخرین اخبار

با «جهان به افق فلسطین» به پویش شاد بپیوندید «غیبت موجه» با روایتی از دانش آموز شهید مزایده انگشتر سیدحسن نصرالله به نفع مردم لبنان + فیلم افشای دروغ‌های صهیونیستی برای نسل نو مزد خدمت یک خادم کافه مستند به صرف یک فنجان تحلیل «خوبان عالم» روایتی از دو شهید شاهچراغ آیا حماس در معادلات آینده فلسطین نقش خواهد داشت؟ زندگی شهیدِ نخبه «شاه‌چراغ» از قاب افق سیما شبکه افق سیما با روایتی از شهدای شاهچراغ مستند "بهنام 30 سال بعد" روایت زندگی و شهادت بهنام محمدی مقاومت نه یک گروه که یک فرهنگ است روایتی مستند از شهدای غیرایرانی سوریه مستند «شباهنگ» برای اولین بار به آنتن سیما رسید همه چیز درباره کریدور IMEC؛ برنامه ایران چیست؟ «خانه پوچ» برای اولین بار به آنتن افق رسید «زیتون سرخ» از امروز روی آنتن افق سیما رنگ و بوی مقاومت در مستندهای افق روایت مستند یک دفاع تاریخ‌ساز روایت ۲۴ ساعت با «به افق فلسطین» مجموعه مستند «باروت و بیروت» روایتی از نبرد این روزها در ضاحیه آیا حزب‌الله بعد از ترور فرماندهان دچار مشکل خواهد شد؟ «به افق فلسطین» از طوفان الاقصی تا وعده صادق همانندی این روزهای لبنان با تابستان ۱۳۶۰ طوفان الاقصی و موج بیداری دینی در دنیای اسلام نماهنگ «به افق فلسطین» در سالگرد ۷ اکتبر منتشر شد یک سال از تولد «به افق فلسطین» تلویزیون می‌گذرد شبکه افق حضور سردار قاآنی را در برنامه «به افق فلسطین» تکذیب کرد اکران کمپین محیطی «جهان به افق فلسطین» در سطح کشور جنایات رژیم صهیونیستی در مستند «منهای ۷۵» پخش سریال «طلوع فجر» در اولین سالگرد عملیات طوفان الاقصی + تیزر «به افق فلسطین» یک برنامه پر مخاطب شجاعت و درایت تؤامان یک رهبر مستند «وداع با اسلحه» در کافه مستند ۲۴ ساعت به افق فلسطین؛ بزرگداشت سالگرد برنامه‌ای که تاریخ‌ساز شد از قانا تا بیروت روایت پیروزی مقاومت نبردی نهایی برای صهیونیست‌ها و مقاومت «مرزهای مقاومت» به کافه مستند رسید وقتی ترور جواب نمی‌دهد «نسیم حیات» روایتی از ۳۳ روز مجاهدت در برابر پنجمین ارتش قدرتمند دنیا روایت «قدر‌ مطلق» از یک جنایت رژیم صهیونیستی «قهرمانان مقاومت» با روایتی از شهید ابو مهدی المهندس به روی آنتن افق مستند اسرائیلیسم در کافه مستند تدارک ویژه شبکه افق در پی شهادت سیدحسن نصرالله راه او و هدف او جاری است فصل جدید سلام به آینده در راه است مستند بانو؛ روایتی از ایثارگری یک مادر شهید وقتی ثانیه شمار عمر صهیونیست‌ها چمشک می‌زند از تجهیزات بنجل غربی تا تشکیل یگان زرهی سپاه «سلام به آینده» چطور استعدادها را شناسایی کرد/ نخبگانی که کمتر دیدیم

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها